اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب:

تشکیل نخستین "خانه مشارکت مردم در سلامت" در میاندوآب/ باید به سمت اجتماعی شدن سلامت برویم

تشکیل نخستین "خانه مشارکت مردم در سلامت" در میاندوآب/ باید به سمت اجتماعی شدن سلامت برویم
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب گفت : ۲۰ تا ۲۵ درصد سلامت مردم در حوزه وزارت بهداشت است و باید به سمت اجتماعی شدن سلامت برویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  سهراب حیدری امروز در جلسه تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت که در دانشکده پرستاری میاندوآب تشکیل شد، اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد سلامت مردم در حوزه وزارت بهداشت است و باید به سمت اجتماعی شدن سلامت برویم چرا که بدون مشارکت مردم، هرچه قدر هم پزشک و پرستار تربیت کنیم، بی فایده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با بیان اینکه حوادث جاده ای جزو سه علت نخست مرگ و میر در میاندوآب است، افزود: متاسفانه تعداد کشته های ما در یک سال در حوادث جاده ای با تعداد شهدای جنگ تحمیلی ۸ساله برابری می کند که این موضوع اهمیت اصلاح فرهنگ رانندگی و ایمنی جاده ها را می رساند.

,

وی با اشاره به اینکه سرطان ها، شایع ترین علت مرگ و میر در میاندوآب هستند که یکی از علل این موضوع نیز عدم تغذیه صحیح و سالم است، گفت: سطح سواد سلامت جامعه پایین است و باید مردم با بایدها و نبایدهای که لازمه ارتقای سلامت جامعه است، آشنا شوند.

,

حیدری تصریح کرد: سلامت جسمی، روحی و روانی، اجتماعی و معنوی چهار بعد سلامت هستند که باید در کنار رفاه اجتماعی به آنها توجه داشته باشیم تا به الگوی سلامت تبدیل شویم.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه برخی آمار از آسیب های اجتماعی نشاندهنده جامعه درگیر سلامت روح و روان است؛ افزود: پرخاشگری و بداخلاقی ها و تشکیل گروه های فشار.تلاش برای نماینده شدن و… نشانگر عدم سلامت اجتماعی است

,

وی گفت: باید مسئولیت پذیر بود و عوامل مرتبط با سبک زندگی را تقویت کرد و به سلامت غذایی و ارتباطات فردی و اجتماعی که کاهش یافته است، توجه داشت.

,

حیدری تصریح کرد:عدم حل موضوع سلامت و خدمات بهداشتی درمانی می توانند سبب اختلال سلامت شوند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب در ادامه با بیان اینکه نخستین “خانه مشارکت مردم در سلامت” در بلوار نماز میاندوآب ایجاد شده است، افزود: نخستین “خانه مشارکت مردم در سلامت” استان در میاندوآب تشکیل می شود.

,

وی گفت:در این راستا تیمی مشکلات آن منطقه را بررسی و علت یایی و در نهایت مشکلات اولویت بندی و در کارگروه سلامت شهرستان بررسی و راهکار ارائه می شود.

,

در پایان این جلسه بابک نژاد بهمن به عنوان رئیس نخستین “خانه مشارکت مردم در سلامت”  انتخاب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه