اخبار داغ

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص سقط ۳ جنین در بیمارستان دولتی

جوابیه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص سقط ۳ جنین در بیمارستان دولتی
به دنبال انتشار خبری در خصوص سقط ۳ جنین در بیمارستان دولتی ارومیه، جوابیه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این زمینه منتشر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، در پی درج خبری در پایگاه خبری اروم نیوز تحت عنوان ” رنجی که کوتاهی پزشک بر دل مادر نهاد / سقط اجباری ۳ قلوهای سلماسی در بیمارستان دولتی ارومیه ! ” موارد مطروحه در این خبر توسط معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه آن به تفکیک موارد طرح شده در این گزارش به شرح ذیل جهت استحضار و تنویر افکار عمومی ایفاد می گردد.
شرح حال:
بیمار خانم ۳۵ ساله، اهل و ساکن شهرستان سلماس ،حاملگی اول، سه قلو، بیست هفته و دو روز و سابقه بیماری کم کاری تیرویید و مصرف قرص لووتیروکسین بوده است.
اقدامات درمانی:
مادر باردار مذکور در مورخه ۹۷/۰۸/۱۹ ساعت ۴۷: ۲۳ با شکایت خطر سقط با ارجاع از مطب پزشک محترم زنان و زایمان به مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه مراجعه می نماید.
با عنایت به سه قـلو بودن بارداری بیمار و جهت پیشگیـری از خـطر سقط، بیمار جهت انجام عمل جـراحی مک دونالد (بستن دهانه رحم) بستری می گردد.
اقدامات قبل و حین عمل جراحی:
۱- برای بیمار اقدامات دارویی و چک آزمایشات لازم از قبیل آزمایشات تیرویید، خونی، کلیوی و … انجام می گیرد و در لیست عمل جراحی صبح روز بعد قرار می گیرد.
۲- بیمار در مورخه ۹۷/۰۸/۲۰ساعت ۰۰: ۰۸ صبح، تحت عمل جراحی مک دونالد توسط متخصص محترم زنان و فلوشیب پریناتالوژی (بارداری پر خطر) قرار می گیرد و با عنایت به پارگی کیسه آب حین عمل جراحی، عمل مک دونالد نامبرده لغو می گردد.
اقدامات بعد از جراحی:
۱- با توجه به شرایط بیمار، و پی¬گیری از نظر PROM (پارگی زود رس کیسه آب) بیمار در بخش مربوطه تحت نظر قرار می گیرد و درمان های آنتی بیوتیکی لازم، اقدامات سونوگرافی و کورتون را دریافت می کند.
۲- بیمار در طی سه روز بستری در بخش، بصورت روزانه توسط سرویس تخصصی زنان و زایمان و پزشک متخصص محترم زنان و فلوشیب پریناتالوژی (بارداری پر خطر) قرار می گیرد ضمن اینکه مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری از خدمات همکاران محترم متخصص زنان و زایمان مقیم در ارائه خدمات درمانی و پی-گیری مشکلات درمانی بیماران بستری، بهره مند می باشد.
۳- بیمار علیرغم اقدامات درمانی لازم ، علمی و مراقبت های درمانی به عمل آمده توسط تیم پزشکی، مامایی، متأسفانه به علت شروع فرآیند زایمانی، در مورخه ۹۷/۰۸/۲۳ ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، با نظارت مستقیم پزشک محترم مقیم مورد زایمان طبیعی قرار می گیرد که حاصل آن، دو نوزاد پسر به وزن ۲۷۰ گرم و ۲۴۰ گرم و یک نوزاد دختر به وزن ۲۳۵ گرم بود.
اقدامات بعد از زایمان:
• نوزادان متولد شده، توسط پزشک متخصص اطفال ویزیت شده و در دقیقه اول آپکار آنها، یک و در دقیقه پنجم صفر بوده است که طبق نظریه وی، نوزادان قابل حیات نبوده و علیرغم تلاش تیم پزشکی، احیاء موثر واقع نگردید و مرگ نوزادان در همان دقایق اول تأیید گردید.
• ضمناً نوزادانی با شرایط تولد فوق که وزن آنها بسیار پایین است، امکان حیات در پیشرفته ترین مراکز درمانی بسیار پایین است و احیاء موثر قرار نمی گیرد.
در نهایت:
• شکواییه همراه بیمار به صورت بدوی در سازمان نظام پزشکی ارومیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است و تا کنون نیز شکواییه ای در این خصوص به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه واصل نگردیده است.
• لذا بدیهی است موضوع شکایت فوق به محض وصول، توسط این دانشگاه مورد بررسی لازم قرار گرفته و در صورت احراز هرگونه کوتاهی مراتب از طرق سازمان های انتظامی و حقوقی پیگیری خواهد گردید.
البته لازم به ذکر است که از این پایگاه خبری این انتظار می رفت که ابتدا در خصوص صحت یا سقم چنین ادعاهایی، موضوع با روابط عمومی دانشگاه مطرح می شد و سپس به انتشار خبری که می تواند اذهان عمومی را نسبت به خدمات ارزشمند درمانی خدشه دار نماید اقدام می نمود .
چگونه این رسانه محترم وقتی با پزشک مربوطه صحبت نکرده و یا جزئیات موضوع را از بیمارستان و یا مراجع ذیصلاح جویا نشده است یکجانبه به محکوم کردن پزشک پرداخته و خدمات کل سیستم درمانی و تلاشگران این حوزه را از جمله رزیدنتها و پرستاران زیر سوال برده است ؟
چگونه می شود که وقتی به دانشگاه شکوائیه ای در این خصوص واصل نشده است در خبر نوشته شده که شکایت نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه تنظیم کرده ولی نتیجه ای حاصل نشده است ؟
از سوی دیگر در خبر چنین عنوان شده است که در زمان سقط قلب هر سه جنین می تپید و در کمال ناباوری تحویل پدر شده تا خاکسپاری شوند در حالی که بر طبق ویزیت پزشک متخصص کودکان ، مرگ این سه قل در همان دقایق اول تایید شده است ، آیا این جز بازی با احساسات مردم و خدشه دار کردن خدمات پزشکی است ؟
و از این دست نکات ، در خبر مربوطه به فراوانی وجود دارد .
دانشگاه علوم پزشکی ضمن اینکه روراست بودن با مردم ، صداقت و شفافیت را سرلوحه خدمات خود قرار داده و بر این اساس به ارائه خدمت به مردم پرداخته است حق پیگیری موضوع از مراجع قضایی را برای خود محفوظ می داند .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه