اخبار داغ

جنگ لفظی نمایندگان تبریز و ارومیه در صحن علنی مجلس؛

قاضی‌پور: در رأی‌گیری CFT نمایندگان ترسو و ضعیف‌النفس را شناختیم/ پزشکیان: اینکه می‌گویید ترسیده‌ایم،‌ مسخره است

قاضی‌پور: در رأی‌گیری CFT نمایندگان ترسو و ضعیف‌النفس را شناختیم/ پزشکیان: اینکه می‌گویید ترسیده‌ایم،‌ مسخره است
در جریان رأی‌گیری برای لایحه CFT میان نمایندگان ارومیه و تبریز جنگ لفظی پدید آمد که دقایقی صحن مجلس را به حاشیه کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل ۱۵۳ قانون اساسی اظهار داشت:‌ براساس این اصل، هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه به منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگی و موارد دیگر شود خلاف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در روند لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) افراد ضعیف‌النفس مشخص شدند و ما برادران عزیز ضعیف‌النفس را شناختیم، ما هر چه داریم از اسلام است.

,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: ما هرگونه لایحه‌ای که مغایر با شرع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد مخالفیم لذا مردم باید بدانند نمایندگان و خادمین آن‌ها شجاع یا ترسو هستند.

,

در ادامه مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده ارومیه، گفت: موضوعی که آقای قاضی پور مطرح کردند توهین بود چراکه اگر فکر کنید ما ترسو نیستیم و دیگران می‌ترسند باید نگاهی به گذشته‌ها و سوابق داشت چراکه مشخص است چه کسی در جبهه بوده، چه کسی شهید داده، چه کسی در خواب بوده و چه کسی اسیر شده است.

,

وی ادامه داد: بعد از طرح ادعا فضا طوری می‌شود که برخی ترسیده‌اند اما این حرف‌ها مسخره است و اگر روندی که در پیش گرفته شده اجرا شود کاری می‌کنیم که هیچ تاجری نتواند کار یا معامله‌ای انجام دهد، بنابراین این مسائل ربطی به این ندارد که بگویند عده‌ای ترسیده‌اند بلکه ما می‌خواهیم در مملکت تصمیم گیری کنیم که خود را تحریم نکنیم.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: ترسو کسانی هستند که در مملکت زندگی می‌کنند، فقر و بدبختی به وجود می‌آید و خود را به کوچه علی چپ می زنند و بعد پشت تریبون از فقر و گرسنگی دفاع می‌کنند، عامل فقر و بدبختی و گرسنگی سیاست‌های غلطی است که ماها داریم که باید اصلاح شود و ترسو کسانی هستند که ندانسته و یا ناآگاهانه فریاد می‌کشند نه کسانی که براساس آگاهی از سرنوشت این مملکت می‌خواهند دفاع کنند.

,

پزشکیان یادآور شد: در کاپیتالاسیون سگ آمریکا نیز محترم است اما در اینجا گفته می‌شود قانونی مصوب بشود که سرمایه گذار و تاجر مملکت تحریم نشود بنابراین بگذاریم هرکسی تصویب می‌کند این کار را انجام دهد، بنده با قدرت رأی خواهم داد، بگذارید اگر مشکلی به وجود آمد مردم بدانند چه کسی این وضعیت اقتصادی را به وجود آورده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه