اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خبر داد:

افزایش بهره‌وری کشاورزی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز / فعالیت 130 شبکه علمی سازی کشاورزی در خراسان‌جنوبی

افزایش بهره‌وری کشاورزی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز / فعالیت 130 شبکه علمی سازی کشاورزی در خراسان‌جنوبی
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای این طرح امروز عملکرد کشاورزان برتر در بخش‌های مختلف زراعی و باغی تا چندین برابر میانیگین بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زین العابدین جویبان مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، درباره طرح "بسیج همگام با کشاورز"، اظهار کرد: رسالت کشاورزی در گذشته تأمین غذای کشور و ریشه کنی فقر مورد نظر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زین العابدین جویبان مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با , خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، , درباره طرح "بسیج همگام با کشاورز"، اظهار کرد: رسالت کشاورزی در گذشته تأمین غذای کشور و ریشه کنی فقر مورد نظر بوده است.,

 

,

وی افزود: امروز در بحث کشاورزی دو رسالت دیگر اضافه شده که یکی تولید غذای کیفی‌ و موضوع دوم حفاظت بهتر از عرصه‌های تولید برای حفاظت از عرصه‌های تولیدی بهتراست.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز در راستای کیفی سازی کشاورزی و افزایش بهره‌وری به ویژه در محصولات قالب هر روستا در سطح استان اجرایی شده است.

,

 

,

جویبان عنوان کرد: در کنار این طرح ما از کشاورزان خبره و کارشناسان کشاورزی در راستای بهره‌وری کشاورزی کمک می‌گیریم.

,

 

,

وی اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در بحث توسعه و اهدافی که طرح بسیج همگام با کشاورز دنبال می‌کند امنیت غذایی است.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: دست یافتن به امنیت غذایی، محصولات و تولیدات کشاورزی نقش مهم و راهبردی در بحث کشاورزی دارد.

,

 

,

افزایش بهره‌وری کشاورزی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز

, افزایش بهره‌وری کشاورزی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز, افزایش بهره‌وری کشاورزی با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز,

جویبان با بیان اینکه در این طرح عامل انسانی توانمند شده و در بحث کشاورزی نقش مهمی دارد، اظهار کرد: می‌توانیم در بحث عامل انسانی با تحول در امور انسانی تگناهای طبیعی کشاورزی را جبران کنیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح امروز عملکرد کشاورزان برتر در بخش‌های مختلف زراعی و باغی تا چندین برابر میانیگین بوده و این در نتیجه استفاده کارا از دانش و تکنولوژی توسط کشاورزان به دست آمده است.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کشاورزان از تکنولوژی و دانش روز نیز استفاده کرده و توانستند عملکرد خود را در بخش های مختلف تا چندین برابر میانگین افزایش دهند.

,

 

,

جویبان گفت: متاسفانه در تولید فناوری و نوآوری که خروجی علم تلقی می‌شود رتبه قابل قبولی نداریم و این بدین معنا است که علم و فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی باید منجر به محصول شود و فاصله بین آنها را کم کنیم که راهکار آن ترویج و استقرار علم و فناوری است یعنی علم را به فناوری تبدیل کنیم.

,

 

,

فعالیت 130 شبکه علمی سازی کشاورزی در استان

, فعالیت 130 شبکه علمی سازی کشاورزی در استان, فعالیت 130 شبکه علمی سازی کشاورزی در استان,

وی با بیان اینکه در حال حاضر130 شبکه علمی سازی کشاورزی در سطح استان فعال است، اظهار کرد: در سطح پایگاه‌های مقاومت روستایی بسیجیان که شامل کشاورزان خبره و با عملکرد می‌شوند به همراه کارشناسان کشاورزی حضور پیدا کرده و راه‌های افزایش بهره‌وری را به خصوص در محصولات قالب هر روستا مطرح کرده و کارگاه‌هایی به صورت عملی و تئوری در روستاها برگزار می‌شود.

,

 

,

بهینه سازی مصرف آب

, بهینه سازی مصرف آب, بهینه سازی مصرف آب,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به سهم زیاد مصرف آب در بخش کشاورزی با انتخاب و بکارگیری روش‌هایی در زمینه بهبود روش‌های آبیاری، بالا بردن راندمان مصرف آب و بهینه سازی مصرفی آب در گیاهان که می‌تواند یک صرفه جویی در زمینه آب باشد راهکارهای عملی در سطح پایگاه‌های روستایی مطرح شده و کشاورزان می‌توانند به بهترین نحو استفاده بهینه داشته باشند.

,

 

,

توسعه توان اقلیمی

, توسعه توان اقلیمی, توسعه توان اقلیمی,

جویبان خاطرنشان کرد: باید در بحث توسعه به توان اقلیمی توجه شود و علاوه بر محصولات اقلیمی لازم است در برابر آن هوشیار بود که شاهد آسیب نباشیم.

,

 

,

استقبال کشاورزان

, استقبال کشاورزان, استقبال کشاورزان,

وی استقبال کشاورزان از طرح بسیج همگام با کشاورز را بسیار بالادانست، و تصریح کرد: زمانی‌که کشاورزان شاهد افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات خود شوند قطعا از این طرح استقبال می‌کنند.

,

 

,

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در 200 روستا

, اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در 200 روستا, اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در 200 روستا,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری در 200 روستای استان طرح بسیج همگام با کشاورز در حال اجرا شدن است اما در سال گذشته در سطح استان در بیش از 90 مزرعه در بحث زراعی و باغی شاهد افزایش عملکرد کمی و کیفی بودیم.

,

 

,

جویبان گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز مشکلاتی که بر سر راه کشاورزان است را تا حد بسیار بالایی برطرف می‌کند.

,

 

,

فعالیت 5 کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در استان

, فعالیت 5 کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در استان, فعالیت 5 کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در استان,

وی با بیان اینکه تعداد 5 کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در 5 شهرستان استان فعالیت دارد، اظهار کرد: علاوه بر این بحث مزارع الگویی را در سطح استان داریم که جهت  بازدید از مراکز نمونه کشاورزی در سطح کشور کارشناسان کشاورزی و کشاورزان را اعزام شده‌اند.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در سطح استان از دیگر اقدامات بوده که در این هیئت‌ها جمعی از صاحب نظران و خبرگان صاحب اندیش بر مبنای تدابیر مقام معظم رهبری و در راستای تحقق اهداف بسیج قدم برداشته و به کشاورزان کمک می‌کنند.

,

 

,

جویبان یادآور شد: این هیئت‌ها کارکردهای اصلی و یکسری وظایفی دارند که بحث تولید فکر و ایده، آسیب شناسی و احصا مسائل اساسی و اولویت دار بسیج مهندسی و کشاورزی به منظور افزایش توسعه در بحث کشاورزی از جمله وظایفی است که در هیئت‌های اندیشه ورز مورد نظر بوده و بررسی می‌شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: این طرح قبل از سال 96 در سطح استان اجرا شده بود اما در سال گذشته شاهد افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات کشاورزی بودیم.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: در اجرای این طرح از کارشناسان جهاد کشاورزی و از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته کشاورزی برای عضویت درکانون های بسیج مهندسین استان جهت ارائه راهکار و کمک به کشاورزان استفاده می‌شود.

,

 

,

جویبان با اشاره به گیاهان دارویی، یادآور شد: در مورد گیاهان دارویی یکسری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان برگزار شده همچنین در بحث پرورش زالو اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که می‌توان گفت از افراد مطلع که به صورت عملی در این زیمنه کار می‌کنند در برگزاری کلاس های آموزشی استفاده می‌شود.

,

 

,

 وی بیان کرد: در حال حاضر نسبت به راه‌اندازی مزارع الگویی در بحث گیاهان دارویی اقدامات خوبی در حال انجام است و با توجه به بازدید از مزارع الگویی سعی شده کشاورزان را به سمت تولید گیاهان دارویی که با آب کم سوق دهیم که از این طریق می‌توان درآمد زایی خوبی برای کشاورزان به وجود آورد.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اشتغال یکی از مهمتیرن دغدغه های مردم کشور است به خصوص قشر جوان است، تصریح کرد: می‌توانیم با ایجاد روحیه کار آفرینی در افراد که امری ضروری به حساب می‌آید درصدی ازدغدغه اشتغال را مرتفع کنیم.

,

 

,

جویبان گفت: یکی از این اقدامات می‌تواند بحث توسعه کسب و کارهای خانگی باشد با توجه به شرایط اقتصادی که بیکاری یک معضل است بحث توسعه کسب و کارهای خانگی باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای رو به رشد بحث کارآفرینی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه