اخبار داغ

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی مطرح شد؛

انتقال واگن پارس از وزارت دفاع به وزارت صمت خلاف سیاست‌های کلی است

انتقال واگن پارس از وزارت دفاع به وزارت صمت خلاف سیاست‌های کلی است
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مقاوم‌سازی اقتصاد است و جز از راه حمایت و تقویت تولید داخل، نمی‌توان به این مهم دست‌یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد؛ گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مقاوم‌سازی اقتصاد است و جز از راه حمایت و تقویت تولید داخل، نمی‌توان به این مهم دست‌یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی ضمن تأکید بر منافات نداشتن تکیه‌بر داخل با برون‌گرایی و توسعه صادرات، عنوان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر در حوزه پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نبودیم. به‌عنوان‌مثال امسال مجبور به منع واردات شدیم و حرکت خوبی بود اما باید این کار از قبل انجام می‌گرفت.

,

وی صنایع تولیدی را در دو حوزه تعریف کرد و ضمن اشاره به تولید کالاهای سرمایه‌ای به‌عنوان حوزه اول، اظهار کرد: با توجه به اینکه این کالاها توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود نیاز است که برای جذب متقاضیان، مدل مالی مناسبی تعریف شود.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شرکت‌های پروژه محور مانند آذر آب و ماشین‌سازی را دیگر حوزه تولید عنوان کرد و افزود: معضل این دست از واحدها بی‌توجهی به قانون حمایت از تولید و ساخت داخل از طرف مسئولین است که رعایت نمی‌شود.

,

وی ضمن انتقاد از رویکرد فعلی حاکم بر کشور در این حوزه و بابیان اینکه رویکرد فعلی پیمانکار داخلی را زیر نظر پیمانکار خارجی قرار می‌دهد تصریح کرد: این نوع از رویکردهاست که شرکت‌های بزرگ را زمین‌گیر می‌کند. به‌عنوان‌مثال در قراردادی بین هپکو و شرکت خارجی برای ساخت جرثقیل بزرگ دروازه‌ای با توجه به وجود قابلیت برای ساخت نزدیک به ۷۰ درصد از این پروژه در اراک اما به این ظرفیت‌ها بی‌توجهی می‌شود.

,

کریمی تأمین مواد اولیه آلومینیوم را یکی از مشکلات روز صنعت استان دانست و افزود: جاجرم با پول ایرالکو و برای تأمین مواد اولیه ایرالکو ساخته‌شده است ولی متأسفانه امروز برای دریافت همین مواد مدیران ایرالکو باید التماس کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه ایرالکو  ۵۰ درصد از آلومینیوم کشور را تولید می‌کند تصریح کرد: جاجرم را به ایرالکو واگذار کنید.

,

انتقال واگن پارس از وزارت دفاع به وزارت صمت خلاف سیاست‌های کلی است

, انتقال واگن پارس از وزارت دفاع به وزارت صمت خلاف سیاست‌های کلی است, انتقال واگن پارس از وزارت دفاع به وزارت صمت خلاف سیاست‌های کلی است,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال واگن پارس از وزارت دفاع به وزارت صمت تشریح کرد: انتقال شرکت خصوصی به دولت خلاف سیاست‌های کلی بود و امروز ما هیچ برنامه مشخصی برای واگن پارس نمی‌بینیم.

,

وی ضمن تأکید بر واگذاری این شرکت به یک سهام‌دار متعهد و غیردولتی عنوان کرد: شرکت مپنا قصد خرید واگن پارس را داشت اما ایدرو اسرار برگرفتن این شرکت کرد و این مسائل ما را نسبت به پشت پرده‌های این اتفاقات مشکوک می‌کند.

,

مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان:

, مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان:,

حمایت از کارگر با شعار اتفاق نمی‌افتد

, حمایت از کارگر با شعار اتفاق نمی‌افتد, حمایت از کارگر با شعار اتفاق نمی‌افتد,

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در بخشی از این جلسه گفت: نگاهتان را به استان مرکزی عوض کنید زیرا این استان در حوزه صنعت و معدن نیاز به اختصاص زمان ویژه دارد.

,

مقدسی تفویض اختیارات را راهگشای مشکلات دانست و ادامه داد: استان مرکزی سفری بیش‌تر از این را نیاز دارد تا در آن سفر مشکلات شهرستان‌ها نیز موردبررسی قرار گیرد.

,

وی لازمه حل مشکلات را تعریف مدل مالی واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: حمایت از کارگر با شعار اتفاق نمی‌افتد و این مسئله نیاز به رونق تولید دارد.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: امروز به دلیل خروج کارخانه‌ها از بحران خرسندیم اما نباید صورت‌مسئله را پاک کرد بلکه باید بدانیم این واحدها هنوز مشکل اساسی دارند و باید سرعت رونق در آن‌ها بالا برود.

,

وی لازمه کم شدن فرآیندها، افزایش شفافیت و مبارزه با فساد را تحقق دولت هوشمند دانست و اضافه کرد: نتیجه این مسئله کاهش پرونده‌های ارسالی به قوه قضاییه و کاهش فرآیندها خواهد بود اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها هنوز هم به این فضا نپیوستند.

,

مقدسی خاطرنشان کرد: با وحدت و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و تولید داخل می‌توانیم تهدیدات تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و همت آمریکا برای نابودی ما را زیر پا بگذاریم.

,

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:

, نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:,

صنعت خودرو کشور بیمار است

, صنعت خودرو کشور بیمار است, صنعت خودرو کشور بیمار است,

رضایی نماینده مردم خمین در این جلسه گفت: هوشمندانه و با اتحاد در کنار یکدیگر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت.

,

رضایی تفویض اختیارات به استان‌ها را یکی از اصلی‌ترین نیازهای حال حاضر دانست و عنوان کرد: مردم بیماری صنعت خودرو را می‌بینند که این باعث تحقیر قشر خلاق جامعه شده است.

,

وی تصمیم شجاعانه را لازمه فعالیت‌های وزارت صمت عنوان کرد و افزود: با کوتاه کردن دست خارجی‌ها و با تکیه‌بر شرکت‌های دانش‌بنیان و نگاه به داخل می‌توان از مشکلات عبور کرد.

,

نماینده مردم تفرش و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

, نماینده مردم تفرش و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:,

بازنگری در شیوه تخصیص ارز نیاز امروز کشور

, بازنگری در شیوه تخصیص ارز نیاز امروز کشور, بازنگری در شیوه تخصیص ارز نیاز امروز کشور,

حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکلات مطرح‌شده را نحوه تخصیص ارز عنوان کرد و گفت: شفافیت لازمه اصلی اختصاص ارز در کشور است.

,

حسینی ادامه داد: شفافیت در اختصاص ارز نیازمند بازنگری در شیوه تخصیص و این مهم نیازمند کار انقلابی است.

,

وی برخی از تصمیمات را معارض با قانون دانست و تصریح کرد: این تصمیمات مصوب می‌شوند ولی به دلیل منع قانونی به مرحله اجرا نمی‌رسند.

,

نماینده مردم تفرش و دلیجان در مجلس شورای اسلامی رتبه استان در تسهیلات ارزی را ۲۵ عنوان کرد و ادامه داد: این رتبه در بخش ریالی ۲۲ است که نشان از کم بودن این تسهیلات برای استفاده صنایع دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه