اخبار داغ

امروز باید به فکر گرد و غبار فردا بود

امروز باید به فکر گرد و غبار فردا بود
تجربه تلخ گرد و غبار در چند سال اخیر در استان بوشهر و کشور نشان می دهد بخشی از این مشکل می توان با چاره اندیشی و مدیریت حل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ریزگردها از دهه گذشته تا کنون در زندگی شهروندان استان بوشهر حضوری دائمی دارد و پدیده ریزگردها با توسعه خشکسالی‌ها افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

ریزگردها در تمام طول سال با زندگی این مردم به سبب بروز خشکسالی افزایش یافته که راهکارهای مختلفی برای مقابله با این پدیده ارائه شده است و باید پدیده ریزگردها در زندگی روزمره مردم استان بوشهر پذیرفت و راهکارهای پیشگیری از آن را در تمام طول سال و در تمام نقاط شهری و روستایی درنظر گرفت و اجرایی کرد.

,

سرچشمه اصلی ریزگردها بادهایی است که از خرداد تا شهریورماه هر سال فعال است و این بادها از شمال خاورمیانه شکل گرفته و با گذر از کوه‌های ترکیه و شمال عراق، به سمت بیابان‌های عراق و سوریه سرازیر می‌شود و تا خلیج‌فارس و رسیدن به آب‌های آزاد پیش می‌رود.

,

استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر‌احمد، ایلام، کرمانشاه  با پدیده گرد و غبار شدید به‌صورت عمده در فصل تابستان و پراکنده با غلظت کمتر در برخی از روزهای پاییز و زمستان و بهار روبه‌رو هستند.

,

قسمتی از گرد و غبار در داخل کشور دارای منشأ و کانون محلی است و و گرد و غبار عراق هم شدت آن را بیشتر می کند و هریک از استانهایی که دارای پدیده گرد و غبار هستند باید با شناسایی آنها راهکارهای مقابله با آن را اعمال کنند.

,

, ,

6 کانون بحرانی فرسایش بادی در سطح استان بوشهر شناسایی شده که کانون بحرانی مرکزی در سه شهرستان دشستان، بوشهر و تنگستان‌، کانون بحرانی جائینک – پهلوان‌کشی – بنه گز در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان و کانون بحرانی بردخون - خورموج در شهرستان‌های دشتی و دیر قرار گرفته است.

,

براندگی های اخبر تا اندازه ای باعث کاهش سطح افزایش گرد و غبار در سال آینده گردیده است اما باید تدابیر لازم برای محدود کردن نقاط مستعد ایجاد گرد و غبار در استان بوشهر برای سال 98 اتخاذ گردد.

,

در این راستا فرهاد قلی نژاد در گفت‌وگو اظهار داشت: یکی از پدیده هایی که استان بوشهر با آن درگیر است پدیده گرد غبار است که ناشی از کانون‌های بیابان‌های داخل و خارج است و طبق آئین‌نامه هئیت وزیران وظیفه داریم کارگروه برای اجرای پیشگیری از گرد و غبار و کنترل و اقداماتی که در وقوع گردوغبار باید انجام بدهیم فعال کنیم.

,

قلی‌نژاد تصریح کرد: همچنین برای فعال کردن کارخانه بازیافت بوشهر اقدامات خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته ولی کافی نیست و در حال حاضر شهرداری به دنبال تکمیل این کارخانه است.

,

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر گفت: ما نیز با صدرو مجوز های زیست محیطی به دنبال تکمیل و راه‌اندازی مجدد این کارخانه هستیم.

,

قلی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت کارگروه مدیریت سبز است که در قانون ششم توسعه نیز آمده و در این قانون دستگاه‌های اجرایی باید با اختصاص بودجه اقدامات لازم در راستای حفظ محیط زیست، مصرف بهینه انرژی، کاهش پسماندها و آموزش محیط زیست در حوزه اداری برای کارمندان خود انجام بدهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه