اخبار داغ

روایتی تلخ از زندگی؛

خدمات رفاهی همراه حلقه مفقوده مراکز درمانی هرمزگان/ کف بیمارستان محلی برای اسکان همراهان بیمار

خدمات رفاهی همراه حلقه مفقوده مراکز درمانی هرمزگان/ کف بیمارستان محلی برای اسکان همراهان بیمار
فقر و محرومیت ناشی از تبعیض در هرمزگان سبب شده است تا همراهان بیمار به دلیل نبود مراکز رفاهی، شب و روز خود را در گوشه خیابان ها، پارکینگ ها و کف بیمارستان ها سپری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛ بهبود وضعیت درمانی و بهداشت از جمله شاخصه های بسیار مهم در پیشرفت کشورها محسوب می شود لذا برخورداری از امکانات درمانی یکی از حقوق شهروندی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

هرمزگان از جمله استان هایی است که در حوزه درمانی زیرساخت های بسیار ضعیفی  دارد و اکثر نقاط حتی بزرگترین شهرستان های آن به دلیل کمبود و یا نبود امکانات درمانی و بیمارستانی پای بومیان را به مرکز استان می کشاند.

,

وجود بیمارستان های تخصصی دولتی وخصوصی در بندرعباس سبب شده تا بیماران برای درمان های تخصصی و دریافت خدمات مناسب به این شهرستان روی بیاورند اما از آنجایی که بیشتر اقشار جامعه توان پرداخت هزینه های هگفت بیمارستان های خصوصی را ندارند به ناچار به سوی بیمارستان های دولتی هجوم می آورند.

,

بی توجهی به مساله رفاه حال همراهان بیمار در برهه کنونی یکی از مهمترین چالش های بیمارانی است که از اطراف بندرعباس برای  دریافت خدمات درمانی پس از ورود با آن روبرو می شوند.

,

اگر پس از ورود به بندرعباس به بیمارستان های این شهر گذر کرده باشید در بیرون یا درون بیمارستان ها همراهان بیماری را می بینید که به دلیل نداشتن مکان مناسبی برای اسکان به ناچار چادرهای خود را علم کرده اند.

,

, , ,

پیاده روهای مقابل در ورودی و یا پارکینگ ها از جمله مکان هایی هستند که همراهان بیمار برای استراحت خود انتخاب کرده و گرمای طاقت فرسا و سرمای استخوان سوز زمستان را به جان می خرند البته ناگفته نماند شرایط زمانی حادتر می شود که دوره درمان بیمارانشان طولانی می شود.

,

کف بیمارستان و صندلی های تعبیه شده در راهروهای انتظار نیز یکی دیگر از مکان هایی است که علاوه بر نشستن بهترین محل برای خوابیدن و استراحت همراهان بیمار می باشد چرا که تا حدودی می توانند از گرما و سرما در امان بمانند.

,

از آنجایی اکثر بیماران از اقشار کم درآمد جامعه می باشند لذا به دلیل وضعیت مالی ضعیف و نداشتن پول کافی برای پرداخت هزینه های هنگفت هتل ها و مهمانپذیرها را ندارند به ناچار در هر گوشه ای از بیمارستان اتراق می کنند.

,

نبود مراکز رفاهی در کنار بیمارستان ها یکی از مهمترین چالش هایی است که علاوه بر فضای آلوده بیمارستان ناشی از بیماری، سلامت جسمانی شهروندان را به خطر می افکند چون سرویس بهداشتی و حمامی برای استحمام آنها وجود ندارد.

,

در برخی از استان های کشور همراه سراهای متعددی برای رفاه حال و آسایش همراهان بیماران در کنار مراکز درمانی احداث شده است  تا همراهان بیماران شب ها بتوانند خستگی روزانه و حتی مسافت های طولانی سفر خود را از تن بیرون کنند.

,

, , ,

سپری شدن روزها و شب های همراهان بیمار در گوشه و کنار خیابان ها و پیاده روهای شهر بندرعباس در شان و منزلت مردم نجیب و خون گرم هرمزگان نبوده و نیست.

,

البته ناگفته نماند این وضعیت در اکثر بیمارستان های بندرعباس به وفور مشاهده می شود اما هیچ گونه اقدامی برای رفع آن از سوی مسئولان مشاهده نمی شود که در واقع می توان این گونه برداشت نمود که فرمایش رهبری مبنی بر اینکه بیماران نباید جز رنج بیماری و درد دغدغه دیگری نداشته باشند، در هرمزگان رنگ دیگری به خود گرفته است.

,

فقر و محرومیت ناشی از تبعیض سهم مردم استانی است که نقش کلیدی و بسیار مهمی در اقتصاد  کشور دارد و به تنهایی بودجه کل کشور را تامین می کند چون هیچ یک از شهرستان های علاوه بر بی بهره ماندن از امکانات درمانی توان پرداخت هزینه های سرسام آور دارو و درمان را ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه