اخبار داغ

آلودگی هوای عسلویه نگران‌کننده است/وعده هایی که عملی نشد

آلودگی هوای عسلویه نگران‌کننده است/وعده هایی که عملی نشد
بر گنج نشسته ایم اما در حقیقت در رنج هستیم؛ مردم استان بوشهر آن چنان بهره ای از ثروت استان نبرده اند و به جای شیرینی عواید این ثروت، بیشتر زهر و نیش به آنها رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛با توجه به اینکه توسعه روستایی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است، مجریان شهر سیراف تازیانه خود را بر طبیعت روستاهای پایتخت اقتصادی کوبیده و روز به روز آثار کوفتگی بر پیکر رنجور مردم نجیب شهرستان عسلویه هویداتر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

امام ،مردم را یکی از پایه های حکومت اسلامی می دانست و در بیانات خود همواره بر لزوم اتکای حکومت به مردم، عدم تحمیل اراده بر مردم، رضایت مردم ونظارت مردم تأکید می ورزید .

,

 حق حیات عبارت است از اینکه انسان حق بنیادی برای زندگی کردن دارد. از آنجایی که حقوق بشر منوط به زنده بودن بشر است، حق زندگی بر حقوق دیگر اولویت دارد؛ زیرا بدون حیات، دیگر حقوق، ارزش یا کاربرد ندارد.

,

برخی کارشناسان و سازمان ها در ارزیابی های خود آلایندگی هوای عسلویه را با توجه به شرایط خود ١٠٠ برابر تهران اعلام کرده اند که دلیل عمده آن، وجود مشعل هایی است که در فازهای مختلف پارس جنوبی و تولید مواد و پسماندهای شیمیایی قرار دارد.

,

, ,

چه خون ساکنان عسلویه قابل اهدا باشد و چه نباشد، بنا به گفته پزشکان، متخصصان و دست‌اندرکاران بهداشت و سلامت جامعه، پدیده آلودگی هوا بر دستگاه‌های داخلی بدن همچون دستگاه قلبی و عروقی و تنفسی و همچنین اندام‌های خارجی مانند چشم و پوست که به‌طور مستقیم در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

,

مردم عسلویه پیشتاز دموکراسی در کشورند وهمواره بیشترین مشارکت در انتخابات داشته اند. این مردم نحیب حافظ ذره ذره این دیار پاک ذخایر خدادادی خویش را برای توسعه سرزمینشان سخاوتمندانه در طبق اخلاص قرار دادند تا با بهره گیری از این نعمت ها، کشور عزیز ایران وابسته به بیگانگان نباشد.

,

 مردم متمدن و اصیل شهرستان عسلویه در استقلال اقتصادی و سیاسی کشور مدال افتخار به گردن خود آویخته اند. هیچکس نمی تواند منکر افتخار آفرینی آنان در طول تاریخ انقلاب باشد.

,

 انتظار می رفت با بهره مندی از این نعمت های خدادادی روز به روز شاهد سیر صعودی شادابی، نشاط و اقتدار این مردم باشیم ولی به دلایل عدم توجه به این ولی نعمتان، این مردم ” یا باید بمیرند یا باید بروند” !

,

 آلایندگی در منطقه امان آن ها را بریده است. تکنولوژی روز دنیا برای زدودن آلایندگی از محیط زیست این ولی نعمتان در حالت پتانسیل قرار گرفته و هیچگاه به فعلیت نمی رسد.

,

در چنین گیر و دار جان دادن ولی نعمتان، مجریان طرح شهرهای جنوبی علی رغم مخالفت مردم، فعالان زیستی محیطی، سمن ها و عدم تائید محققان دانشگاه علامه طباطبائی، با استارت این پروژه نامناسب، نمک به زخم ساکنان نجیب این مرز و بوم پاشیدند.

,

در پایان انتظار می رود مسیرحق حیات ولی نعمتان نظام را با زدودن سریع آلایندگی با به کارگیری تکنولوژی نوین از محیط زیست شان هموار نمود. و با حذف فشار وارده از جانب پروژه شهر سیراف بر جوامع روستایی، روستاها را جهت توسعه پایدار کشور، تقویت نمود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه