اخبار داغ

استاندار مرکزی:

نگاه صنعتی بر تشکیلات سازمان صمت حاکم شود/ رشد ۲۰ درصدی صادرات استان مرکزی

نگاه صنعتی بر تشکیلات سازمان صمت حاکم شود/ رشد ۲۰ درصدی صادرات استان مرکزی
استاندار مرکزی ضمن بیان اینکه باید نگاه صنعتی بر تشکیلات سازمان صمت در استان حاکم شود عنوان کرد: همدلی دلیل اصلی موفقیت امروز استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صمت در اراک برگزار شد؛ انتصاب رحمانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شناختی که ایشان نسبت به صنعت دارند دوران ایشان دوران درخشانی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده موفقیت صنعتی استان را مرهون تلاش‌های سربازان اقتصاد مقاومتی و در رأس آن‌ها صنعتگران استان دانست و اظهار کرد: تمام شعارهایی که آمریکایی‌ها فریاد می‌زدند همه رنگ‌باخته و روسیاهی برای آن‌ها باقی‌مانده است.

,

رشد ۲۰ درصدی صادرات استان مرکزی

, رشد ۲۰ درصدی صادرات استان مرکزی, رشد ۲۰ درصدی صادرات استان مرکزی,

وی صادرات امسال استان را قریب به ۷۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و ضمن بیان اینکه این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال به ۱.۲ میلیارد دلار برسد.

,

استاندار مرکزی ضمن بیان اینکه باید نگاه صنعتی بر تشکیلات سازمان صمت در استان حاکم شود عنوان کرد: همدلی دلیل اصلی موفقیت امروز استان است.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تحقق‌یافته است ادامه داد: مجموعه‌ای از اتفاقات شامل تصمیمات خوب شورای گفتگو، ارتباط مناسب بین دستگاه‌های اداری و ارتباط خوب نمایندگان با دستگاه‌های استان و تلاش فعالان اقتصادی و فرمانداران باعث شد در بدترین شرایط بهترین عملکرد را داشته باشیم.

,

آقازاده ضمن بیان اینکه حل بخش عمده‌ای از مشکلات نیازمند سهل کردن ارتباطات بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: اروپا مخالف آمریکا در بحث تحریم ایران است شاید تابه‌حال نتوانسته گامی بردارد اما این را می‌دانند که ایران کشوری است که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است.

,

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت:

, رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت:,

ایجاد اشتغال برای ۷۸۰۰ نفر با تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد

, ایجاد اشتغال برای ۷۸۰۰ نفر با تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد, ایجاد اشتغال برای ۷۸۰۰ نفر با تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد,

حاجی پور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت نیز در بخشی از این جلسه گفت: استان مرکزی به‌عنوان پایتخت صنعتی کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۶ هزار نفر در بخش صنعت ازلحاظ تنوع صنعتی رتبه اول، ازنظر توسعه رتبه چهارم، اشتغال رتبه ششم، شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه ۵ و ارزش‌افزوده رتبه ۹ رادار است.

,

حاجی پور ضمن تأکید بر تلاش بخش خصوصی درباره تحریم‌های ظالمانه برای نگاه‌داشتن قطار صنعت بر ریل توسعه اظهار کرد: در حوزه صدور پروانه ۸ درصد، در حوزه پروانه بهره‌برداری ۳۱ درصد ، در سرمایه‌گذاری ۵۷ درصد و در اشتغال ۷ درصد رشد داشته‌ایم.

,

وی تشریح کرد: ۲۲۵فقره طرح بالای۶۰ درصد، با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۸۴۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۷۸۰۰ نفر راداریم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به رویکرد وزارت صنعت معدن و تجارت برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی، بانک‌های عامل تلاش وافری را داشته‌اند و از سهم ۱۲۰۰ میلیارد تومانی که به استان مرکزی ابلاغ‌شده حدود ۱۲۴۱ پرونده در بانک‌های عامل پرداخت‌شده است که مبلغش هم ۶۶۸ میلیارد تومان بوده است.

,

وی بابیان اینکه بانک‌های خصوصی مشارکت فعالی در حوزه تسهیلات نداشتند تصریح کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای واحدهای بالای ۶۰ درصد و همچنین نوسازی باید پیگیری شود.

,

حاجی پور عنوان کرد: ۷۰ جلسه کارگروه ستاد تسهیل برگزارشده است که ۲۶۰ پرونده بررسی‌شده و ۳۴۹ مصوبه داشتیم که ۲۱۸ مصوبه اجرایی و عملی شده و این نشان‌دهنده این است که ۶۲ درصد مصوبات کارگروه اجرایی شده است.

,

وی به مشکلات صنعت پرداخت و خاطرنشان کرد: تفویض اختیار ثبت سفارش‌ها، مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، تأمین ارز موردنیاز برای واردات مواد اولیه ماشین‌آلات، کمبود لاستیک و عدم تأمین ارز مربوطه توسط بانک مرکزی از مشکلات بخش صنعت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه