اخبار داغ

سوروسات زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در تالاب های هرمزگان+تصویر

سوروسات زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در تالاب های هرمزگان+تصویر
بالغ بر نود گونه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی با شروع فصل پاییز از سیبری و آسیای میانه برای زمستان گذرانی به تالاب های هرمزگان کوچ می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛در آخرین روزهای فصل پاییز، سوز و سرما در گوشه وکنار کشور عرض اندام می کند و نوید زمستانی سرد و پربارش برای اقصی نقاط سرزمینانمان می دهد؛ بخش زیادی از هم میهنان به استقبال سرمایی سرد و استخوان سوز رفته اند و از هم اکنون ارگانهای مختلف محیای گذراندن زمستان پیشرو شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کشور ما به واسطه اقلیم گسترده و تنوع آب و هوایی چهار فصل سال را به صورت همزمان تجربه می کند که استان هرمزگان با برخورداری از آب و هوای نیمه بیابانی و نوار ساحلی گسترده از زمستان های مطبوع و دلنوازی برخوردار است.

,

, ,

همجواری با خلیج فارس و دریای عمان از یک سو و وجود تالاب های بکر و منحصر به فرد، زیستگاهها هزاران گونه جانواری را فراهم کرده که در این میان نمی توان کوچ پرندگان مهاجر به خورها و هزاران کیلومتر نوار ساحلی استان را نادیده گرفت.

,

سرتاسر نوار ساحلی هرمزگان با آغاز پاییز میزبان دسته دسته پرنده مهاجر است که با طی کردن هزاران کیلومتر مسافت، هرمزگان را مقصد کوچ زمستانه خود برگزیده اند و در آب گیر ها و تالاب های استان زمستان گذرانی می کنند.

,

, ,

بالغ بر 55 سایت سرشماری پرندگان در هرمزگان وجود دارد که سواحل مکران را باید کانون تجمع پرندگان مهاجر در هرمزگان دانست چرا که به دلیل نزدیکی به آب های آزاد و دور ماندن از گزند آسیب های بشری محیطی امن را برای این جامعه رقم زده است.

,

بالغ بر نود گونه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی با شروع فصل پاییز از سیبری و آسیای میانه به تالاب های هرمزگان کوچ می کنند که حواصیلیان، آبچلیکیان ، سلیمیان ، کاکاییان ، باکلانیان و پرستوهای دریایی از جمله پرندگان مهاجر به استان هرمزگان هستند.

,

, ,

 

,

سواحل شنی ، پهنه های وسیع گلی ، تالاب های بین جزر و مدی ، جنگل های مانگرو و تالاب های بین المللی هرمزگان مهم ترین مامن پرندگان آبزی و کنارآبزی به شمار می روند

,

وجود 14 جزیره در هرمزگان،چهار تالاب بین المللیِ خور خوران، شیدور، شور - شیرین میناب، حرا و رود گز مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در فصل زمستان به شمار می روند که با وجود بکر بودن تداخل انسان در طبیعت موجب برهم زدن توازن اکوسیستم پرندگان شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه