اخبار داغ

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک عنوان کرد:

فعال شدن ۱۳۰۷ واحد تولیدی تعطیل کشور/پرداخت مطالبات قطعه سازان با فروش ۱۰۰۰میلیارد از اموال خودروسازان

فعال شدن ۱۳۰۷ واحد تولیدی تعطیل کشور/پرداخت مطالبات قطعه سازان با فروش ۱۰۰۰میلیارد از اموال خودروسازان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۱۳۰۷ واحد تعطیل‌شده در کشور فعال و درنتیجه آن ۱۸۹۲۷ شغل ایجاد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی ضمن تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و جهاد دانستن فعالیت در این حوزه؛ گفت: حرکت در مسیر تولید یک تکلیف است و باید بدون نگاه تعصبی و با اعتقاد کامل در این زمینه تلاش شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

رحمانی بابیان اینکه طبق دستور رئیس‌جمهور به مبحث تولید به شکل بسیار ویژه‌ای در بودجه ۹۸ پرداخته‌شده است، افزود: امروز هرکس هر جا هست چه خصوصی و چه غیرخصوصی باید در این زمینه تمام انرژی خود را به کار گیرد.

,

فعال شدن ۱۳۰۷ واحد تولیدی تعطیل کشور

, فعال شدن ۱۳۰۷ واحد تولیدی تعطیل کشور, فعال شدن ۱۳۰۷ واحد تولیدی تعطیل کشور,

وی به فعالیت‌های کارگروه روند تأمین مواد اولیه پرداخت و ضمن اشاره به اینکه در این کارگروه وضعیت واحدها موردبررسی قرار می‌گیرد تا رو به تعطیلی نروند، اظهار کرد: امسال ۱۳۰۷ واحد تعطیل‌شده در کشور فعال و درنتیجه آن ۱۸۹۲۷ شغل ایجاد شد که در تلاشیم این تعداد را به ۱۸۶۹۲ واحد برسانیم. همچنین سهم استان مرکزی از این واحدها، ۵۵ واحد است که خوشبختانه این استان در این حوزه رتبه اول کشوری را دارد.

,

وزیر صنعت ، معدن و تجارت، استان مرکزی را مدل الگویی برای دیگر استان‌ها دانست و عنوان کرد: نتیجه مثبت فعالیت‌های انجام‌شده در استان و عبور کارخانه‌های بزرگ از مرحله بحران نشان از فضای متحد و صمیمی حاکم بر استان در بین همه دستگاه‌ها و قوا دارد.

,

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تأمین کالاهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت، ادامه داد: در رابطه با تخصیص ارز اولویت‌بندی‌هایی صورت گرفته است که اولویت اول تأمین ارز از نیما به مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی مربوط می‌شود.

,

رحمانی با اشاره به تولید انبوه مواد اولیه در داخل کشور تصریح کرد: در حوزه مواد اولیه تولید داخل باید مشکلمان کم باشد اما متأسفانه وضعیت کنونی قابل‌قبول نیست.

,

تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای تولیدی است

, تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای تولیدی است, تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای تولیدی است,

وی مشکل نبود نقدینگی و سرمایه در گردش را مشکل اصلی همه واحدهای تولیدی بزرگ عنوان کرد و افزود: این بهانه که سرمایه در گردش ندارم قابل‌قبول نیست و باید این سرمایه توسط مسئولین از بودجه‌های تعریف‌شده اختصاص یابد و با توجه به رتبه نخست استان مرکزی در طرح رونق، مسئولین باید بدانند که محدودیتی در سهمیه اختصاص‌یافته به استان وجود ندارد و تا جای ممکن به واحدها کمک‌رسانی صورت گیرد.

,

وزیر صمت مدل تأمین مالی واحدها را دارای مشکل دانست و عنوان کرد: کمک بانک‌ها در این حوزه کافی نیست و باید مشکل مدل تأمین مالی موردبررسی قرار گیرد.

,

وجود ۲۳۰ واحد صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در استان مرکزی

, وجود ۲۳۰ واحد صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در استان مرکزی, وجود ۲۳۰ واحد صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در استان مرکزی,

وی بابیان اینکه ۲۳۰ واحد در حال تکمیل بالای ۶۰ درصد در استان مرکزی وجود دارد، تشریح کرد: این طرح‌ها به‌سادگی قابل اتمام است و خوشبختانه در حوزه مختلفی چون نوسازی صنایع و صنوف تولیدی و سرمایه در گردش توجهاتی در بودجه صورت گرفته است.

,

پرداخت مطالبات قطعه سازان با فروش ۱۰۰۰میلیارد از مازاد اموال غیر تولیدی خودروسازان

, پرداخت مطالبات قطعه سازان با فروش ۱۰۰۰میلیارد از مازاد اموال غیر تولیدی خودروسازان, پرداخت مطالبات قطعه سازان با فروش ۱۰۰۰میلیارد از مازاد اموال غیر تولیدی خودروسازان,

رحمانی اظهار کرد: در حوزه صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در حال تدوین برنامه دقیق، برای ساماندهی این صنعت هستیم و در راستای پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان، خواسته‌ایم تا با فروش ۱۰۰۰میلیارد تومان از مازاد اموال غیر تولیدی، خودروسازان بدهکاری‌های خود را پرداخت کنند.

,

وی افزود: همچنین با کمک تسهیلات دولت و توجه به سهم قطعه ساز از پیش‌فروش خودرو به نسبت سهمش در تولید خودرو، این مطالبات پیگیری و پرداخت شود.

,

بخش عمده ظرفیت‌های معدنی اکتشاف نشده است

, بخش عمده ظرفیت‌های معدنی اکتشاف نشده است, بخش عمده ظرفیت‌های معدنی اکتشاف نشده است,

وزیر صمت با اشاره به اینکه هر چه اکتشاف در کشور داشته‌ایم سطحی بوده است، تصریح کرد: بخش عمده ظرفیت‌های معدنی اکتشاف نشده است و سعی داریم با حرکت به سمت برنامه اکتشاف از عمق این ظرفیت‌ها را پوشش دهیم.

,

وی ضمن تأکید بر نقشه راه معدن به‌عنوان یک ظرفیت قوی عنوان کرد: هر چه صندوق سرمایه‌گذاری معدن تقویت شود دست را برای حمایت از تولید باز می‌گذارد.

,

رحمانی خاطرنشان کرد: بر تفویض اختیارات به استان‌ها تأکید بسیاری دارم و این کار را در حوزه معدن نیز انجام دادیم و از همکارانم خواسته‌ام مصوبات استان‌ها عیناً تائید شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه