اخبار داغ

در دیدار اعضای شورای شهر همدان با مشاور اقتصادی معظم انقلاب رهبری مطرح شد؛

تعریف مسیرهای گردشگری از نیاز اساسی شهر همدان است

تعریف مسیرهای گردشگری از نیاز اساسی شهر همدان است
با پیگیریهای رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، رییس و اعضای شورابا علی آقا محمدی مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سالن جلسات بیت رهبری پیرامون مباحث مدیریت شهری بویژه حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری دیدار کرده و به گفتگو پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، در این دیدار سه ساعته با مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای مطالبه گری حقوق حقه همشهریان همدانی ابراز خرسندی کرد و گفت: آمادگی هر گونه همکاری در زمینه هایی که شورای شهر همدان مطرح نمایند را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

علی آقا محمدی خواستار ورود چشمگیر استارتاپ ها در کمک به مدیریت شهری همدان شد گفت: عملکرد این مجموعه های جوان، پویا و خوش فکر موجب ایجاد پیش بستر سرمایه گذاری در همدان می شود.

,

مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب، ضمن تاکید بر تقویت و احیاء باقیمانده محله های قدیمی شهر تاریخی همدان افزود: تعریف مسیرهای گردشگری با جانمایی امکانات و زیرساخت های گردشگری نیاز اساسی شهر همدان است.

,

وی گفت: میدان آرامگاه بوعلی، پیاده راه های بوعلی و اکباتان باید به میدان باباطاهر ختم شده و امکانات مورد نیاز توریست داخلی و خارجی باید در مسیر ذکر شده جانمایی شود؛ تا برای بازدید کننده جذابیت ایجاد کند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مجوز شهر تاب آور برای همدان را یک فرصت ارزشمند دانست و

,

جلسه با جوانان و شنیدن نظرات کارشناسی آن ها، تقویت بحث استارتاپ ها، احیاء کاروان سراهای قدیمی با تعریف عملکرد جدید و ایجاد بسته های حمایتی از نیروهای خدمات شهری همدان؛ مطالبی را عنوان و پیرامون موارد یادشد؛ تاکید کرد.

,

علی آقا محمدی فرصت ورودهای سه گانه و سرمایه گذاری در بحث های اقامتی، تفریحی را در جذب سرمایه و داشتن اقتصادی پویا بسیار موثر دانست و خواستار مشارکت مردم در اداره آن ها شد.

,

رییس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشریح کلیات  فعالیت شورای پنجم گفت: شورای شهر همدان دارای 11 عضور و 8 کمیسیون بوده که در طول هفته دو جلسه صحن برگزار می کند.

,

کامران گردان با بیان اینکه انسجام و همدلی بین اعضای شورای شهر همدان وجود دارد، افزود: مصوبات شورای شهر به کمیته انطباق فرمانداری ارسال می شود و در اکثر موارد نیز مورد تایید کمیته مذکور بوده است.

,

وی به محدودیت منابع و کمبود نقدینگی شهرداری همدان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی؛ پروژه های اجرایی شهرداری فعالیت داشته، همدان از معدود شهرهایی است که برای پرداخت هزینه های جاری و.... دارای عقب افتادگی ندارد.

,

رییس شورای اسلامی شهر همدان،  با توجه به مشاهده تضعیف جایگاه شوراهای اسلامی در سال های اخیر، خواستار توجه و نگاه ویژه به جایگاه  منتخبین مردم در پارلمان محلی شد.

,

کامران گردان با انتقاد از درآمدهای پایدار و ارزش افزوده که به خزانه دولت واریز می شود؛ تعریف یک وحدت رویه در اجرا را خواستار شده زیرا به اعتقاد وی شهرهای کوچک در این خصوص متضرر خواهند شد.

,

وی ضمن اشاره به مصوبه تخفیف ها و مشوق های سرمایه گذاری؛ توسط شورای شهر همدان در سال های اخیر، اضافه کرد: باید تلاش شود تا از موقعیت شهروندان همدانی در حوزه های مختلف سرمایه گذاری برای ایجاد درآمدهای پایدار در مدیریت شهری بهره گرفته شود.

,

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: همان گونه که شاهد بودیم در بهمن سال گذشته، دشمنان قسم خورده نظام از این فرصت برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده کردند و باید با اتحاد و همدلی در راستای اعتلای نظام و انقلاب تلاش کرد.

,

حسین قراباغی بااطمینان؛ دغدغه موضوعات اقتصادی و سرایه گذاری برای همه همدانی و بخصوص  جناب عالی به عنوان مشاور رهبر انقلاب که سال ها در قسمت های تاثیر گذار فعالیت داشته اید؛ وجود دارد.

,

قراباغی با بیان این که، تلاش کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر در دوره جدید بر این است که از ظرفیت و جایگاه همدانی های تاثیر گذار برای پیشرفت کهن شهر همدان استفاده کنیم.

,

وی افزود مشکلات پیش روی مدیریت شهری تهیه شده و راه کارهای عملیاتی آن نیز تقدیم خواهد شد تا با حمایت های لازم نسبت به مرتفع نمودن آن اقدام شود.

,

قراباغی ریشه همه مشکلات و بزه های اجتماعی را از بیکاری دانست و اظهار کرد: ایجاد اشتغال مهمترین راهکار برون رفت از این مشکلات است.

,

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان در راستای جذب سرمایه گذارجهت پیشرفت در حوزه مدیریت شهری تمام تلاش خود را میکند تا در پایان عمر کاری این کمیسیون نتایج ماندگاری را برای شهر و نیز ارایه گزارش داشته باشد.

,

حسین قراباغی همچنین به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری همدان 2018 اشاره کرد و این اجلاس را یک اتفاق مبارک و بسیار ارزشمند برای شناساندن ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری برای کهن شهر همدان دانست.

,

وی از عدم اختصاص بودجه رویداد همدان 2018 هم انتقاد کرد.

,

قراباغی در ادامه به اجرای پروژه های تاثیرگذار در سطح شهر همدان اشاره کرد و گفت: پروژه های مهمی شامل، فازهای پل غدیر شهرک فرهنگیان، پل سردار شهید همدانی، پیاده راه بلوار گردشگری ارم در دست اجرا است که تکمیل آنها نیازمند مساعدت و اختصاص منابع ملی است.

,

رییس کمیسیون اققصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ساماندهی ورودهای سه گانه شهری را به عنوان یک نیاز تاثیر گذار در نگاه گردشگر نسبت به شهر تاریخی همدان عنوان کرد.

,

قراباغی ضمن اشاره به ظرفیت هایی چون 200 هکتار از اراضی سد اکباتان برای احداث پارک، اختصاص 102 هکتار از اراضی فخر آباد برای بوستان ولایت و به عنوان پایلوت گردشگری در آینده و 500  هکتار از اراضی روستای شورین به عنوان فرصت های جدید اقتصادی، گفت: در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار در این خصوص هستیم.

,

رییس کمیته حسابرسی شورای شهر همدان مطالبات شهرداری همدان از دستگاه های مرتبط را 200 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بخش عمده ای از این مطالبات هنوز وصول نشده است.

,

حسین قراباغی در پایان سخنانش بر لزوم هماهنگی قانون پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری با سایر سازمان های دیگر در قانون خدمات کشوری را تاکید کرد و خواستار مساعدت لازم در زمینه شد.

,

در ادامه رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار باید به عنوان یکی از غدغه های مدیریت شهری باشد، گفت: اعمال سلیقه در اجرای قانون عامل ایجاد چندگانگی در راه رسیدن به تعالی مدیریت شهری است.

,

سید مسعود عسگریان: باید با تصویب ضوابط خاص نسبت به جذب سرمایه گذار شهری اقدام کرد.

,

عسگریان با بیان یانکه اراده ما بر این است تا در حد توان مشکلات حوزه شهری حل نماییم، افزود: در این راستا باید یک سری قوانین خاص برای ترغیب سرمایه گذار در حوزه گردشگری تعریف شود

,

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسالمی شهر همدان گفت: با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در توزیع قدرت و اعتقاد ایشان به واگذاری امور به مردم، باید تمرکز قدرت از ناحیه دولت ها به مردم واگذارشده تا  اداره امور شهر و روستا توسط آنان صورت گیرد.

,

اکبر کاوسی خواستار افزایش قدرت شوراهای اسلامی شهر شد و افزود: با توجه به  اهمیت نقش مردم در مدیریت شهری، دست یابی به توسعه مدیریت شهری منوط به ایجاد حس اعتماد بین شهروندان است.

,

وی خواستار ایجاد تغییر در نگاه مدیریت کلان کشوری شد و اضافه کرد: درآمدهای چرخش مالیاتی هر شهری باید در همان شهر هزینه گردد.

,

رییس کمیسیون خدمات شهری وحمل و نقل شورای اسلامی شهر همدان نیز از وضعیت بد اقتصادی  که مردم در حال حاضر درگیر آن بوده؛ انتقاد کرد و این وضعیت را در عدم دست یابی به رونق شهری مرتبط دانست.

,

علی فتحی سیاسی کاری را یکی از آفت های سیستم اداری کشور دانست و گفت: هیچ اراده ای برای تولید، جذب سرمایه و اشتغال وجود ندارد.

,

فتحی طرح پیشنهادی افزایش پایه حقوقی کارمنان شهرداری در سطوح مختلف و به طور خاص نیروهای خدمات شهری را مطرح کرد و خواستار اتخاذ تدابیری برای این مورد به صورت یکپارچه در سطح کشور شد.

,

وی از دکتر علی آقا محمدی به عنوان مشاور اقتصادی رهبر معظم انقلاب درخواست زمینه حضور مجدد مقام معظم رهبری از کهن شهر همدان را فراهم کند تا پایتخت نشینان تاریخ و تمدمن ایران زمین سعادت و فرصت میزبانی ایشان را دومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران؛ تجربه کند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه