اخبار داغ

گزارش معضلات شهری کرج؛

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/ مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/ سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/ مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/ سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی
گِره ترافیک باغستان غربی کرج روزبه روز کورتر می شود و راه بازگشایی آن که چند سال است در دستور کار شهرداری قرار گرفته اما محقق نشده بود، بعد از مطالعات جدید و نتایج به دست آمده مُنتفی شده و مسئولان را به چاره اندیشی دوباره وادار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، ترافیک و تبعات ناشی از آن معضل بیشتر مناطق کرج است اما در برخی مناطق این معضل پررنگ تر بوده و نارضایتی بیشتری به همراه دارد. باغستان غربی که تا 2 دهه پیش یکی از مناطق ویلانشین، خوش آب وهوا و کم جمعیت بود اکنون با توسعه ساخت وساز و افزایش جمعیت با مشکلات زیرساختی مواجه شده است. مدتهاست تنها مسیر ارتباطی باغستان به باغستان غربی به یکی از پرترافیک ترین مناطق کرج تبدیل شده و این معضل با فصل پاییز و بازگشایی مدارس به ویژه در ساعات پیک تردد نفس گیرتر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک،, تیتریک, تیتریک, ترافیک و تبعات ناشی از آن معضل بیشتر مناطق کرج است اما در برخی مناطق این معضل پررنگ تر بوده و نارضایتی بیشتری به همراه دارد. باغستان غربی که تا 2 دهه پیش یکی از مناطق ویلانشین، خوش آب وهوا و کم جمعیت بود اکنون با توسعه ساخت وساز و افزایش جمعیت با مشکلات زیرساختی مواجه شده است. مدتهاست تنها مسیر ارتباطی باغستان به باغستان غربی به یکی از پرترافیک ترین مناطق کرج تبدیل شده و این معضل با فصل پاییز و بازگشایی مدارس به ویژه در ساعات پیک تردد نفس گیرتر می شود. ,

آنچه مورد اهمیت است وجود بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان در انتهای این مسیر است که به دلیل اهمیت سرعت و زمان رسیدن بیماران به آن، رسیدگی به این معضل باید در اولویت مسئولان شهری قرار بگیرد.

چند سالی است از اعلام شهرداری کرج مبنی بر ساخت یک پل از خیابان بوستان 9 به خیابان شبنم 8 باغستان غربی به عنوان مسیر دوم دسترسی به این منطقه می گذرد اما این وعده محقق نشده و سنگینی بار ترافیک هر روز مردم منطقه را عاصی تر می کند.

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

اظهارات یکی از ساکنان باغستان غربی

یکی از ساکنان و کسبه این منطقه می گوید: از زمانی که بخش پایین دست «میدان ولیعصر» باغستان غربی ساخته و جمعیت این منطقه افزایش یافت و علاوه بر آن مسیر عبوری برخی از مسافران مسیر میانجاده و حصارک شد، همچنین از سال گذشته که دادسرا در باغستان غربی ساخته شد، مراجعان آن هم به جمعیت تردد این محدوده اضافه شد و در نتیجه این محدوده همیشه ترافیک دارد.

«افشین زینالی» می افزاید: ترافیک این محدوده همیشگی شده اما در ساعات اولیه صبح، سر ظهر و غروب به بعد که مدارس تعطیل می شود ترافیک قفل می شود.

زینالی می گوید: از بلوار موذن به بالا و تا میدان ولیعصر همیشه بارترافیکی دارد و وجود یک مدرسه دخترانه در بین این مسیر هم شرایط را حادتر کرده است.

 

یکی دیگر از کسبه این محدوده می گوید: گاهی در اوج ترافیک آمبولانس حامل بیمار بیشتر از یک ربع ساعت در ترافیک آژیرکشان می ماند اما شرایط طوری نیست که خودروهای دیگر راه بازکنند تا آمبولانس رد شود.

«فرشاد باقری» می افزاید: بارها مشاهده کردیم در خودروی شخصی بیمار بدحالی بوده که به مقصد بیمارستان در حرکت بوده اما در ترافیک می ماند و همراهانش با داد و فریاد و خواهش از مردم درخواست می کردند که همکاری کنند تا بتواند بیمار خود را به بیمارستان برساند.

باقری می گوید: این وضعیت با کاسبی و درآمد ما هم لطمه زده برای اینکه وضعیت ترافیک و نبود جای پارک اجازه نمی دهد مشتری توقف کند و ترجیح می دهد از مکانی دیگر خرید کند.

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

خودروهای ورودی از فرعی به بار ترافیک اضافه می شوند

یک راننده سرویس که دانش آموزان مدرسه دخترانه این مسیر را جابجا می کند می گوید: به دلیل ترافیک این مسیر مجبورم نیم ساعت زودتر جلوی مدرسه حاضر شوم.

«آمنه مهدی پور» می افزاید: بعضی روزها حدود45 دقیقه در ترافیک این مسیر که در شرایط عادی 5 دقیقه زمان تردد دارد معطل می شوم.

مهدی پور با اشاره به خودروهایی که از فرعی کنار مدرسه وارد مسیر اصلی می شوند می گوید: بیشتر خودروهایی که باید مسیر ضلع شمالی میدان ولیعصر را دور بزنند برای راحتی کارخود از «کوچه لاله یک» وارد این مسیر می شوند و باعث وخیم تر شدن اوضاع ترافیک می شوند. اگر این کوچه ورود ممنوع شود و خودروهای عبوری از این مسیر به ترافیک اضافه نشوند شرایط بهتر خواهد شد.

وی با گلایه از نبود توجه مسئولان به این شرایط می گوید: سالهاست شهرداری قول ساخت پل و مسیر دومی برای حل معضل ترافیک این منطقه که روز به روز بدتر می شود داده اما هیچ اقدامی نشده است. حجم ترافیک این مسیر بارها منجر به تصادف خودروها و حتی دانش آموزان شده است. امیدوارم مسئولان با وجود مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد چاره ای برای حل آن بیندیشند.

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

 

 

مخالفت امور آب تهران با ساخت پل

رییس اداره فنی عمرانی منطقه 6 شهرداری کرج می گوید: از مسیر بلوار موذن، بلوار باغستان و بوستان 14 روزانه حدود2هزارو800 خودرو تردد دارد. با توجه به ازدحام جمعیت خودرویی و عرض کم معبرو همچنین عدم عقب نشینی بوستان 14 باعث گره ترافیکی در ساعات پیک ترافیک در این منطقه می شود.

«ایمان عبدالملکی» می افزاید: به منظور حل معضل ترافیکی این محدوده که از بوستان 14 باغستان تا بیمارستان البرز وجود دارد ساخت پل اتصال از بوستان 9 باغستان به شبنم8 باغستان غربی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مکاتبات آن با امور آب تهران و کرج انجام شد.

عبدالملکی توضیح می دهد: با توجه به اینکه لوله انتقال آب طالقان به تهران در این مسیر قرار دارد برای ساخت این پل باید تمهیدات لازم انجام شود. با درنظر گرفتن قطر 180 سانتیمتری این لوله و حجم بالای آبی که از آن منتقل می شود باید کار با دقت و بررسی بالا انجام شود تا از خطر و عواقب ناگوار جلوگیری شود.

وی با بیان این که مناقصات این طرح هم از طریق واحد تقاطعات غیرهمسطح شهرداری کرج که متولی پل هاست انجام شد می افزاید: اما چندی پیش امور آب تهران اعلام کرده که این کار به هیچ عنوان نباید انجام شود.

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

ضرورت رعایت حریم لوله آب برای جلوگیری از اتفاق و خطر

رییس اداره فنی عمرانی منطقه 6 شهرداری کرج می گوید: دلیل این مخالفت این است که با اجرای این طرح حریم لوله رعایت نمی شود و امکارن خطر و آسیب در هنگام اجرا وجود دارد.

عبدالملکی با بیان این که این پل قبلا برای مسیر رفت و برگشت طراحی شده بود اظهار می کند: این طرح به مشاور فنی وعمرانی شهرداری کرج داده می شود تا با بررسی مجدد، حداقل حریم برای این لوله رعایت شود و در صورت امکان این مسیر برای رفت و مسیر برگشت در یکی دیگر از خیابان ها طراحی شود.

وی با تاکید بر اینکه شاید این طرح هزینه بیشتری را هم داشته باشد اما با توجه به حساسیت موضوع باید با دقت بیشتری انجام شود.

عبدالملکی می گوید: پس از مطالعات طرح با امور آب تهران مکاتبه و در صورت تایید کتبی آنها اسناد مناقصه آماده و برای این کار اقدام خواهد شد.

گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

 

شناسایی نقاط پرترافیک و تصمیم گیری در شورای ترافیک

رییس پلیس راهور کرج اظهار می کند: مناطق مختلف شهری توسط پلیس بررسی می شود و با شناسایی نقاط پرترافیکی که نیاز به رسیدگی و بازنگری دارند برای حل معضلات ترافیکی آن محدوده اقدام می شود.

«سرهنگ حمدالله رحمتی پور» در مورد ترافیک این منطقه می گوید: بررسی لازم انجام می شود و با توجه به اینکه تصمیم گیری در مورد زیرساخت های شهری و معضلات ترافیکی در شورای ترافیکی تصمیم گیری می شود در صورت نیاز و تایید برای یک طرفه کردن کوچه لاله یک به منظور کاهش بار ترافیکی این محدوده اقدام خواهد شد.

 

سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

یک کارشناس مدیریت شهری می گوید: آنچه مسلم است در همه طرح های زیرساختی به ویژه طرح های شهری که ارتباط مستقیم و هر روزه با زندگی شهروندان دارد باید نکات مختلفی با دقت و مطالعه کافی بررسی شود و در اجرای طرح های شهری باید نظرات، نیازها و آرزوهای مخاطبان طرح و همچنین تبعات اجتماعی مرتبط با آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

«وحید پیری» می افزاید: در یک نگاه ساده، آگاهی از تبعات مثبت و منفی اجتماعی یک طرح شهری قبل از شروع به اقدامات عملیاتی با استفاده‌ از ابزارهای مشاوره ای مانند یک گروه اجتماعی و تخصصی ضروری و الزامی است. اما متاسفانه در کشور ما و به ویژه در کلانشهرها این اصل مورد توجه نبوده و نیست. کلانشهر کرج با توجه به رشد و توسعه سریع ساخت وساز وجمعیت در دهه های اخیر با مشکلات زیرساختی زیادی مواجه است.

پیری بیان می کند: ثابت بودن شرایط هر منطقه از نظر وسعت جغرافیایی در کرج در مقابل افزایش روزافزون جمعیت خودرویی و انسانی معضل بزرگ ترافیک شهری را رقم می زند که برای حل آن مسئولان اقدامات مختلفی از عریض کردن خیابان، کوچک کردن میدان ها، باریک کرن بلوارها، ساخت زیرگذر و پل ها را اجرا می کنند. اما از آنجا که این طرح ها بدون مطالعات دقیق و کافی انجام می شود در بیشتر موارد پس از ساخت و بهره برداری، معایب و کاستی های آن دیده می شود و پس از آن مسئولان شهری به ناچار اعلام می کنند که فلان طرح بدون مطالعات دقیق بوده و نیاز به اصلاح دارد و در این بین هزینه و انرژی ساخت و همچنین سختیهای مردم در طول مدت اجرای طرح با ارزش ترین نکته ای است که مورد توجه قرار نمی گیرد.

نبود اطلاعات و آمار کلیدی در طرح ها

وی اضافه می کند: گاهی نیز برخی طرح ها برای رفع معضل منطقه ای در دستور کار مدیران شهری قرار می گیرد و به عنوان راه چاره، سالها به عنوان پاسخ مردم و وعده اجرای امروز و فردا ارائه می شود اما پس از سالها پیگیری تازه متوجه معایب طرح داده شده می شوند و تنها راه چاره ای که تاکنون امید مردم بود به یک باره بسته شده و باز باید به پله اول برگشت. اینها نتیجه فقدان اطلاعات و آمارهای کلیدی و همچنین تحلیل تبعات بعدی طرح های شهری و همچنین بی ثباتی مدیریت شهری است که کرج سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کند و دود آن به چشم مردم می رود.

پیری می گوید: یکی از این موارد معضل ترافیک منطقه باغستان غربی است که مسئولان شهری سالهاست از آن مطلع و برای درمان آن« ساخت پل» به عنوان مسیر دومی را در قالب طرح در دستور کار خود قرار داده اند اما از آنجا که در مطالعات و بررسی ها دقت لازم انجام نشده پس از گذشت سالها از ارائه طرح، اکنون بررسی ها نشان می دهد این طرح در صورت اجرا تبعات و خطرات ناگواری برای شهر خواهد داشت که البته جای شکر آن باقیست پس از ساخت پل این نتیجه به دست نیامده و کوچکترین نتیجه ای که این بی دقتی مطالعاتی داشته، امید بزرگ مردم به حل شدن امروز و فردای مشکل منطقه است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

خدیجه ستارزاده- تیتریک

,

آنچه مورد اهمیت است وجود بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان در انتهای این مسیر است که به دلیل اهمیت سرعت و زمان رسیدن بیماران به آن، رسیدگی به این معضل باید در اولویت مسئولان شهری قرار بگیرد.

, آنچه مورد اهمیت است وجود بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان در انتهای این مسیر است که به دلیل اهمیت سرعت و زمان رسیدن بیماران به آن، رسیدگی به این معضل باید در اولویت مسئولان شهری قرار بگیرد. ,

چند سالی است از اعلام شهرداری کرج مبنی بر ساخت یک پل از خیابان بوستان 9 به خیابان شبنم 8 باغستان غربی به عنوان مسیر دوم دسترسی به این منطقه می گذرد اما این وعده محقق نشده و سنگینی بار ترافیک هر روز مردم منطقه را عاصی تر می کند.

, چند سالی است از اعلام شهرداری کرج مبنی بر ساخت یک پل از خیابان بوستان 9 به خیابان شبنم 8 باغستان غربی به عنوان مسیر دوم دسترسی به این منطقه می گذرد اما این وعده محقق نشده و سنگینی بار ترافیک هر روز مردم منطقه را عاصی تر می کند.,
گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی
, گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی,

اظهارات یکی از ساکنان باغستان غربی

, اظهارات یکی از ساکنان باغستان غربی,

یکی از ساکنان و کسبه این منطقه می گوید: از زمانی که بخش پایین دست «میدان ولیعصر» باغستان غربی ساخته و جمعیت این منطقه افزایش یافت و علاوه بر آن مسیر عبوری برخی از مسافران مسیر میانجاده و حصارک شد، همچنین از سال گذشته که دادسرا در باغستان غربی ساخته شد، مراجعان آن هم به جمعیت تردد این محدوده اضافه شد و در نتیجه این محدوده همیشه ترافیک دارد.

, یکی از ساکنان و کسبه این منطقه می گوید: از زمانی که بخش پایین دست «میدان ولیعصر» باغستان غربی ساخته و جمعیت این منطقه افزایش یافت و علاوه بر آن مسیر عبوری برخی از مسافران مسیر میانجاده و حصارک شد، همچنین از سال گذشته که دادسرا در باغستان غربی ساخته شد، مراجعان آن هم به جمعیت تردد این محدوده اضافه شد و در نتیجه این محدوده همیشه ترافیک دارد.,

«افشین زینالی» می افزاید: ترافیک این محدوده همیشگی شده اما در ساعات اولیه صبح، سر ظهر و غروب به بعد که مدارس تعطیل می شود ترافیک قفل می شود.

, «افشین زینالی» می افزاید: ترافیک این محدوده همیشگی شده اما در ساعات اولیه صبح، سر ظهر و غروب به بعد که مدارس تعطیل می شود ترافیک قفل می شود. ,

زینالی می گوید: از بلوار موذن به بالا و تا میدان ولیعصر همیشه بارترافیکی دارد و وجود یک مدرسه دخترانه در بین این مسیر هم شرایط را حادتر کرده است.

, زینالی می گوید: از بلوار موذن به بالا و تا میدان ولیعصر همیشه بارترافیکی دارد و وجود یک مدرسه دخترانه در بین این مسیر هم شرایط را حادتر کرده است. ,

 

,

یکی دیگر از کسبه این محدوده می گوید: گاهی در اوج ترافیک آمبولانس حامل بیمار بیشتر از یک ربع ساعت در ترافیک آژیرکشان می ماند اما شرایط طوری نیست که خودروهای دیگر راه بازکنند تا آمبولانس رد شود.

, یکی دیگر از کسبه این محدوده می گوید: گاهی در اوج ترافیک آمبولانس حامل بیمار بیشتر از یک ربع ساعت در ترافیک آژیرکشان می ماند اما شرایط طوری نیست که خودروهای دیگر راه بازکنند تا آمبولانس رد شود. ,

«فرشاد باقری» می افزاید: بارها مشاهده کردیم در خودروی شخصی بیمار بدحالی بوده که به مقصد بیمارستان در حرکت بوده اما در ترافیک می ماند و همراهانش با داد و فریاد و خواهش از مردم درخواست می کردند که همکاری کنند تا بتواند بیمار خود را به بیمارستان برساند.

, «فرشاد باقری» می افزاید: بارها مشاهده کردیم در خودروی شخصی بیمار بدحالی بوده که به مقصد بیمارستان در حرکت بوده اما در ترافیک می ماند و همراهانش با داد و فریاد و خواهش از مردم درخواست می کردند که همکاری کنند تا بتواند بیمار خود را به بیمارستان برساند.,

باقری می گوید: این وضعیت با کاسبی و درآمد ما هم لطمه زده برای اینکه وضعیت ترافیک و نبود جای پارک اجازه نمی دهد مشتری توقف کند و ترجیح می دهد از مکانی دیگر خرید کند.

, باقری می گوید: این وضعیت با کاسبی و درآمد ما هم لطمه زده برای اینکه وضعیت ترافیک و نبود جای پارک اجازه نمی دهد مشتری توقف کند و ترجیح می دهد از مکانی دیگر خرید کند. ,
گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی
, گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی,

خودروهای ورودی از فرعی به بار ترافیک اضافه می شوند

, خودروهای ورودی از فرعی به بار ترافیک اضافه می شوند,

یک راننده سرویس که دانش آموزان مدرسه دخترانه این مسیر را جابجا می کند می گوید: به دلیل ترافیک این مسیر مجبورم نیم ساعت زودتر جلوی مدرسه حاضر شوم.

, یک راننده سرویس که دانش آموزان مدرسه دخترانه این مسیر را جابجا می کند می گوید: به دلیل ترافیک این مسیر مجبورم نیم ساعت زودتر جلوی مدرسه حاضر شوم. ,

«آمنه مهدی پور» می افزاید: بعضی روزها حدود45 دقیقه در ترافیک این مسیر که در شرایط عادی 5 دقیقه زمان تردد دارد معطل می شوم.

, «آمنه مهدی پور» می افزاید: بعضی روزها حدود45 دقیقه در ترافیک این مسیر که در شرایط عادی 5 دقیقه زمان تردد دارد معطل می شوم.,

مهدی پور با اشاره به خودروهایی که از فرعی کنار مدرسه وارد مسیر اصلی می شوند می گوید: بیشتر خودروهایی که باید مسیر ضلع شمالی میدان ولیعصر را دور بزنند برای راحتی کارخود از «کوچه لاله یک» وارد این مسیر می شوند و باعث وخیم تر شدن اوضاع ترافیک می شوند. اگر این کوچه ورود ممنوع شود و خودروهای عبوری از این مسیر به ترافیک اضافه نشوند شرایط بهتر خواهد شد.

, مهدی پور با اشاره به خودروهایی که از فرعی کنار مدرسه وارد مسیر اصلی می شوند می گوید: بیشتر خودروهایی که باید مسیر ضلع شمالی میدان ولیعصر را دور بزنند برای راحتی کارخود از «کوچه لاله یک» وارد این مسیر می شوند و باعث وخیم تر شدن اوضاع ترافیک می شوند. اگر این کوچه ورود ممنوع شود و خودروهای عبوری از این مسیر به ترافیک اضافه نشوند شرایط بهتر خواهد شد. ,

وی با گلایه از نبود توجه مسئولان به این شرایط می گوید: سالهاست شهرداری قول ساخت پل و مسیر دومی برای حل معضل ترافیک این منطقه که روز به روز بدتر می شود داده اما هیچ اقدامی نشده است. حجم ترافیک این مسیر بارها منجر به تصادف خودروها و حتی دانش آموزان شده است. امیدوارم مسئولان با وجود مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد چاره ای برای حل آن بیندیشند.

, وی با گلایه از نبود توجه مسئولان به این شرایط می گوید: سالهاست شهرداری قول ساخت پل و مسیر دومی برای حل معضل ترافیک این منطقه که روز به روز بدتر می شود داده اما هیچ اقدامی نشده است. حجم ترافیک این مسیر بارها منجر به تصادف خودروها و حتی دانش آموزان شده است. امیدوارم مسئولان با وجود مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد چاره ای برای حل آن بیندیشند. ,
گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی
, گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی,

 

,

 

,

مخالفت امور آب تهران با ساخت پل

, مخالفت امور آب تهران با ساخت پل,

رییس اداره فنی عمرانی منطقه 6 شهرداری کرج می گوید: از مسیر بلوار موذن، بلوار باغستان و بوستان 14 روزانه حدود2هزارو800 خودرو تردد دارد. با توجه به ازدحام جمعیت خودرویی و عرض کم معبرو همچنین عدم عقب نشینی بوستان 14 باعث گره ترافیکی در ساعات پیک ترافیک در این منطقه می شود.

, رییس اداره فنی عمرانی منطقه 6 شهرداری کرج می گوید: از مسیر بلوار موذن، بلوار باغستان و بوستان 14 روزانه حدود2هزارو800 خودرو تردد دارد. با توجه به ازدحام جمعیت خودرویی و عرض کم معبرو همچنین عدم عقب نشینی بوستان 14 باعث گره ترافیکی در ساعات پیک ترافیک در این منطقه می شود. ,

«ایمان عبدالملکی» می افزاید: به منظور حل معضل ترافیکی این محدوده که از بوستان 14 باغستان تا بیمارستان البرز وجود دارد ساخت پل اتصال از بوستان 9 باغستان به شبنم8 باغستان غربی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مکاتبات آن با امور آب تهران و کرج انجام شد.

, «ایمان عبدالملکی» می افزاید: به منظور حل معضل ترافیکی این محدوده که از بوستان 14 باغستان تا بیمارستان البرز وجود دارد ساخت پل اتصال از بوستان 9 باغستان به شبنم8 باغستان غربی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مکاتبات آن با امور آب تهران و کرج انجام شد. ,

عبدالملکی توضیح می دهد: با توجه به اینکه لوله انتقال آب طالقان به تهران در این مسیر قرار دارد برای ساخت این پل باید تمهیدات لازم انجام شود. با درنظر گرفتن قطر 180 سانتیمتری این لوله و حجم بالای آبی که از آن منتقل می شود باید کار با دقت و بررسی بالا انجام شود تا از خطر و عواقب ناگوار جلوگیری شود.

, عبدالملکی توضیح می دهد: با توجه به اینکه لوله انتقال آب طالقان به تهران در این مسیر قرار دارد برای ساخت این پل باید تمهیدات لازم انجام شود. با درنظر گرفتن قطر 180 سانتیمتری این لوله و حجم بالای آبی که از آن منتقل می شود باید کار با دقت و بررسی بالا انجام شود تا از خطر و عواقب ناگوار جلوگیری شود. ,

وی با بیان این که مناقصات این طرح هم از طریق واحد تقاطعات غیرهمسطح شهرداری کرج که متولی پل هاست انجام شد می افزاید: اما چندی پیش امور آب تهران اعلام کرده که این کار به هیچ عنوان نباید انجام شود.

, وی با بیان این که مناقصات این طرح هم از طریق واحد تقاطعات غیرهمسطح شهرداری کرج که متولی پل هاست انجام شد می افزاید: اما چندی پیش امور آب تهران اعلام کرده که این کار به هیچ عنوان نباید انجام شود. ,
گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی
, گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی,

ضرورت رعایت حریم لوله آب برای جلوگیری از اتفاق و خطر

, ضرورت رعایت حریم لوله آب برای جلوگیری از اتفاق و خطر,

رییس اداره فنی عمرانی منطقه 6 شهرداری کرج می گوید: دلیل این مخالفت این است که با اجرای این طرح حریم لوله رعایت نمی شود و امکارن خطر و آسیب در هنگام اجرا وجود دارد.

, رییس اداره فنی عمرانی منطقه 6 شهرداری کرج می گوید: دلیل این مخالفت این است که با اجرای این طرح حریم لوله رعایت نمی شود و امکارن خطر و آسیب در هنگام اجرا وجود دارد. ,

عبدالملکی با بیان این که این پل قبلا برای مسیر رفت و برگشت طراحی شده بود اظهار می کند: این طرح به مشاور فنی وعمرانی شهرداری کرج داده می شود تا با بررسی مجدد، حداقل حریم برای این لوله رعایت شود و در صورت امکان این مسیر برای رفت و مسیر برگشت در یکی دیگر از خیابان ها طراحی شود.

, عبدالملکی با بیان این که این پل قبلا برای مسیر رفت و برگشت طراحی شده بود اظهار می کند: این طرح به مشاور فنی وعمرانی شهرداری کرج داده می شود تا با بررسی مجدد، حداقل حریم برای این لوله رعایت شود و در صورت امکان این مسیر برای رفت و مسیر برگشت در یکی دیگر از خیابان ها طراحی شود. ,

وی با تاکید بر اینکه شاید این طرح هزینه بیشتری را هم داشته باشد اما با توجه به حساسیت موضوع باید با دقت بیشتری انجام شود.

, وی با تاکید بر اینکه شاید این طرح هزینه بیشتری را هم داشته باشد اما با توجه به حساسیت موضوع باید با دقت بیشتری انجام شود. ,

عبدالملکی می گوید: پس از مطالعات طرح با امور آب تهران مکاتبه و در صورت تایید کتبی آنها اسناد مناقصه آماده و برای این کار اقدام خواهد شد.

, عبدالملکی می گوید: پس از مطالعات طرح با امور آب تهران مکاتبه و در صورت تایید کتبی آنها اسناد مناقصه آماده و برای این کار اقدام خواهد شد. ,
گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی
, گِره ترافیک باغستان غربی همچنان کور است/مخالفت امور آب تهران با ساخت پل/سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی,

 

,

شناسایی نقاط پرترافیک و تصمیم گیری در شورای ترافیک

, شناسایی نقاط پرترافیک و تصمیم گیری در شورای ترافیک,

رییس پلیس راهور کرج اظهار می کند: مناطق مختلف شهری توسط پلیس بررسی می شود و با شناسایی نقاط پرترافیکی که نیاز به رسیدگی و بازنگری دارند برای حل معضلات ترافیکی آن محدوده اقدام می شود.

, رییس پلیس راهور کرج اظهار می کند: مناطق مختلف شهری توسط پلیس بررسی می شود و با شناسایی نقاط پرترافیکی که نیاز به رسیدگی و بازنگری دارند برای حل معضلات ترافیکی آن محدوده اقدام می شود.,

«سرهنگ حمدالله رحمتی پور» در مورد ترافیک این منطقه می گوید: بررسی لازم انجام می شود و با توجه به اینکه تصمیم گیری در مورد زیرساخت های شهری و معضلات ترافیکی در شورای ترافیکی تصمیم گیری می شود در صورت نیاز و تایید برای یک طرفه کردن کوچه لاله یک به منظور کاهش بار ترافیکی این محدوده اقدام خواهد شد.

, «سرهنگ حمدالله رحمتی پور» در مورد ترافیک این منطقه می گوید: بررسی لازم انجام می شود و با توجه به اینکه تصمیم گیری در مورد زیرساخت های شهری و معضلات ترافیکی در شورای ترافیکی تصمیم گیری می شود در صورت نیاز و تایید برای یک طرفه کردن کوچه لاله یک به منظور کاهش بار ترافیکی این محدوده اقدام خواهد شد. ,

 

,

سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی

, سهم نادیده مردم در طرح های عمرانی,

یک کارشناس مدیریت شهری می گوید: آنچه مسلم است در همه طرح های زیرساختی به ویژه طرح های شهری که ارتباط مستقیم و هر روزه با زندگی شهروندان دارد باید نکات مختلفی با دقت و مطالعه کافی بررسی شود و در اجرای طرح های شهری باید نظرات، نیازها و آرزوهای مخاطبان طرح و همچنین تبعات اجتماعی مرتبط با آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

, یک کارشناس مدیریت شهری می گوید: آنچه مسلم است در همه طرح های زیرساختی به ویژه طرح های شهری که ارتباط مستقیم و هر روزه با زندگی شهروندان دارد باید نکات مختلفی با دقت و مطالعه کافی بررسی شود و در اجرای طرح های شهری باید نظرات، نیازها و آرزوهای مخاطبان طرح و همچنین تبعات اجتماعی مرتبط با آن مورد توجه جدی قرار گیرد. ,

«وحید پیری» می افزاید: در یک نگاه ساده، آگاهی از تبعات مثبت و منفی اجتماعی یک طرح شهری قبل از شروع به اقدامات عملیاتی با استفاده‌ از ابزارهای مشاوره ای مانند یک گروه اجتماعی و تخصصی ضروری و الزامی است. اما متاسفانه در کشور ما و به ویژه در کلانشهرها این اصل مورد توجه نبوده و نیست. کلانشهر کرج با توجه به رشد و توسعه سریع ساخت وساز وجمعیت در دهه های اخیر با مشکلات زیرساختی زیادی مواجه است.

, «وحید پیری» می افزاید: در یک نگاه ساده، آگاهی از تبعات مثبت و منفی اجتماعی یک طرح شهری قبل از شروع به اقدامات عملیاتی با استفاده‌ از ابزارهای مشاوره ای مانند یک گروه اجتماعی و تخصصی ضروری و الزامی است. اما متاسفانه در کشور ما و به ویژه در کلانشهرها این اصل مورد توجه نبوده و نیست. کلانشهر کرج با توجه به رشد و توسعه سریع ساخت وساز وجمعیت در دهه های اخیر با مشکلات زیرساختی زیادی مواجه است. ,

پیری بیان می کند: ثابت بودن شرایط هر منطقه از نظر وسعت جغرافیایی در کرج در مقابل افزایش روزافزون جمعیت خودرویی و انسانی معضل بزرگ ترافیک شهری را رقم می زند که برای حل آن مسئولان اقدامات مختلفی از عریض کردن خیابان، کوچک کردن میدان ها، باریک کرن بلوارها، ساخت زیرگذر و پل ها را اجرا می کنند. اما از آنجا که این طرح ها بدون مطالعات دقیق و کافی انجام می شود در بیشتر موارد پس از ساخت و بهره برداری، معایب و کاستی های آن دیده می شود و پس از آن مسئولان شهری به ناچار اعلام می کنند که فلان طرح بدون مطالعات دقیق بوده و نیاز به اصلاح دارد و در این بین هزینه و انرژی ساخت و همچنین سختیهای مردم در طول مدت اجرای طرح با ارزش ترین نکته ای است که مورد توجه قرار نمی گیرد.

, پیری بیان می کند: ثابت بودن شرایط هر منطقه از نظر وسعت جغرافیایی در کرج در مقابل افزایش روزافزون جمعیت خودرویی و انسانی معضل بزرگ ترافیک شهری را رقم می زند که برای حل آن مسئولان اقدامات مختلفی از عریض کردن خیابان، کوچک کردن میدان ها، باریک کرن بلوارها، ساخت زیرگذر و پل ها را اجرا می کنند. اما از آنجا که این طرح ها بدون مطالعات دقیق و کافی انجام می شود در بیشتر موارد پس از ساخت و بهره برداری، معایب و کاستی های آن دیده می شود و پس از آن مسئولان شهری به ناچار اعلام می کنند که فلان طرح بدون مطالعات دقیق بوده و نیاز به اصلاح دارد و در این بین هزینه و انرژی ساخت و همچنین سختیهای مردم در طول مدت اجرای طرح با ارزش ترین نکته ای است که مورد توجه قرار نمی گیرد.,

نبود اطلاعات و آمار کلیدی در طرح ها

, نبود اطلاعات و آمار کلیدی در طرح ها,

وی اضافه می کند: گاهی نیز برخی طرح ها برای رفع معضل منطقه ای در دستور کار مدیران شهری قرار می گیرد و به عنوان راه چاره، سالها به عنوان پاسخ مردم و وعده اجرای امروز و فردا ارائه می شود اما پس از سالها پیگیری تازه متوجه معایب طرح داده شده می شوند و تنها راه چاره ای که تاکنون امید مردم بود به یک باره بسته شده و باز باید به پله اول برگشت. اینها نتیجه فقدان اطلاعات و آمارهای کلیدی و همچنین تحلیل تبعات بعدی طرح های شهری و همچنین بی ثباتی مدیریت شهری است که کرج سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کند و دود آن به چشم مردم می رود.

, وی اضافه می کند: گاهی نیز برخی طرح ها برای رفع معضل منطقه ای در دستور کار مدیران شهری قرار می گیرد و به عنوان راه چاره، سالها به عنوان پاسخ مردم و وعده اجرای امروز و فردا ارائه می شود اما پس از سالها پیگیری تازه متوجه معایب طرح داده شده می شوند و تنها راه چاره ای که تاکنون امید مردم بود به یک باره بسته شده و باز باید به پله اول برگشت. اینها نتیجه فقدان اطلاعات و آمارهای کلیدی و همچنین تحلیل تبعات بعدی طرح های شهری و همچنین بی ثباتی مدیریت شهری است که کرج سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کند و دود آن به چشم مردم می رود. ,

پیری می گوید: یکی از این موارد معضل ترافیک منطقه باغستان غربی است که مسئولان شهری سالهاست از آن مطلع و برای درمان آن« ساخت پل» به عنوان مسیر دومی را در قالب طرح در دستور کار خود قرار داده اند اما از آنجا که در مطالعات و بررسی ها دقت لازم انجام نشده پس از گذشت سالها از ارائه طرح، اکنون بررسی ها نشان می دهد این طرح در صورت اجرا تبعات و خطرات ناگواری برای شهر خواهد داشت که البته جای شکر آن باقیست پس از ساخت پل این نتیجه به دست نیامده و کوچکترین نتیجه ای که این بی دقتی مطالعاتی داشته، امید بزرگ مردم به حل شدن امروز و فردای مشکل منطقه است.

, پیری می گوید: یکی از این موارد معضل ترافیک منطقه باغستان غربی است که مسئولان شهری سالهاست از آن مطلع و برای درمان آن« ساخت پل» به عنوان مسیر دومی را در قالب طرح در دستور کار خود قرار داده اند اما از آنجا که در مطالعات و بررسی ها دقت لازم انجام نشده پس از گذشت سالها از ارائه طرح، اکنون بررسی ها نشان می دهد این طرح در صورت اجرا تبعات و خطرات ناگواری برای شهر خواهد داشت که البته جای شکر آن باقیست پس از ساخت پل این نتیجه به دست نیامده و کوچکترین نتیجه ای که این بی دقتی مطالعاتی داشته، امید بزرگ مردم به حل شدن امروز و فردای مشکل منطقه است.,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

خدیجه ستارزاده- تیتریک

, خدیجه ستارزاده- تیتریک ,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه