اخبار داغ

نماینده سراب هشدار داد؛

تهدید تامین غذایی مردم با قاچاق دام مولد از کشور/ کارخانجات داروسازی دامپزشکی در تهیه مواد اولیه به مشکل خورده‌اند

تهدید تامین غذایی مردم با قاچاق دام مولد از کشور/ کارخانجات داروسازی دامپزشکی در تهیه مواد اولیه به مشکل خورده‌اند
داودی گفت: در گذشته با خارج شدن دام های گوشتی مولدها باقی می ماندند اما با خروج دام های مولد تعداد و جمعیت دام کشور در آینده کاهش پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یوسف داودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت قاچاق دام از کشور و مشکلات تخصیص ارز واردکنندگان مولد اولیه داروهای دامپزشکی، اظهار داشت : تعدادی از دام‌های کشور در حال قاچاق است که مشکلات بحرانی در آینده ایجاد می‌کند، در گذشته دام‌های نر از کشور به صورت قاچاق خارج می‌شد اما در حال حاضر دام ماده مولد از کشور خارج می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق دام مولد بسیار حساس است و باید سریعا از قاچاق آن جلوگیری شود، خاطرنشان ساخت: دام‌ها از طریق مرز به کشورهای همسایه مانند عراق قاچاق می‌شود، در گذشته با خارج شدن دام‌های گوشتی مولدها باقی می‌ماندند اما با خروج دام‌های مولد تعداد و جمعیت دام کشور در آینده کاهش پیدا می‌کند. 

,

عضو کمیسیون کشاورزی،  آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات دام با تاخیر صورت می‌گیرد، متذکر شد: در شرایط فعلی از 20 کشور دنیا گوشت وارد می‌کنیم،  تخصیص با تاخیر ارز به منظور واردات این کالای استراتژیک موجب بروز مشکلاتی در بازار می‌شود. 

,

وی با تاکید بر اینکه کارخانه‌های داروسازی دامی نیز در تامین مواد اولیه خود به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی با مشکل مواجه هستند، عنوان کرد: برخی از کارخانه‌های داروسازی دامپزشکی موفق به واردات بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود شده‌اند اما متاسفانه اقلام وارداتی آن‌ها در گمرک با مشکل ترخیص مواجه شده است؛ کارخانه‌های داروسازی دامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر مواد اولیه آنها تامین نشود با مشکل مواجه می‌شوند.

,

نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی فرآورده های گوشتی نمی توانند با استفاده از گوشت دام‌‌های داخلی فعالیت کنند،  خاطرنشان کرد: اگر واحدهای تولید فر آورده‌های گوشتی نیز دام‌های داخلی را به منظور تولید کشتار کنند با کمبود دام مواجه می‌شویم،  این واحدها عمدتا از گوشت گوساله وارداتی استفاده می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه