اخبار داغ

گزارشی از فیلم‌های روی پرده؛

نگاه سرگیجه آور "آستیگمات" به یک بحران خانوادگی/ طعم خوشِ سینمای کودک با "پاستاریونی"

نگاه سرگیجه آور "آستیگمات" به یک بحران خانوادگی/ طعم خوشِ سینمای کودک با "پاستاریونی"
"آستیگمات"، "پاستاریونی"، "وای آمپول" و برخی فیلم‌های دیگر از جمله جدیدترین محصولات سینمای ایران هستند که به روی پرده نقره‌ای رفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تنوع فیلم‌های روی پرده سینماهای تبریز این روزها بی‌شباهت به آش شله قلم کاری دارد که در دل آن همه چیز پیدا می‌شود، از فیلم‌های کمدی به اصطلاح سطحی تا ژانرهای اجتماعی با طعم سیاهنمایی. البته شاید این ترکیب خلاصه‌ای از فیلم‌های چند سال گذشته سینمای ایران است که برخی با تکیه بر بخش کمدی آن به فکر گیشه و تامین هزینه‌های ساخت فیلم بودند و برخی با تکیه بر تراژدی‌های تلخ در اندیشه جوایز بین المللی بودند و گوشه چشمی نیز به گیشه داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بررسی چند فیلم جدید روی پرده سینماهای تبریز نشان می‌دهد، آشفتگی در هنر هفتم ذائقه بینندگان را گاه تلخ و گاه گذرا شیرین می‌کند.

,

آستیگمات، نگاهی سرگیجه آور به یک بحران خانوادگی

,

فیلم سینمایی "آستیگمات" بعد از برخی جنجال‌ها بالاخره به اکران در آمد و این روزها مهمان پرده نقره‌ای در سینماهای تبریز است. این فیلم از نگاه پسر بچه‌ای به نام کسری در مدرسه آغاز می‌شود، پسر بچه‌ای که علی‌رغم سنِ کم درگیر مشکلاتی می‌شود که گاه آنها را به تنهایی به دوش می‌کشد و گاه بخشی از آن را در مدرسه بروز می‌دهد. پدر و مادر کسری در یک شرایط بحرانی قرار دارند و پدر به دلیل دائم الخمر بودن شغلش را از دست داده و مادرش از شرایط فعلی ناراضی است.

,

از سویی پدر بزرگ کسری می‌خواهد خانه‌ای که آنها در آن زندگی می‌کنند را باز پس گیرد و این مشکلی تازه را به زندگی آنها اضافه کرده است. اگرچه شاید آستیگمات سیاه‌نمایی محض از جامعه ایرانی نباشد اما در دل خود تصاویری را به صحنه می‌کشد که شاید بخش اندکی از خانواده‌های ایرانی با آن درگیر هستند. از سوی دیگر با اینکه فیلم از دید پسر بچه خانواده آغاز می‌شود اما در ادامه نقش وی بسیار کمرنگ است و فضای جسته و گریخته‌ای که از کسری نشان داده می‌شود با ابتدای داستان که گویی قرار است داستان از عینک کسری دیده شود در تضاد است.

,

برخلاف هیاهویی که بر سر این فیلم ایجاد شد تماشای آن نشان می‌دهد "آستیگمات" در سیاه‌نمایی به پای بسیاری از فیلم‌های به اصطلاح ایرانی نمی‌رسد و تنها به موضوعی پرداخته که شاید بسیاری از خانواده‌های ایرانی گرفتار آن نباشند.

,

محسن کیایی، باران کوثری، مهتاب نصیرپور و هادی حجازی‌فر از جمله بازیگران "آستیگمات" به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی هستند.

,

, ,

سینمای کودک با طعم پاستاریونی

,

"پاستاریونی" یکی دیگر از فیلم‌های جدیدی است که روی پرده سینماهای تبریز رفته است. این فیلم را می‌توان را به حوزه کودکان ارتباط داد که بخش‌هایی از آن در اصفهان فیلمبرداری شده است. البته پای مستر تیستر نیز به این فیلم باز شده و پاستاریونی که در اصل شاید فیلمی برای یادآوری غذاهای اصیل ایرانی است توانسته تنوعی را به سینمای ایرانی بیاورد.

,

این فیلم نیز با قهرمان اصلی‌اش که پسر بچه‌ای به نام کوشان است شروع می‌شود، کوشان سعی می‌کند که پای غذای ایرانی را به رستوران پدرش که به تازگی ورشکست شده است باز کند. اما در این بین کشمکش‌ها و اتفاقاتی بین رستوران پدر کوشان که به تازگی تغییر سبک داده و به غذاهای اصیل ایرانی روی آورده و رستوران رقیبی که به سِرو فست فود مشغول است، رخ می‌دهد.

,

پاستاریونی را می‌توان داستان جذاب غذاها دانست که با موضوعی جدید به سینمای کودک پرداخته است. سام درخشانی، بهاره رهنما، محمد نادری، مهتاب ثروتی، محمد شاکری از جمله بازیگران این فیلم به کارگردانی سهیل موفق هستند که بخش هایی از آن نیز در اصفهان فیلمبرداری شده است.

,

, ,

وای آمپول، به نام کودکان به کام گیشه

,

فیلم سینمایی "وای آمپول" را شاید باید جز آن دسته فیلم‌هایی دانست که برای گیشه ساخته شده و سعی داشته به مدد بازیگرانی چون علی صادقی و محمدرضا شفیعی جم فروش مناسبی داشته باشد.

,

در این فیلم با خانواده آمپول‌چی که تولیدکننده آمپول هستند و با وحشت فرزندان‌شان از آمپول مواجه می‌شوند روبرو می‌شویم ولی در نهایت ورزشِ فوتبال و انتخاب برای رده‌های قهرمانی به کمک فرزندان‌شان می‌آید. 

,

"وای آمپول" فیلم علیرضا محمودزاده محصول شکوفا فیلم است که در سی‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رونمایی شده است. هوشنگ حریر چیان، شهرام قائدی، علی صادقی، رضا شفیعی جم، حدیث فولادوند از جمله بازیگران اصلی این فیلم پر بازیگر می‌باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه