اخبار داغ

ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی ۶۴۵ میلیون دلاری شد/ افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات غیرنفتی

صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی ۶۴۵ میلیون دلاری شد/ افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات غیرنفتی
ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی ۶۴۵ میلیون دلاری شده است گفت: میزان صادارت غیر نفتی استان در مقایسه با سال گذشته ۱۰۵ در صد از نظر ارزش دلاری افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ناصر برکابیان در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: میزان صادارت غیر نفتی استان سال گذشته ۳۱۴ میلیون دلار بود که امسال به ۶۴۵ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۵ در صد از نظر ارزش دلاری افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی استان سال گذشته بالغ بر ۶۵۹ هزار تن بوده است، گفت: سالجاری به یک میلیون و ۱۸۱ هزار تن رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۷۹ درصد افزایش در وزن افزایش داشته است.

,

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی در استان، عنوان کرد: سال گذشته ۳۵۸ هزار تن به ارزش ۵۱۸ میلیون دلار صادرات وجود داشته که سالجاری به ۲۴۷ هزار تن به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته۳۱ در صد کاهش ارزش وزنی و  ۴۰ درصد کاهش ارزش دلاری داشته ایم.

,

وی، ادامه داد: اقلام عمده صادارتی از آذربایجان غربی در ۸ ماهه نخست سالجاری شامل میله های آهنی یا فولادی، روغن های سبک، خرما، کف پوش های منگوله باف، طناب و کابل نوار گیس باف است.

,

برکابیان، عنوان کرد: میله‌های آهنی یا فولادی به ارزش ۴۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۶/۷ درصد، روغن‌های سبک به ارزش ۲۷ میلیون دلار و سهم ارزشی چهار درصد بوده است.

,

وی، ابرازکرد: علاوه بر آن نیز اقلامی نظیر خرما به ارزش ۲۶ میلیون دلار و سهم ارزشی چهار درصد، کف‌پوش‌های منگوله‌باف به ارزش ۳۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳/۹ درصد و طناب و کابل نوار گیس به ارزش ۲۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۳/۸ درصد بوده است.

,

ناظرگمرکات آذربایجان غربی، تاکید کرد: بیشترین واردات استان از لحاظ ارزش دلاری مربوط به موز می باشد که با اختصاص ۲۹ درصد از کل سهم ارزش دلاری واردات استان جزو اولین و عمده ترین محصول وارداتی استان می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است و بقیه محصولات وارداتی دارای سهم کم تر از ۴ درصد می باشد.

,

برکابیان، خاطر نشان کرد: از این اقلام بیشترین میزان صادرات مربوط به میله های آهنی یا فولادی و کمترین میزان متعلق به طناب و کابل نوارگیس باف است.

,

وی، تصریح کرد: شهرستان های جنوبی استان بیشترین میزان صادرات را امسال به خود اختصاص داده است البته می توان به عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و گرجستان به عنوان کشورهای مقصد صادرات اشاره کرد که از این میان عراق بیشترین سهم صادرات استان را ازنظر وزن و ارزش به خود اختصاص داده است.

,

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، با بیان اینکه گرجستان کمترین میزان صادرات غیر نفتی را از آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است، گفت: در سالجاری ۴۸۷ میلیون دلار به عراق، ۸۸ میلیون دلار به ترکیه، ۱۸ میلیون دلار به آذربایجان، ۱۰ میلیون دلار به افغانستان و ۸ میلیون دلار به گرجستان کالای غیر نفتی صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه