اخبار داغ

سوء استفاده ترامپ از اعتراضات اخیر فرانسه

سوء استفاده ترامپ از اعتراضات اخیر فرانسه
رئیس جمهور آمریکا سعی کرده است تا از اعتراضات اخیر فرانسه در مخالفت با افزایش قیمت سوخت به نفع خودش بهره برداری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در واکنش به اعتراضات و آشوب‌های اخیر فرانسه مدعی شد که آشوب‌های اخیر فرانسه توجیهی برای تصمیم من برای خارج کردن ایالات متحده از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ترامپ با انتشار توئیتی ضمن "ناقص" دانستن توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس، نوشت: خوشحال هستم که امانوئل ماکرون دوست من و معترضان در پاریس بر سر چیزی که من دو سال قبل به آن رسیدم، توافق کرده‌اند. توافقنامه پاریس برای تغییرات آب و هوایی کاملا ناقص است چرا که موجب افزایش قیمت انرژی در سراسر جهان می شود.
,
 
,
ترامپ در ادامه افزود: من برای بهبود اوضع محیط زیست در آمریکا تلاش‌های زیادی کرده‌ام ولی توافقنامه پاریس فشار و بار اصلی سیاست‌های زیست محیطی را بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی می‌اندازد.
,
 
,
توئیت‌های ترامپ پس از اعلام تصمیم دولت فرانسه برای به تاخیر انداختن طرح افزایش مالیات بر سوخت منتشر شده است.
,
 
,
ادوارد فیلیپه نخست وزیر فرانسه در اظهاراتی گفت: هیچ مالیاتی ارزش آن را ندارد که وحدت ملت و کشور را به خطر بیندازیم.
,
 
,
عقب نشینی دولت فرانسه از اجرای طرح افزایش مالیات بر سوخت پس از اعتراضات خشونت آمیزی است که منجر به درگیری معترضان با پلیس و زخمی شدن بیش از 100 نفر شده است.
,
 
,
قیمت سوخت در فرانسه از سال گذشته تاکنون 20 درصد رشد داشته است.
,
 
,
پاریس طی روزهای اخیر شاهد بدترین ناآرامی ها از سال 1968 میلادی بوده است. تظاهرات کنندگان و معترضان اقدام به آتش زدن ده ها دستگاه خودرو کرده اند و تعداد زیادی از فروشگاه ها غارت شده و به خانه ها و فروشگاه های لوکس خسارات زیادی وارد شده است.
,
 
,
اواخر سال 2017 میلادی بود که قانونی برای افزایش مالیات بر سوخت تصویب شد تا از این راه رانندگان برای استفاده از خودروهایی که مصرف بهینه مصرف انرژی دارند، تشویق شوند ولی افزایش چشمگیر قیمت نفت در ماه اکتبر فشار زیادی را بر بودجه خانوارهای فرانسوی وارد کرده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه