اخبار داغ

قائم مقام اداره کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت خبر داد؛

کمک ۱۷۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت کشور در سال ۹۶

کمک ۱۷۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت کشور در سال ۹۶
در سال ۹۶ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان میزان مشارکت مردمی خیرین در حوزه سلامت بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  قائم مقام اداره کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان بوکان از کمک ۱۷۰۰ میلیارد تومانی خیرین عرصه سلامت کشور در سال ۹۶ خبر داد و عنوان کرد: در سال ۹۵ خیرین حوزه سلامت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه مهم کمک کردند و بر اساس جمع اوری اطلاعات از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سال ۹۶ نیز ۱۷۰۰ میلیارد تومان میزان مشارکت مردمی در حوزه سلامت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

خانم منیژه یونسی افزود: هم اکنون بیش از ۷هزار شخصیت حقیقی با عنوان خیر با دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور همکاری می کنندکه باز نیاز است شاهد حضور بیشتر خیرین در این عرصه مهم باشیم.
وی ادامه داد: ۷۷۰ موسسه خیریه نیز در حوزه سلامت فعال هستند که از این تعداد ۴۰۰ موسسه خود دارای موسسات درمانی شامل ـ رادیولوژی، ازمایشگاه هستند.
یونسی تصریح کرد: حدود ۶۸۰ سازمان مردم نهاد نیز در حوزه سلامت کشور در تمامی خوزه ها فعال هستند که این مهم نشان می دهد که خوزه بهداشت و درمان از جایگاه ویژه ای در میان سمن های مردم نهاد دارد.
قائم مقام اداره کل خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ۴۰ بیمارستان خیریه نیز در سطح کشور فعال هستند که در این بیمارستانها افراد مریض با تعرفه خیریه پذیرش می شوند.
وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی نیز طی سال ۹۶ بیش از ۶۰ میلیارد تومان توسط خیرین حوزه سلامت جمع آوری شده که از این میزان ۴۰ میلیارد تومان ان برای کمک به بیمارستان امید ارومیه بوده است.
یونسی افزود: ۲۰ میلیارد باقی مانده نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و بر اساس نیاز شهرستانها تقسیم بندی و اهدا شده است.
این مقام بلند پایه وزارت بهداشت تصریح کرد: در سطح استان نیز هم اکنون ۳۲۰ خیر در حوزه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی ارومیه همکاری دارند و ۳۰ موسسه خیریه نیز در کنار این افراد در حال کمک به خوزه سلامت شهرهای مختلف استان هستند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس طرح جدید وزارت بهداشت در اینده ای نزدیک شاهد تاسیس موسسات خیریه بیمارستانی در کنار تمامی بیمارستان های کشور خواهیم بود که خوشبختانه تا کنون ۲۰ بیمارستان شاهد افتتاح موسسه خیریه بیمارستانی بوده اند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه