اخبار داغ

امنیت مهمترین شاخص برای زندگی:

ضرورت مقام سازی منازل مسکونی در کهگیلویه وبویراحمد/شهرستان لنده پشرو در مقام سازی مسکن+تصاویر

ضرورت مقام سازی منازل مسکونی در کهگیلویه وبویراحمد/شهرستان لنده پشرو در مقام سازی مسکن+تصاویر
امروزه ساخت مسکن مطمئن از مهمترین فرایند های ساخت و ساز در تمام جوامع پیشرفته و توسعه نیافته است چرا که مسکن به عنوان مهمترین سرپناه انسان محسوب می شود که باید برای استحکام آن هزینه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، انسان از زمان تولد خود هموراه به دنبال ایجاد سرپناهی امن برای زندگی بوده است به طوری که در ابتدا از غار نشینی شروع و کم کم با توجه به پیشرفت و ها و توسعه جوامع مختلف روی به ساخت و سازی ایمن برای زندگی  کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

امروزه مباحث ساخت و ساز در جامعه به خصوص جوامع پیشرفته آنقدر مهم و اساسی است که مهمترین آیتم در هر سازه ای بحث مقاومت سازه و میزان استحکام آن سازه در برابر سیل، زلزله، طوفان و هزاران مبحث دیگر است.

,

 

,
---
, , ---,

 

,

در کشورهای توسعه یافته چنان به مباحت مقاوم سازی توجه شده است که برج های بزرگ و چندصد طبقه ساخته می شود که در برابر همه بلایای طبیعی از جمله طوفان و گردباد زلزله چنان مقاوم هستند که تحمل زلزله های با مقیاس بالای 7ریشتری را دارند.

,

قرارگرفتن کشور ما ایران بر روی گسل زلزله یکی از مهمترین مخاطراتی است که باعث شده است مسئولان ما به خصوص در حوزه بنیاد مسکن به فکر مقاوم سازی منازل شهری و روستایی بیافتند لذا با تسهیلات مقاوم سازی سالانه در این حوزه اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.

,

 

,
---
, , ---,
---
, , ---,

 

,

تغییر بافت های فرسوده به ساختمان های مقاوم براساس اصول صحیح مهندسی باعث شد تا مسئولان برای جلوگیری از تکرار حوادثی همانند زلزله منجیل، بم و کرمانشاه به فکر مقاوم سازی همه بافت های فرسوده بیافتند.

,

شهرستان لنده از جمله شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد است که در طی 10سال گذشته به نسبت سایر شهرستان های استان و جمعیت آنان بیشترین سهم را در مقاوم سازی با دریافت تسهیلات مسکن از بانک ها گرفته است.

,

 

,
---
---
, ---,
---
, , ---,

 

,

مهرداد متقی رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه در خصوص تسهیلات مقاوم سازی شهرستان لنده گفت:  از سال 85 تا سال 96 بیش از به 6 هزار و 850 مورد تسهیلات بهسازی در روستاهای شهرستان کهگیلویه و لنده پرداخت شده است که بیشترین حجم این تسهیلات متعلق به شهرستان لنده است.

,

وی گفت اگر بانک ها در زمینه تسهیلات مسکن همکاری بیشتری داشته باشند بدون شک آمار میزان مقاوم سازی مسکن در شهرستان کهگیلویه و لنده بدون شک چندین برابر خواهدشد.

,

 

,
---
, , ---,

 

,

متقی با بیان اینکه بیش از پنج هزار واحد مسکونی در دهدشت نیاز به مقاو‌م‌سازی دارند، خواستار توجه مدیران کل نسبت به دادن تسهیلات بیشتر در این راستا شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه