اخبار داغ

ساخت ۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار - زاهدان

ساخت ۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار - زاهدان
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت گفت:‌ ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ کیلومتر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر در مسیر خط آهن چابهار-زاهدان احداث می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به طول ۶۰۰ کیلومتری راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: این خط ریلی با هدف اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه احداث می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان/ کمبود ۴هزار میلیارد تومانی
,
۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان/ کمبود ۴هزار میلیارد تومانی
, ۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان/ کمبود ۴هزار میلیارد تومانی,

وی پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۳۷ درصد اعلام و اضافه کرد:‌ پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است.

,

وی پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۳۷ درصد اعلام و اضافه کرد:‌ پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است.

,

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اولویت‌بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما  بهره‌برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره‌برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا است.

خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و گفت: ۸۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می‌گیرد  که تاکنون ۵۰ درصد از عملیات خاکی و ۶۸ درصد از عملیات خاکریزی آن به اتمام رسیده است.

وی راه‌آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت کشور معرفی و بیان کرد:‌ این حجم از عملیات اجرایی در ۶۰۰ کیلومتر مسیر ریلی که بیش از ۵۰ درصد آن در تپه ماهور و منطقه کوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است.

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی افزود: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ کیلومتر با دهانه‌های بیش از ۱٠ متر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.

خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در تلاش هستند.

,

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اولویت‌بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما  بهره‌برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره‌برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا است.

خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و گفت: ۸۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می‌گیرد  که تاکنون ۵۰ درصد از عملیات خاکی و ۶۸ درصد از عملیات خاکریزی آن به اتمام رسیده است.

وی راه‌آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت کشور معرفی و بیان کرد:‌ این حجم از عملیات اجرایی در ۶۰۰ کیلومتر مسیر ریلی که بیش از ۵۰ درصد آن در تپه ماهور و منطقه کوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است.

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی افزود: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ کیلومتر با دهانه‌های بیش از ۱٠ متر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.

خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در تلاش هستند.

,

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اولویت‌بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما  بهره‌برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره‌برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا است.

,

خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و گفت: ۸۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می‌گیرد  که تاکنون ۵۰ درصد از عملیات خاکی و ۶۸ درصد از عملیات خاکریزی آن به اتمام رسیده است.

,

وی راه‌آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت کشور معرفی و بیان کرد:‌ این حجم از عملیات اجرایی در ۶۰۰ کیلومتر مسیر ریلی که بیش از ۵۰ درصد آن در تپه ماهور و منطقه کوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است.

,

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی افزود: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ کیلومتر با دهانه‌های بیش از ۱٠ متر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.

,

خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در تلاش هستند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه