اخبار داغ

خسارت به 80 درصد پسته بشرویه

خسارت به 80 درصد پسته بشرویه
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: امسال 80 درصد محصول پسته این شهرستان به دلیل آفت، شرایط اقلیمی و کارایی نداشتن سموم کشاورزی دچار خسارت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین سرچاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان هفت هزار و 260 هکتار است که از این میزان چهار هزار و 500 هکتار بارده هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه رکورد برداشت پسته در واحد سطح کشور مربوط به یکی از کشاورزان بشرویه است اظهار داشت: متوسط عملکرد پسته شهرستان یکهزار و 620 کیلوگرم در هکتار است اما توسط این کشاورز 16 تن و 200 کیلوگرم محصول در هکتار برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه بیان کرد: این شهرستان رتبه نخست سطح زیرکشت و برداشت محصول پسته خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای خسارت وارده به باغات استان به ویژه شهرستان بشرویه تصمیم بر این شد تا کارگاه آموزشی آشنایی با مباحث نوین پسته با حضور بهترین اساتید کشور از مراکز تحقیقات کشاورزی در این شهرستان برگزار شود. 
سرچاهی ادامه داد: این کارگاه آموزشی از 12 آذرماه در شهرستان آغاز و با حضور 500 نفر از بهره برداران، کارشناسان و کشاورزان به مدت 2 روز نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه استقبال بهره برداران و کشاورزان شهرستان و استان از این کارگاه آموزشی زیاد است یادآور شد: از مجموع افراد شرکت کننده در کارگاه مذکور 150 نفر از خارج استان پذیرش شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه اظهار داشت: در این کارگاه 2 روزه حول چندین محور از جمله حاشیه خشکی برگ درختان پسته، نماتد، خشکیدگی سرشاخه های درخت پسته و عدم کارایی سموم کشاورزی دوره های تخصصی برگزار خواهد شد.
خراسان جنوبی با تولید 15 هزار تن پسته رتبه ششم کشور را در تولید این محصول دارد اما امسال آفات و نوسانات دمایی تولید این محصول را 45 درصد کاهش داده است.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه