اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی رشتخوار:

مناسب سازی و سامان دهی تفرجگاه پیریاهو در رشتخوار انجام شد

مناسب سازی و سامان دهی تفرجگاه پیریاهو در رشتخوار انجام شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار از پایان عملیات زیباسازی، ساماندهی، و مناسب سازی محیط تفرجگاه پیر یاهو در روستای سعادت آباد این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم کامیاب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس از اتمام عملیات ساماندهی و مناسب سازی تفرجگاه پیریاهو در روستای تاریخی گردشگری سعادت آباد این شهرستان خبر داد.

کامیاب در این همین رابطه افزود: ایجاد زیر ساخت های گردشگری تفرجگاه پیریاهو شامل 400 متر مربع سکوسازی، نصب چهار کباب پز، محوطه سازی و تعمیر سرویس های بهداشتی آن با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال در سال جاری انجام شد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس , صبح توس,
,
,

 

,

وی با بیان اینکه تفرجگاه پیریاهو در 15 کیلومتری ارتفاعات روستای هدف گردشگری سعادت آباد و در 33 کیلومتری شمال شرق شهر رشتخوار با وسعتی حدود 5 هکتار واقع شده است اظهار داشت این منطقه گردشگری دارای تفرجگاه و آبشاری زیبا همراه با چشمه های آب گرم معدنی و گذر گاه های پر پیچ خم است.

,

 

,

وی افزود: در بلندترین نقطه ارتفاعات این تفرجگاه مزار پیر یاهو واقع شده است که هویت اصلی آن با همه کوشش ها همچنان در پرده ای از ابهام باقی مانده است اما به هر ترتیب مزار پیریاهو نقطه محوری این مجموعه گردشگری است که در بلندترین نقطه کوه و نزدیک به چشمه آبگرم تفرجگاه قرار گرفته و هر روزه پزیرای گردشگران زیادی می باشد.

,

 

,

وی در پایان با اشاره به برنامه ریزی لازم افزود طرح جامع تفرجگاه پیریاهو جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری آن توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در دست اقدام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه