اخبار داغ

مدیر عامل اتحادیه صنعت مرغداران گلستان:

قیمت 11500 تومان برای هر کیلو مرغ منطقی است / گلستان سالم ترین مرغ ها را دارد / صنعت مرغداری ما وابسته است

قیمت 11500 تومان برای هر کیلو مرغ منطقی است / گلستان سالم ترین مرغ ها را دارد / صنعت مرغداری ما وابسته است
مدیر عامل اتحادیه صنعت مرغداران استان گلستان به بالا بودن قیمت مرغ و مطلب اخیر این پایگاه خبری واکنش نشان داد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ محمد مهدی اورسجی عصر چهارشنبه 14 آذرماه در دیدار با خبرنگار گلستان ما در خصوص مطلب اخیر این پایگاه خبری با عنوان " روند افزایشی قیمت مرغ گرم در بی تفاوتی و خاموشی مدیران گلستانی / حذف تدریجی مرغ از سبد غذایی خانوار / خبری از عرضه مرغ منجمد نیست " اظهار کرد : هر فردی در هر سال طبق برآوردها 28 کیلوگرم سرانه گوشت مرغ دارد و در کل کشور بر همین مبنا پروانه صادر شد در حالیکه نیازهای جدید و شرایط اقتصادی در نظر گرفته نشده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛, گلستان ما؛, گلستان ما؛, " روند افزایشی قیمت مرغ گرم در بی تفاوتی و خاموشی مدیران گلستانی / حذف تدریجی مرغ از سبد غذایی خانوار / خبری از عرضه مرغ منجمد نیست ",

اورسجی با بیان اینکه صنعت مرغداری کاملا به خارج وابسته است ، افزود : در این شرایط بد اقتصادی شرکت پشتبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی( آقای جامی) و معاونت امور دام سازمان ( آقای تلخه) خوب کار کردند و یکی از فعال ترین پشتیبانی ها هم از نظر جذب و هم از نظر توزیع نهاده ها ، استان گلستان می باشد .

,

وی تاکید کرد : طبق قانون باید 33 درصد اقتصاد دولتی ، 33 درصد خصوصی و 33 درصد تعاونی باشد در حالیکه الان شرکت پشتیبانی امور دام جور همه بخش ها را دارد می کشد و به نظر می رسد مشکل اصلی تصمیمات ستاد تنظیم بازار است که قیمت مهندسی شده و بازرگانی را در نظر می گیرد نه قیمت واقعی و همین امر باعث شکاف بین بازار و مردم می شود .

,

مدیر عامل اتحادیه صنعت مرغداران استان گلستان خاطرنشان کرد : در حال حاضر ذرت کیلویی 1450 و سویا کیلویی 2200 خریداری می کنیم و بر این قیمتها کرایه هم افزوده شده و در کنار آن قیمت پنس برای بسته بندی و گره زدن سر پلاستیک حاوی مرغ ، پلاستیک و چاپ روی آن نیز هزینه زا شده است .

,

اورسجی گفت : در حال حاضر استان گلستان سالم ترین مرغ ها را تولید و عرضه می کند و صدا و سیما باید در زمینه ذائقه مردم کار و تبلیغ کند .

,

وی ادامه داد : قیمت فعلی یعنی 11500 تومان با شرایط افت کشتارگاه و هزینه های آن منطقی و معمولی است چرا که مرغ کیلویی 7500 تومان در کشتارگاه تمام می شود و با تمامی پرتی ها و بسته بندی و ... به 11500 می رسد .

,

اورسجی بیان داشت : قیمت انرژی و آب نیز در پرورش مرغ و قیمت تمام شده آن خیلی تاثیرگذار است و در حال حاضر بخش های زیادی از صنعت مرغداری استان به دلیل عدم تامین هزینه ها و نهاده ها از عهده تولید مرغ بر نمی آیند .

,

انتهای پیام /

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه