اخبار داغ

فهرست شرکت‌های فعال خارجی در منطقه قره باغ/ فعالیت شرکت‌های ترک در قره باغ و اتهام زنی علیه ایران

فهرست شرکت‌های فعال خارجی در منطقه قره باغ/ فعالیت شرکت‌های ترک در قره باغ و اتهام زنی علیه ایران
ملیت بسیاری از شرکت های خارجی فعال در قره باغ مربوط به کشورهای عضو گروه مینسک و ترکیه می‌باشد ولی با این وجود ایران باز هم متهم اصلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: طی روزهای گذشته همانند سال‌های اخیر در رسانه های جمهوری آذربایجان، لیستی از شرکت‌های خارجی فعال در مناطق اشغالی قره باغ منتشر گردیده که بیشتر با نام شرکت‌های تاراج کننده‌ی منابع قره باغ مشهور شده است. با گذشت زمان و ادامه درگیری‌ها در منطقه اشغالی قره باغ، برخی شرکت‌ها با هماهنگی دولت‌های درگیر و برخی هم بدون هماهنگی وارد این منطقه شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در هر حال تجارت خارجی‌ها در منطقه‌ی قره باغ از دید رسانه‌ها و دولت جمهوری آذربایجان به عنوان نقض حاکمیت این کشور بر مناطق تحت اشغال قلمداد شده است. هرچند رسانه‌ها و دولت جمهوری آذربایجان راه کاری برای ادامه حیات ساکنین در منطقه قره باغ با وجود درگیری‌ها موجود ارائه نمی‌کنند و هر شرکتی با هر ملیتی که به منطقه وارد می‌شود و قصد انجام کارهای اکتشافی، تاسیساتی، تولیدی و ... دارد را به عنوان کمک کننده به اشغال گر معرفی می‌کنند ولی اعلام همه ساله شرکت‌های تجاری فعال در منطقه نیز معمولا این شرکت‌ها را در رفت و آمد و فعالیت در بازارهای جمهوری آذربایجان دچار مشکل می‌کند.
,
 
,
سایت خبری مدرن در روزهای گذشته از فعالیت شرکت‌های خارجی در قره باغ به عنوان حیله گری دولت ارمنستان و چپاول شرکت های خارجی نام برده است.در گزارش این سایت آمده است: برخی کشورهایی که حتی عضویت در گروه مینسک را هم دارند به این چپاول دولتی کمک می کنند.
,
 
,
 این فهرست به شرح زیر اعلام گردیده است:
,
 
,
شرکت ویبروتکنیک روسیه- شرکت Canadian First Dynasty Mines Ltd کانادا- شرکت İndian Sterlite Gold Ltd  هند- شرکت Global Gold Armenian Ltd آمریکا-شرکت Cartor فرانسه-شرکتGrand Thronton  انگلیس-شرکت ED-SPO نمایندگی شرکت  Beko  ترکیه و بانک ملت ایران.
,
 
,
نکته‌ی قابل توجه در این لیست ملیت شرکت‌هایی است که در منطقه قره باغ بنا بر اعلام رسانه‌های جمهوری آذربایجان فعالیت می‌کنند و نام آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه به عنوان اعضای گروه مینسک که سال‌هاست در تلاش برای حل وفصل مناقشه می‌باشد، جالب توجه است. رسانه‌های آذربایجان حتی به نام شرکت Beko ترکیه به عنوان یک شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی نیز توجه آنچنانی نمی‌کنند ولی با شدت، نام بانک ملت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بسیار مهم ناقض حاکمیت آذربایجان طرح می‌کنند و از ایران نیز بابت این که در قره باغ کار اقتصادی انجام می‌دهد گله مند هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه