اخبار داغ

مرغ و تخم مرغ همچنان در بازار می‌تازند/ کاهش تولید عامل گرانی!

مرغ و تخم مرغ همچنان در بازار می‌تازند/ کاهش تولید عامل گرانی!
با وجود اینکه مسئولان بارها وعده کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ همزمان با کاهش دمای هوا را داده اند اما هنوز گرانی بر بازار حاکم بوده و مسئولان کاهش تولید را عامل گرانی می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  بازار مرغ و تخم مرغ نوسانات متفاوتی برخوردار بوده به گونه ای که در سالجاری بارها قیمت این اقلام غذایی دارای نوسانات گوناگونی شده و بارها قیمت های نجومی را  به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئولان هربار علت گرانی در بازار مرغ و تخم مرغ را کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها عنوان کردند و بارها وعده افزایش جوجه ریزی و کاهش قیمت در بازار داده شده اما با وجود گذشت بیش از ۲ ماه از آغاز فصل پاییز و متعادل شدن سرما این بازار همچنان بر مدار گرانی ها می چرخد.

,

البته مرغداران استان نیز بارها از افزایش قیمت نهاده های دامی اعتراض کرده و حتی برخی خبر از تعطیلی تعدادی از مرغداری های استان در پی افزایش قیمت نهاده ها داده اند چراکه بیشتر نهاده های دامی مورد استفاده در مرغداری ها تولید خارجی و درواقع وارداتی است.

,

*تخم مرغ ۹۰۰ تومان

, *تخم مرغ ۹۰۰ تومان,

علی، مرد میانسالی است که جهت تهیه تخم مرغ به بازار مراجعه کرده، در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: قیمت هر عدد تخم مرغ را به قیمت ۹۰ تومان خریدم و قادر به خرید ۲ عدد تخم مرغ شدم.

,

وی، می افزاید: این درحالی است که دیروز صبح هر عدد تخم مرغ را به قیمت ۷۰۰ تومان خریده بودم و این افزایش قیمت را در یک روز متوجه شدیم.

,

*افزایش قیمت ها پرتابی، کاهش پلکانی

, *افزایش قیمت ها پرتابی، کاهش پلکانی,

این مرد، ادامه می دهد: البته این برای اولین بار نیست که شاهد افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار هستیم. بارها شاهد افزایش گزاف و کاهش نه چندان چشم گیر آن بوده ایم.

,

وی، تاکید می کند: در راستای گرانی های اخیر در بازار بسیاری از اقلام همچون گوشت قرمز از سفره مصرفی مردم حذف شده و مردم بیشتر به سوی مصرف مرغ روی آورده اند اما از تابستان مرغ بر مدار بالای ۱۰ هزار تومان می چرخد. با وجود اینکه مسئولان بارها وعده ارزانی داده اند اما شاهد این اتفاق نبوده ایم.

,

*مرغ همچنان بر مدار بالای ۱۰ هزار تومان

, *مرغ همچنان بر مدار بالای ۱۰ هزار تومان,

علی، عنوان می کند: در تابستان کاهش تولید و جوجه ریزی به علت گرما عامل گرانی مرغ و تخم مرغ عنوان شده اما امروز که هوا رو به خنکی بوده و گرمایی وجود ندارد عامل گرانی چیست؟

,

*کاهش تولید عامل گرانی مرغ و تخم مرغ

, *کاهش تولید عامل گرانی مرغ و تخم مرغ,

در همین راستا، فضل الله قریشی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: آذربایجان غربی در مسئله تولید مرغ و جوجه ریزی برتری داشته و قادر است تمام مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کند.

,

وی، می افزاید: این استان علاوه بر تامین مایحتاج داخلی خود اقدام به ارسال جوجه به آذربایجان شرقی، اصفهان و حتی تهران نیز می کند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عنوان می کند: اما آذربایجان غربی در بخش تولید تخم مرغ دارای زیر ساخت های اولیه و قوی نبوده و قادر است تنها ۳۵ درصد مایحتاج مردم استان را تامین کنیم.

,

*واردات ۶۵ درصد تخم مرغ مورد نیاز

, *واردات ۶۵ درصد تخم مرغ مورد نیاز,

وی، ابراز می کند: ۶۵ درصد مابقی مایحتاج استان از آذربایجان شرقی و دیگر استان ها وارد شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

,

قریشی، در خصوص علت گرانی تخم مرغ و مرغ در بازار می گوید: افزایش قیمت نهاده های دامی از مهم ترین علل گرانی مرغ و تخم مرغ است که در پی این افزایش، تولیدکننده قادر به افزایش جوجه ریزی و در نهایت افزایش تخم گذاری نیست.

,

حال با توجه به اینکه بارها از گرانی مرغ و تخم مرغ گزارشاتی تهیه و منتشر شده است اما تاکنون هیچکدام از وعده مسئولان مبنی بر افزایش تولید و کاهش قیمت ها تحققی نداشته و هرروز بیش از دیروز شاهد خلف وعده های مسئولان هستیم.

,

امید داریم مسئولان در راستای حذف چند ارزش کوچک سفره های مردم اهتمام بیشتری داشته و مرغ را در بازار به قیمت واقعی خود برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه