اخبار داغ

برگی از تاریخ؛

تیمی که قطب سوم فوتبال تبریز بود!

تیمی که قطب سوم فوتبال تبریز بود!
فوتبال تبریز در بین دهه‌های 50 تا 70 در کنار تراکتورسازی و ماشین‌سازی تیم سومی هم داشت که عمر آن به 20 سال قد نداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ایدم یکی از تیم‌های صنعتی و قدیمی فوتبال تبریز بود که خیلی زود از صفحه روزگار محو شد. این تیم که در سال 1358 پایه‌گذاری شده بود، در اواسط دهه 70 منحل شد تا مانند پتروشیمی دیگر تیم صنعتی تبریز به تاریخ بپیوندد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بیشتر هم به همین خاطر است که وقتی در عصر حاضر نامی از این تیم برده می‌شود برای اکثر فوتبال دوستان این دیار مخصوصا قشر نوجوان و جوان ناشناس است. 

,

"حسین متین سعادتی" مدیرعامل سابق باشگاه ایدم درباره این باشگاه اظهار کرد: باشگاه ایدم از همان بدو تأسیس در راستای وظایف خود اقدام به توسعه ورزش در بین کارکنان شرکت و خانواده‌هایشان کرده و مجموعه ورزشی ایدم همیشه در اختیار آنان بوده است.

,

وی گفت: ایدم در ورزش کارگری یکی از قطب‌های ورزش استان بوده و تیم‌های این مجموعه مقام‌های متعددی را در تبریز کسب کرده‌اند. این تیم بارها در رشته‌های مختلف به عنوان نماینده استان آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشور شرکت کرده و مقام‌های معتبری را نیز به دست آورده است.

,

متین خاطرنشان کرد: در ورزش قهرمانی نیز ایدم در کنار تراکتورسازی و ماشین‌سازی قطب سوم فوتبال تبریز محسوب می‌شد و در دهه 60 و 70 تیم فوتبال ایدم یکی از تیم‌های قدرتمند آذربایجان‌ بود و حتی در مسابقات لیگ دسته یک ایران نیز حضور داشته است.

,

وی با اشاره به بازیکنان بزرگ تیم ایدم اعلام داشت: کریم باقری محصول باشگاه ایدم بوده که به همراه دیگر بازیکن ایدم احد شیخ‌لاری به تیم تراکتورسازی پیوستند. کاظم محمودی و چند بازیکن دیگر مطرح فوتبال تبریز نیز از باشگاه ایدم به فوتبال ایران معرفی شدند.

,

مدیر سابق باشگاه ایدم تأکید کرد: ایدم در ورزش تبریز دارای هویت و اعتبار بوده و مجموعه ورزشی شهید جعفریان همیشه به عنوان مکان اصلی باشگاه ایدم نقش بسزایی در توسعه و گسترش ورزش در بین جوانان داشته است.

,

وی در خاتمه گفت: امروز نیز شاهد هستیم تیم‌های مختلف از رده نونهالان تا پیشکسوتان در زمین چمن این باشگاه تمرین و بازی می‌کنند و این مجموعه چندین بار نیز میزبان فستیوال مدارس فوتبال آذربایجان‌شرقی بوده است.

,

تصاویری نوستالژیک از این تیم قدیمی و منحل شده فوتبال تبریز را در ادامه مشاهده می‌کنید:

,



تیم ایدم در سال 1369 با حضور احد شیخ لاری، علی اصغر حمیدزاده و ناصر باقری​


بازی دوستانه تیم‌های ایدم تبریز با وان اسپور ترکیه در سال 1368 با گل احمد شیشه‌گر به سود تیم ایدم به اتمام رسید.​


تیم ایدم تبریز اواخر دهه 60 
 ایستاده از راست: کریم باقری، زنده یاد سلیمان قربانی، ناصر باقری و مهدی (یوسف) بخشی‌زاده 

,
, ,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
,


ایدم تبریز 3 - 1 استقلال تهران 1 (بازی دوستانه در سال 1365)
جدال ناصر باقری و مجید نامجومطلق برای تصاحب توپ که احد شیخ‌لاری هم نظاره‌گر این صحنه است.

, ,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه