اخبار داغ

حکایت بی پایان تکدی گری؛

هجوم افسار گسیخته متکدیان پاکستانی به هرمزگان

هجوم افسار گسیخته متکدیان پاکستانی به هرمزگان
حضور دائمی و گسترده متکدیان پاکستانی ناقل بیماری های واگیردار دغدغه این روزهای اکثر شهروندان بندرعباسی است تا جایی که آن ها را به ستوه آورده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛ حضور متکدیان پاکستانی بعنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که مشکلات بسیاری را برای اکثر مناطق به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

خیابان های پایتخت اقتصادی کشور در فصول پاییز و زمستان به دلیل برخورداری از هوای مطبوع بهاری نسبت به سایر استان ها هر ساله شاهد حضور متکدیان پاکستانی است چرا که  در سردترین فصل شب ها بدون استفاده از وسایل گرمایشی سپری کنند.

,

متکدیانی با پوشش بومی کشور خود علاوه بر خیابان ها در سواحل بندرعباس نیز به وفور دیده می شوند به گونه ای که چشم غیرمسلح به راحتی می تواند آنها را از خیل عظیم جمعیت تشخیص دهد، چهره شهر را نازیبا می سازند.

,

با قدم زدن در خیابان های بندرعباس به ویژه مرکز این شهر در اکثر ساعات شبانه روز بدون شک شاهد متکدیان ناقل  بیماری هستید که گروه های سنی مختلفی از کودک و جوان، زن و مرد، دختربچه و پسربچه را شامل می شوند.

,

, , ,

علاوه بر کودکان، مردان و  بانوان متکدی با در آغوش گرفتن کودکانی که پیشانی آن ها را بانداژ کرده اند روزانه از هنگامه طلوع خورشید تا پاسی از شب را در مکان های پرتردد سر راه شهروندان بدرعباسی قرار می گیرند.

,

سماجت و پافشاری به لهجه خود و فارسی برای دریافت کمک های نقدی و همچنین بر انگیختن احساس ترحم و دلسوزی شهروندان یکی از مهارت های بی نظیری است که در خود پرورش می دهند تا از ین طربق بتوانند پول های کلانی را به جیب بزنند.

,

مسئولانی استانی در سال های اخیر به دفعات متعدد بخش هایی از این دُمَل های چرکین را از چهره شهر برداشته اند اما متاسفانه مجدد شروع به رویش می کنند.

,

براساس اظهارات مسئولان استانی تاکنون چندین طرح جمع آوری متکدیان در بندرعباس اجرا شده اما علیرغم تلاش های دستگاه های متولی، ورود و خروج متکدیان به چرخه ای تکراری تبدیل شده است چرا که پس از رهاسازی دوباره تکدی گری را ادامه می دهند.

,

, , ,

حضور دائمی و گسترده متکدیان پاکستانی علاوه بردرگیر کردن مسئولان استانی برای رفع این پدیده نازیبا به دغدغه این روزهای اکثر شهروندان بندرعباسی تبدیل شده تا جایی که آن ها را به ستوه آورده اند.

,

محبی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به اینکه حضور متکدیان ناهنجاری اجتماعی محسوب می شود، گفت: حضور گسترده متکدیان صنعت توریست و گردشگری این استان را در آستانه نابودی قرار داده است.

, هرمز,

وی با اشاره به اینکه ظاهر شدن متکدیان در لباس ها و اشکال مختلف اظهارکرد: از آنجایی که جنوبی ها خون گرم  و دلسوز هستند لذا متکدیان برای بدست آوردن پول بیشتر به هر شیوه ای متوسل می شوند.

,

, , ,

محبی با بیان اینکه ورود متکدیان خارجی در این فصل با افزایش روبروست، تاکید کرد: از آنجایی که حضور متکدیان علاوه بر زشت نمودن چهره شهر، جرم محسوب می شود لذا باید از ورود آنان به هرمزگان ممانعت کنند.

,

شاید بتوان این گونه استدلال کرد که  کمک های خارج از مسیر درست به متکدیان، زمینه حضور و ورود دائمی آنها بصورت گسترده را فراهم کرده است و مسئولان استانی به این باور رسیده اند تا زمانی که فرهنگ کمک زسانی در بندرعباس اصلاح نشوند روزانه شاهد این وضعیت هستیم.

,

اصلاح فرهنگ کمک رسانی تا حدودی همت مسئولان استانی و متولیان این امر را می طلبد که بواسطه رسانه های دیداری و شنیداری از جمله رسانه های ملی، خبرگزاری، وب سایت ها، نشریات و.... امکان پذیر است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه