اخبار داغ

رعایت اصول و قواعد شهرسازی؛آرزوی بر دل مانده ساکنین مهریان یاسوج+تصاویر

رعایت اصول و قواعد شهرسازی؛آرزوی بر دل مانده ساکنین مهریان یاسوج+تصاویر
شهر یاسوج به دلیل مهاجر پذیر بودن همچنین شرایط آب و هوایی مناسب چند سالی است که رشد بیش از انتظار جمعیت را به خود دیده و همین امر باعث شده تا بسیاری از الزامات و قوانین شهر سازی در آن رعایت نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل؛شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در میان رشته کوه های زاگرس بنا شده است و یکی از مناطق خوش آب و هوای جنوب کشور محسوب می شود، همین امر باعث گسترش روز افزون جمعیت در این شهر زیبا شود. یکی از مناطقی که در چند سال اخیر بصورت غیر عادی بر جمعیت آن افزوده شده، منطقه مهریان یاسوج است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  چهارفصل, چهارفصل,

 

,
, ,

 

,

یکی از مهمترین معیار ها در شهر سازی رعایت اصول خیابان سازی است که می توان مهمترین آن در خیابان سازی، رعایت میزان عرض و طول خیابان همچین ساخت خیابان های منظم که بتوان امکاناتی هم چون آب، برق، گاز را به راحتی به ساکین یک خیابان رساند، نامید.

,

 

,

متاسفانه به دلیل عدم رعایت این چنین مواردی شاهد آن هستیم که در منطقه مهریان هیچ گونه اثری از رعایت قوانین شهر سازی دیده نمی شود و همان گونه که در تصاویر قابل ملاحضه است خیابان ها به صورت نامنظم طراحی شده اند.

,

 

,
, ,
 
,

 به طور که دربرخی قسمت های مهریان 50 متر از یک خیابان هم صاف نیست، مهمترین علل در به وجود آمد این چنین مشکلی را می توان عدم نظارت نظام مهندسی و شهرداری  در پی ریزی خیابان های مهریان اذعان داشت، همچین مالکانی که برای سود بیشتر متاسفانه خیابان های با عرض کم و پیچ در پیچ را طراحی کرده اند.

,

 

,

یکی از دیگر مشکلات مهریان یاسوج را می توان در عرض کم کوچه ها نماید که این معضل در زمان های اضطراری که آتش سوزی رخ می دهند ماموران آتش نشانی نتوانند خود را سریع به محل حادثه برسانند.

,

 

,
, ,

 

,

 مشکلات خیابان های مهریان به همین جا ختم نمی شود و در برخی از خیابان های این منطقه از شهر یاسوج با کمال تعجب مشاهد می کنم که تیر چراغ برق به جای اسکان در پیاده رو در خود خیابان گذاشته شده اند و بعد از عملیات آسفالت نیز این تیر چراغ برق ها هیچ گونه جا به جای را به خود ندیده اند که این موضوع می تواند خطراتی را برای رانندگانی که در این خیابان ها حرکت می کنند به وجود آورده و  باعث تصادف شوند.

,

 

,
, ,
 
,

از دیگر مشکلاتی که در منطقه مهریان یاسوج قابل مشاهده است و به امری عادی در کل شهر یاسوج بدل شده است کنده کاری های غیر مجاز خیابانهای آن است که زبان از بیان آن عاجز است و می توان این مشکل را مشکل  فراگیر در کل شهر یاسوج بیان کرد.

,

 

,

البته مطرح کردن این موضوع مثل نوش دارو پس از مرگ سهراب است و شهرداری و نظام مهندسی است که باید قبل از اینکه خیابانی طراحی و پی ریزی شود به فکر رعایت اصول شهر سازی و پی ریزی یک خیابان باشند.

,

 

,

 

,

ادامه تصاویر در زیر آمده است؛

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه