اخبار داغ

دبیر شورایعالی فضای مجازی:

اینستاگرام باید یک نماینده حقوقی در ایران داشته باشد/ بانک‌های داده‌ای پیام‌رسان‌های خارجی در داخل کشور نگهداری شود

اینستاگرام باید یک نماینده حقوقی در ایران داشته باشد/ بانک‌های داده‌ای پیام‌رسان‌های خارجی در داخل کشور نگهداری شود
دبیر شورایعالی فضای مجازی می‌گوید اینستاگرام مانند تمامی پیام‌رسان‌های خارجی باید ضمن اخذ مجوز، یک نماینده حقوقی در ایران داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در ارتباط با احتمال فیلترینگ اینستاگرام با اشاره به برخی اسناد مصوب در این شورا اظهار داشت: بر اساس اسناد مصوب در این شورا، پیام‌رسان‌های خارجی باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند و یک نماینده رسمی حقوقی در داخل کشور داشته باشند؛ اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

فیروزآبادی با تأکید بر این که بانک‌های داده‌ای پیام‌رسان‌های خارجی باید در داخل کشور نگهداری شود گفت: باید ببینیم این قانون چه زمانی در کشور اجرا می‌شود!

,

وی در ارتباط با برخی اظهارنظرها درباره خطا بودن فیلترینگ تلگرام گفت: برخی می‌پرسند چرا دو سال قبل تلگرام را فیلتر نکردید؛ برخی می‌گویند چرا پوسته آن باز است و برخی می‌پرسند که اساسا چرا این پیام‌رسان را فیلتر کرده‌اید؟ در این‌باره در اظهارنظرها افراط‌ها و تفریط‌هایی وجود دارد.

,

دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: سیستم قضایی کشور تصمیمی اتخاذ کرده و اجرا شده است.

,

فیروزآبادی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: ما هزینه تعرفه‌ای مصرف پیام‌رسان داخلی را یک‌دوم اعلام کردیم اما شرکت مخابرات ایران به قیمت یک‌سوم هم محاسبه می‌کند و تخفیف بیش‌تری می‌دهد.

,

وی با اعلام این خبر که رفع مشکلات مالی پیام‌رسان‌های داخلی به چندصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: این رقم، رقم بسیار بزرگی است و نمی‌توان به سادگی آن را تأمین کرد.

,

دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگاه‌هایی که به وظیفه خود در سند حمایت از پیام‌رسان‌ها عمل نکرده‌اند تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به بخش‌هایی از وظایف خود عمل نکرده‌اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه