اخبار داغ

واکنش نمایندگان استان اصفهان نسبت به صحبت های نوبخت؛

نوبخت نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند/نوبخت اگر می تواند خط مشی بدهد، برای سازمان خودش این کار را بکند

نوبخت نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند/نوبخت اگر می تواند خط مشی بدهد، برای سازمان خودش این کار را بکند
ابوالفضل ابوترابی در واکنش به صحبت های اخیر نوبخت گفت: استعفای نمایندگان دست آقای نوبخت نیست که بخواهند برای ما تعیین تکلیف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبری خود اعلام کرده بود مجلس می تواند بگوید این منابعی که ایجاد کردید کم است یا منابع دیگری بیاورد، و می تواند بگوید این مصارفی که شما تعیین کردید باید کم بشود یا زیاد بشود؛ پس هیچ نماینده مجلسی نمی تواند بگوید چون دولت در یک لایحه ای چیزی را دید یا ندید من استعفا می دهم و یا حرفی می زنم، خود آن ها چند روز آینده می توانند هر چه را که ما ندیدیم با عقل جمعی مجلس ببینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبری خود اعلام کرده بود مجلس می تواند بگوید این منابعی که ایجاد کردید کم است یا منابع دیگری بیاورد، و می تواند بگوید این مصارفی که شما تعیین کردید باید کم بشود یا زیاد بشود؛ پس هیچ نماینده مجلسی نمی تواند بگوید چون دولت در یک لایحه ای چیزی را دید یا ندید من استعفا می دهم و یا حرفی می زنم، خود آن ها چند روز آینده می توانند هر چه را که ما ندیدیم با عقل جمعی مجلس ببینند.,
این صحبت های  سخنگو دولت که برخی کارشناسان آن را دخالت در کار مجلس و فرار رو به جلو دولت در قضیه آب اصفهان و وعده های دولت برای جاری سازی آب در زاینده رود رداشت می کنند، واکنش نمایندگان استان اصفهان را در پی داشت.
,

 نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در گفتگو با  صاحب نیوز در این رابطه، بیان کرد: استعفای نمایندگان دست آقای نوبخت نیست که بخواهند برای ما تعیین تکلیف کند.

, نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در گفتگو با  , صاحب نیوز,  در این رابطه، بیان کرد: استعفای نمایندگان دست آقای نوبخت نیست که بخواهند برای ما تعیین تکلیف کند.,

ابوالفضل ابوترابی درباره استعفای روز گذشته خطاب به مردم گفت: ما نماینده شما مردم شریف استان بودیم و کاری که از دست ما بر می آمد این کار بود و اعلام می کنیم که با این وضع کاری از دست ما بر نمی آید.

,

وی اعلام کرد: از مردم انتظار داریم در این کار نمایندگان حمایت کنند.

,

ابوترابی همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم استعفا پذیرفته شود و پس از ما، استاندار و مدیران کل استان هم استعفا بدهند؛ چرا که ما وقتی نمی توانیم آب را تأمین کنیم دیگر چه جوابی داریم که به مردم بدهیم.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه تصریح کرد: در تابستانی که گذشت مردم از آب چاه استفاده کردند و دیگر همین منابع هم در اختیار نیست؛ مدیران کل استان چه جوابی برای این وضعیت دارند و چگونه می خواهند پاسخ مردم را بدهند؟

,

ابوترابی در پایان ابراز داشت: وقتی در مسئولان در تهران به فکر مردم نیستند، ماهم استعفای خود را اعلام کرده و بار دیگر از مردم می خواهیم از ما حمایت کنند.

,

سید ناصر موسوی لارگانی نیز در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه مجمع نمایندگان استان اصفهان جلسات متعددی با مسئولان کشوری و استانی در رابطه با آب و بودجه‌های آب داشتند، اظهار کرد: جلسات زیادی  با خود آقای نوبخت داشتیم و ایشان قول صد در صد برای ساماندهی طرح آب‌رسانی آب شرب اصفهان را دادند.

, صاحب نیوز,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برای تأمین آب شرب بیش از پنج میلیون نفر مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان قرار بود بودجه بگذاردند و حتی اعلام کردند برای اینکه مشکلی پیش نیاید، روزهای آخر تدوین بودجه 98 با شما هماهنگی می‌کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه‌وبودجه قولی صد درصد برای در نظر گرفته شدن بودجه تأمین آب به استاندار داده بود، افزود: آقای رضایی استاندار اصفهان هم در رابطه با آب اصفهان جلساتی در سازمان برنامه‌وبودجه داشتند.

,

موسوی لارگانی بیان کرد: انتظار داشتیم دولت با توجه به وعده‌هایی چندین ساله خود برای تأمین آب اصفهان عمل کنند اما به دلیل عمل نکردن دولت به وعده‌هایش، ناچار به استعفا شدیم و رسماً هم استعفای خود را تحویل  هیئت رئیسه مجلس دادیم.

,

وی در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه‌وبودجه که گفته است نمایندگان نمی‌توانند استعفا دهند، گفت: آقای نوبخت در جایگاهی نیست که بگوید نمایندگان می‌توانند استعفا دهند یا نمی‌توانند.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بابیان اینکه در مجلس هشتم علی مطهری را داشتیم که استعفا داد و دلایل دارند، تصریح کرد: راهکار استعفا برای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تعیین‌شده است.

,

وی اضافه کرد: استعفایی قطعی می‌شود که در اولین جلسه علنی مجلس، رئیس مجلس اعلام وصول کند  و در دستور کار مجلس بگیرد، نماینده مستعفی باید نیم ساعت دلایل استعفایش را توضیح دهد و دو نفر از نمایندگان مخالف استعفا صحبت می‌کنند و رأی‌گیری می‌شود اگر رأی آورد نماینده مستعفی می‌شود.

,

موسوی لارگانی بابیان اینکه آقای نوبخت می‌گویند نمایندگان نمی‌توانند استعفا دهند، یک صحبت از خودشان است، گفت: به نماینده‌ای که چند دوره خود در مجلس بوده و مسلط به آیین‌نامه است، نمی‌تواند به آن این صحبت را گفت.

,

آش صحبت های نوبخت آقدر شور بود که صدای حیدرعلی عابدی نماینده فراکسیون امید و حامی دولت هم درآمد.

, آش صحبت های نوبخت آقدر شور بود که صدای حیدرعلی عابدی نماینده فراکسیون امید و حامی دولت هم درآمد.,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صاحب نیوز در این زمینه بیان کرد: صحبت های آقای نوبخت را باید از دو جنبه بررسی کرد؛ نخست این که ایشان حق ندارند برای نمایندگان تعیین تکلیف کنند و ما تکلیف خودمان را بهتر می دانیم.

, نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با , صاحب نیوز, بیان کرد: صحبت های آقای نوبخت را باید از دو جنبه بررسی کرد؛ نخست این که ایشان حق ندارند برای نمایندگان تعیین تکلیف کنند و ما تکلیف خودمان را بهتر می دانیم.,

حیدرعلی عابدی ادامه داد: نوبخت اگر واقعاً می تواند خط مشی بدهد که چه کسی چکار کند، در ابتدا به سازمان خودش خط مشی بدهد تا در تنظیم بودجه ها قومی گرایی اتفاق نیفتد.

,

وی همچنین افزود: باید دید که آیا امکاناتی که به خوزستان دادند را به اصفهان هم دادند و آیا باید تمامی بودجه های اصفهان حذف شود؟

,

نماینده مردم اصفهان همچنین خاطر نشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اگر نمی تواند تحلیل درستی از وضعیت بکند ما حاضریم این کار را بکنیم و نتایج را در اختیار این سازمان بگذاریم.

,

عابدی در تشریح وضعیت استعفای دیروز نمایندگان استان هم توضیح داد: تا به خواسته های خودمان نرسیم به مجلس نمی رویم.

,

وی اضافه کرد: آقای روحانی وقتی به اصفهان آمدند وعده دادند که فکری برای زاینده رود می کنند، در این دو سال وزارت نیرو چه قدمی برای اصلاح وضعیت برداشته ؛ وضعیت از قبل بدتر هم شده است.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان معتقد بود: برای حل مشکلات کشور باید تلاش کرد و صرفاً با کلام درمانی نمی شود مشکلات را حل کرد.

,

نمایندگان استان اصفهان روز گذشته در واکنش به اقدام نکردن دولت در جهت رفع مشکلات آب اصفهان، استعفا دادند.

, نمایندگان استان اصفهان روز گذشته در واکنش به اقدام نکردن دولت در جهت رفع مشکلات آب اصفهان، استعفا دادند.,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه