اخبار داغ

سالک مطرح کرد:

قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام است / بیش از۳۵ کشور از قانون اساسی ایران الگوبرداری کرده اند

قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام است / بیش از۳۵ کشور از قانون اساسی ایران الگوبرداری کرده اند
نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به 12 آذرماه و روز قانون اساسی اظهار داشت: هر انقلابی که ایجاد می شود برای بقا و تداومش نیازمند چارچوب محکم قانونی است که این مهم در قانون اساسی کشورمان که با تاکید امام خمینی(ره) شکل گرفت، لحاظ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,


وی با بیان این که قانون اساسی، چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، ابراز داشت: تکلیف تمامی نهاد ها و قوا در این قانون مشخص شده و بنابراین هیچ دستگاهی نمی تواند خارج از قانون اساسی فعالیت کند.

,
,


سالک کاشانی افزود: یک بار نیز در زمان امام خمینی (ره) اصلاحاتی روی آن انجام شد و در نهایت نهایی شد به طوری که همه نهادها باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند.

,
,


وی ادامه داد: قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی جهان اسلام و بلکه دنیا است علت آن هم این است که مجموعه مواد قانونی با مبانی ارزشی قران و عترت تطبیق دارد مانند اصل 8 ، 10 و 110 که مطابق با نظر اسلام است.

,
,


سالک کاشانی با بیان این که مفاد قانون اساسی منطبق با سیره ای عملی ائمه و پیامبران است بیان داشت: قانون اساسی کشورمان مجموعه ای از ارزش های دینی ، اسلامی و انقلابی را شامل می شود.

,
,


وی افزود: آثار این قانون هم در کشور کاملا مشهود است و بیش از 35 کشور از قانون اساسی کشور ما الگوبرداری کرده اند و به زبان های مختلف این قانون ترجمه و چاپ شده است.

,
,


نماینده مردم اصفهان در مجلسی شورای اسلامی ابراز داشت:حال این سوال پیش می آید که آیا تمامی ضوابط قانون اساسی اجرا شده است که این نیازمند کار کارشناسی و بررسی بیشتر است.

,
,


وی ادامه داد» ما می بینیم که اصل 44 و چند اصل دیگر اجرایی نشده است که باید پیگیری و به نتیجه برسد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه