اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان در گالیکش احداث می‌شود

بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان در گالیکش احداث می‌شود
فرماندار گالیکش گفت: عملیات اجرایی بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان و دست‌ساخته‌های آنان در آینده نزدیک در این شهرستان آغاز می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ پیش از ظهر امروز حسین مایلی در شورای اداری شهرستان گالیکش افزود: این بازارچه در زمین سه هزار مترمربعی که شهرداری و شورای شهر گالیکش اهدا کرده‌اند، احداث می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی بدون اشاره به‌کل اعتبار موردنیاز احداث این بازارچه کارآفرینی، اضافه کرد: برای مرحله نخست این طرح مبلغ پنج میلیارد ریال از منابع ملی و استانی تأمین‌شده است.

,

مایلی تصریح کرد: دیدگاه و رویکرد ما در مجموعه شهرستان گالیکش، بر پایه همدلی، مودت، دوستی و وحدت بوده و خواهد بود. لذا هدف همه ما مسئولین فارغ از هر حزب و جناحی باید خدمت صادقانه و بی‌وقفه به مردم باشد.

,

وی با اشاره به انتخاب گزینه‌های جدید به‌عنوان معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و بخشداران مرکزی و لوه در این شهرستان گفت: در معارفه این سه نیروی جدید، اقبال مردمی، مصلحت شهرستان، مطالبات استاندار و نظرات نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی را مدنظر قراردادیم و در یک اجماع خوب این گزینه‌ها انتخاب شدند.

,

فرماندار گالیکش با اشاره به اهمیت برگزاری منظم و هفتگی ملاقات مردمی فرماندار گفت: در خصوص مطالبات و درخواست‌های مردمی شهرستان در حد توان برای حل‌وفصل و تحقق آن‌ها تلاش خواهیم کرد و در صورت نیاز از ظرفیت مدیران و مسئولین استانی هم بهره خواهیم برد.

,

نماینده دولت در شهرستان گالیکش، خدمات دولت الکترونیک و به‌کارگیری سیستم مکاتبات و اتوماسیون اداری را مهم برشمرد و افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مکاتبات اداری خود با فرمانداری و سایر ارگان‌ها، سرعت عمل و دقت نظر را سرلوحه کار خویش قرار دهند و حتی‌الامکان از مکاتبات دستی پرهیز کنند.

,

وی افزود: حضور مدیران و روسای ادارات در روستاها و دیدار رودررو با اهالی خونگرم روستانشین، اعتماد و رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت. نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مدیران پرتلاش خدوم و پاک دست است.

,

فرماندار گالیکش نقش بخشداران را در توسعه و پیشرفت روستاهای شهرستان مهم دانست و تصریح کرد: بخشداران در حوزه آمایش سرزمینی روستاها دقت نظر کافی داشته باشند و در مباحث ساخت‌وسازهای روستایی، طرح هادی روستا را به‌عنوان یک سند راهبردی مدنظر قرار داده و با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز به‌صورت جدی و قانونی برخورد کنند. همچنین حفاظت از اراضی ملی، مراتع و جنگل‌ها، حمایت از مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پسماند و تفکیک زباله در روستاها به‌صورت جدی پیگیری شود.

,

مایلی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر توسط فرماندهی انتظامی شهرستان در سال جاری، خاطرنشان کرد: کشت هرگونه مواد مخدر مثل خشخاش و نظیر آن در سطح روستاهای شهرستان، به‌هیچ‌وجه زیبنده نیست و لازم است بخشداران، شوراها و دهیاران با نظارت بیشتر در این خصوص، اقدام عملی و مجدانه‌ای در پیش گیرند.

,

وی با تأکید بر اهمیت رویکرد اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به اتخاذ تدابیر ویژه و اقدام عملیاتی و ارائه گزارش عملکرد خود در این حوزه به فرمانداری هستند، که متأسفانه تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه به فرمانداری ارسال نشده است.

,

فرماندار گالیکش، گردشگری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: قطعاً وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های بسیار، در حریم جاده‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها از منظر چشم‌انداز و سیمای شهری، وضعیت نامطلوبی را در نظر هر رهگذری پدید می‌آورد. ازاین‌روی شهرداران و دهیاران باید اقدامات جدی و بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

,

مایلی بابیان اینکه اخیراً بودجه و اعتبارات در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کاهش ۵۰ درصدی داشته است، متذکر شد: بخشداران، مدیران، شوراها، شهرداران و دهیاران از هرگونه هزینه کرد اضافی و خارج از عرف، جداً پرهیز کنند و نسبت به بیت‌المال و حق‌الناس حساس و باتدبیر باشند.

,

فرماندار گالیکش در پایان به مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی هم اشاره کرد و افزود: متأسفانه مراجعات بسیاری در این خصوص به فرمانداری داشته‌ایم، که حاکی از عدم تعامل و همکاری برخی بانک‌ها در قبول وثیقه و ضمانت‌نامه بانکی از مردم است، که این مشکل باید به‌زودی مرتفع گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه