اخبار داغ

کمبود اعتبار طرح آبخیزداری جم

کمبود اعتبار طرح آبخیزداری جم
فاز 3 طرح آبخیزداری جم از مصوبه های سفر هیات دولت به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نگردیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس فرماندار جم گفت: 2 مرحله از طرح آبخیزداری جم اجرا شده که امیدواریم فاز 3 آن که از مصوبه های سفر هیات دولت به این استان است، هر چه زودتر اجرایی شود و منابع طبیعی اجرای تعهدات تفاهم نامه توسعه فضای سبز میان نفت و منابع طبیعی و آبخیزداری را با جدیت دنبال کند تا هر چه زودتر این طرح مهم زیست محیطی اجرایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

حسینی افزود: اجرای طرح آبخیزداری جم با 612هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت از مصوبات دولت در سال 86 است و در سال 1394، 73 سازه سنگی و ملاتی در این منطقه اجرا و در 1395 نیز 82 سازه سنگ ملاتی و بند خاکی در قالب این طرح به اجرا درآمد. فاز دوم طرح های آبخیزداری شهرستان جم با 150 سازه سنگ ملاتی در سال 1396بهره برداری شد.

,

به گزارش سپاس معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به ساخت ۲۰ سد در حوزه‌های آبخیزداری این استان گفته است: در راستای تصویب ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ۱۴۶ میلیارد ریال سهم استان بوشهر مصوب شده است.

,

علیرضا شهابی آذر امسال در نشست بررسی روند اجرایی طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه طرح آبخیزداری در راستای تقویت سفره‌های زیر زمینی آب اجرا می‌شود اظهار داشت: این طرح‌ها علاوه بر احیاء سفره‌های زیرزمینی نقش مهمی در جلوگیری از  سرازیر شدن سیلاب‌ها به دریا و پیشگیری از خسارات احتمالی مناطق مختلف دارد.

, .,

, ,

وی از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: ساخت 20 سد در 8 حوزه آبخیزداری استان بوشهر در راستای برون رفت از بحران خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی در دستور کار قرار دارد.

, .,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتبارات اختصاص یافته از سوی دفتر مقام معظم رهبری اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: در این راستا 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه آبخیزداری و تقویت سفره‌های زیرزمینی کشور اختصاص یافته است.

, .,

شهابی سهم استان بوشهر در اجرای پروژه‌های آبخیزداری را 146 میلیارد ریال  دانست و تصریح کرد: اکنون پروژه‌های آبخیزداری استان بوشهر دارای 70 درصد  پیشرفت فیزیکی است که افتتاح آنها نقش مهمی دراستحصال آبهای سطحی دارد.

, .,

وی میزان آبهای سطحی در استان بوشهر را  6 میلیارد متر مکعب در سال دانست و افزود: از این میزان یک میلیارد مترمکعب آن قابل استحصال است که اکنون سالانه 100 میلیون مترمکعب  آن استحصال می‌شود.

, .,

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بهترین عملکرد حوزه آبخیزداری استان را  مورد اشاره قرار داد و گفت: مناطق آبخیز جم ، ریز و باغان بهترین نقاط در اجرای سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر است که  نقش مهمی در تقویت دو متری سطح سفره‌های زیرزمینی دارد.

,

به گزارش سپاس آبان امسال غلامرضا منتظری به عنوان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر منصوب شده است و امید می رود پروژه آبخیزداری با قدرت بیشتری دنبال گردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه