اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

فلسفه روز دانشجو فراموش نشود/ دانشجو عامل انتقال پیام است

فلسفه روز دانشجو فراموش نشود/ دانشجو عامل انتقال پیام است
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه 16 آذر روز مبارزه با استکبار و استبداد بود، گفت: برخی ها فلسفه این روز را انکار می کنند در حالی که دانشجویان برای مخالفت با حضور آمریکایی ها در دانشگاه و سیاست های استکباری آن‌ها و رفتارهای ظالمانه پهلوی قیام کردند و شهید شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر  با گرامیداشت یاد شهدای دانشجوی 16 آذر در گفتگو با خبرنگارقم فردا،اظهار داشت: برخی ها بر درخت می‌نشینند و ریشه را از جا می کنند فلسفه 16 آذر باید مشخص شود تا برخی ها به نام دانشجو سوء استفاده نکنند 16 آذر به خاطر حضور ظالمانه نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دانشگاه بود و دانشجویان برای مخالفت با حضور آمریکایی ها  در دانشگاه و سیاست های استکباری آن‌ها و رفتارهای ظالمانه پهلوی قیام کردند و شهید شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی بیان داشت:  16 آذر روز مبارزه با استکبار و استبداد بود این نباشد که برخی ها فلسفه این روز را انکار کنند و خون دانشجو را بمکند و برای قاتلین دانشجوها نوکری کنند.

,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: قبل از انقلاب وقتی به زمان صنعتی شدن رسیدیم ارتباطات اجتماعی هم متفاوت شد و نحوه تعاملات و تقسیم قدرت هم متفاوت شد در گذشته ظالمان با برخورد فیزیکی  و اسلحه به دست و چوب به دست تغییرات اجتماعی را به همراهی رهبران حکومت اجرا می کردند اما بعد از اینکه تحصیلات عمومی‌تر شد و حضور بدنه اجتماعی در عرصه دانشگاه و دانش بیشتر شد حضور دانشجویان تأثیرگذارتر شد.

,

وی خاطرنشان کرد: با انبوه سازی مراکز دانشگاهی و تجمع جوانان در مراکز آموزشی آگاهی هم بیشتر شد و همین تجمع به یک پتانسیل و فرصت تبدیل شد در همه کشورها از این پتانسیل‌ها استفاده می شود در ایران زمان پهلوی هم  به اعتبار سابقه دینی مردم دانشجویان قشر تاثیرگذاری هستند.

,

غفاری بیان داشت: بعد از سال‌ها نیز دانشجویان با اشغال لانه جاسوسی نشان دادند که تأثیرگذار هستند دانشجویانی که بسیاری از آن‌ها بعدها به شهادت رسیدند، به جهت انبوه سازی محیط های آموزشی و حضور انبوه جوانانی که در نظام جدید ارتباطات که تأثیر محور و دانش‌محور است می تواند مؤثر باشد.

,

وی تأکید کرد: دانشجویان به خاطر ارتباط با خانواده‌هایشان روی آن‌ها تأثیرگذار هستند به تعبیری عامل پیام هستند، دانشجویان به جهت اینکه انبوه می شوند و تحرکات اجتماعی آن‌ها جدی می شود اساتید دانشگاه را هم سر شوق می آورند البته تحرک دانشجو به تحرک اساتید فعال در دانشگاه هم بستگی دارد، در ایران حضور مستمر جوان دانشجو را به صورت متفاوت و متنوع شاهد هستیم.

,

غفاری فر بیان داشت: اکثر فرماندهان  دوران دفاع مقدس، جوانان دانشجوی دانشگاه  بودند مانند شهید زین الدین و شهید باکری، در ایجاد  جهادسازندگی نقش تاثیر گذار دانشجویان جوان پررنگ است، بعد از سه دهه که از زمان تأسیس جهاد سازندگی می گذرد باز هم شاهد حضور فعال و سازنده دانشجویان هستیم.

,

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در بحث فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای حرف اول را بسیجیان دانشجو می زنند، در بحث هسته ای جوانان دانشمند  که هنوز دانشجو بودند و هنوز دکترای خود را نگرفته بود مانند شهید احمدی روشن که در رشته خود به درجه دکترا نرسیده بود اما نقشی که این شهید ایفا کرد منحصر به فرد بود، دانشگاه و دانشجو همواره به صورت عام تأثیرگذار بودند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه