اخبار داغ

آغاز اجرای "طرح کرامت "برای مقابله با اعتیاد در شهرستان ملایر

آغاز اجرای "طرح کرامت "برای مقابله با اعتیاد در شهرستان ملایر
طرح کرامت که با هدف فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد و الگوسازی برای مقابله با اعتیاد در شهرستان ملایر آغاز شد این روزها کمی متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، مبارزه با اعتیاد یکی از مسائل مهم در سطح کلان کشور است و همواره اقدامات فراوانی برای آن برنامه ریزی می شود.
از اصلی ترین برنامه هایی که همواره ر بحث مقابله با اعتیاد همواره مطرح است بحث آگاه سازی و هوشیاری جامعه است که در غالب بسته های برنامه ای همواه در دستور کار قرار می کیرد.
در راستای مقابله با اعتیاد و با همکاری وزارت کشور و سپاه پاسداران سال 95 طرح کرامت در دو شهرملایر و فلاورجان به صورت پایلوت اجرا شد تا برنامه ای برای کل کشور در این طرح پیاده شود.
این طرح که با هدف فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد و الگوسازی برای مقابله با اعتیاد  آغاز شد و در اقدامات خوبی در همین راستا انجام شد.
پس از اجرای این طرح  بسیاری عقیده داشتند طرح در مناطق حاشیه‌ای خیلی ملموس نبود و بیشتر در سطح جلسات برگزار شد و اجرایی و عملی نشد هر چند اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شد.
سعید کتابی معاون سیاسی فرماندار ملایر با اشاره به آخرین وضعیت طرح کرامت در ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح کرامت قرار بود به‌صورت پایلوت دو ساله اجرا شود و این طرح از بهمن 95 تا بهمن 97 در شهرستان ملایر برگزار شود.
وی به دلیل انتخاب ملایر برای طرح کرامت اشاره کرد و افزود: دو شهرستان برای این طرح انتخاب‌شده بود و گاهی بیان‌شده است که این نقطه‌ضعفی برای ملایر بوده که این شهر انتخاب‌شده است،  اما واقعیت این است که با توجه به اینکه طرحی مشابه در سال 90 و 91 طراحی و در چند شهر کشور برگزارشده بود که یکی از آن‌ها ملایر بود و با توجه به برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در ملایر، برنامه‌ای تدوین شد و به همین دلیل با توجه به توانمندی‌های موجود، شهر ملایر به‌عنوان پایلوت انتخاب شد و تشخیص داده شد که ملایر می‌تواند این طرح را اجرا کند و نمونه کاری برای کل کشور باشد.
کتابی تاکید کرد: در بحث کشفیات و تعداد معتادین تقریباً آمار ملایر با کشور یکی است و تنها دلیل انتخاب برای این طرح توانمندی‌های شهرستان ملایر در اجرای آن بود.
وی گفت: طرح کرامت طرح مشترکی بین سپاه و شورای مبارزه با مواد مخدر کشور است و رئیس ستاد طرح در استان، استاندار و جانشین فرمانده سپاه استان و در شهرستان هم ریاست با فرماندار و جانشینی با فرمانده سپاه شهرستان است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: طرح کرامت به صورت مشترک و در 5 گام مختلف و 7 کارگروه و 4 کمیته برای آن پیش‌بینی‌شده بود.
وی به تشکیل جلسات مختلفی برای اجرای هر چه بهتر طرح کرامت در ملایر اشاره و بیان کرد: شهرستان به‌خوبی وارد این طرح شد و کیمته ها تشکیل شدند و  در اجرا قرار بود بسیاری از مصوبات پس از تأمین اعتبار توسط شورای هماهنگی کشور اجرا شود.
وی افزود: برای اجرای این طرح برنامه های متفاوتی به شهرستان ارائه شد که این طرح ها بعد از تأمین مالی انجام می‌شد.
کتابی به تصویب 63 مصوبه اشاره کرد و گفت: بالای 90 درصد مصوبات را با استفاده از توان شهرستان انجام داده و در روستاها و بخش‌ها کمیته‌های فرعی تشکیل شد و در روستاها نیز اجتماعات مشخص و کارهای خوبی انجام شد.
وی به عدم تخصیص لعتبارات و ایجاد مشکلات برای اجرای طرح اشاره و بیان کرد: اعتباراتی که قرار بود در اختیار شهرستان قرار بگیرد نرسید و برخی اعتبارات به‌صورت قطره‌چکانی در اختیار ما قرار گرفت.
معاون سیاسی فرماندار ملایرافزود: اما متأسفانه آن اعتبار و هزینه‌ای که قرار بود تخصیص داده شود انجام نشد.
وی گفت: شورای مواد مخدر استان ورود پیداکرده و نماینده‌های مردم ملایر در مجلس نیز ورود پیدا کردند اما اعتبارات تخصیص داده نشد.
کتابی بیان کرد: علی‌رغم همه این‌ها ما کار را متوقف نکردیم و بیشتر کارها در راستای پیشگیری انجام شد  و دو کمپ در شهرستان اضافه شد و کشفیات ما نیز افزایش داشت.
وی گفت:  در اردوگاه ماده 16 ظرفیت ما بیشتر شد و برای ما سهمیه را برداشتند و همه دستگاه‌های اجرایی وارد کار شدند و تمامی اداراتیکه عضو کارگروه‌های مختلف بودند فعالیت داشتند.
 معاون سیاسی فرماندار ملایر  گفت: برگزاری همایش 50 هزارنفری پیاده‌روی، تربیت مربی، آموزش بیش از 1800 نفر از مدیران و دبیران ازجمله کارهای خوبی بود که در راستای این طرح در شهرستان انجام شد.
وی گفت: متأسفانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خیلی کمک ما نکردند و امید است در فرصت باقی‌مانده اعتبارات به شهرستان تخصیص داده شود.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه