اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

نقطه قوت تشکل‌های دانشجویی انقلابی باید علمی باشد/ در دانشگاه علوم پزشکی جو کرسی آزاداندیشی وجود ندارد

نقطه قوت تشکل‌های دانشجویی انقلابی باید علمی باشد/ در دانشگاه علوم پزشکی جو کرسی آزاداندیشی وجود ندارد
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در دانشگاه علوم پزشکی جو کرسی آزاداندیشی وجود ندارد و هیچ فعالیت خاصی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید مهاجر دانشجوی رشته اتاق عمل و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: جریان‌های دانشجویی و دانشجو نیرو محرکه جامعه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی به سخن شهید بهشتی که فرمود "دانشجو موذن جامعه است و اگر دانشجو خواب بماند جامعه نیز خواب می‌ماند" اشاره کرد و افزود: اگر دانشجو ساکت باشد و کاری به مسائل جامعه نداشته باشد قطعا مردم نیز ساکت می‌مانند، دانشجو نقش آگاهی‌دهنده دارد و اگر خواب بماند همه خواب می‌مانند.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نقطه قوت تشکل‌های دانشجویی انقلابی باید علمی باشد و زمانی که وارد جامعه می‌شوند باید تاثیرگذار باشند.
,
 
,
مهاجر با بیان این‌که سطح دانشجو باید از لحاظ علمی بالا باشد و می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: با دوره‌های علمی سطح دانشجوها بالا می‌رود.
,
 
,
وی با بیان این‌که دانشمندان هسته‌ای تاثیرگذار بودند، گفت: انقلابی‌گری نفی بر دانشمندبودن نیست بلکه ما باید با درس‌خواندن دانشمند شویم چراکه نقطه قوتی برای انقلاب اسلامی است.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: دانشجویان نیرو محرکه هستند و ما به دانشمندان به عنوان الگو  نگاه می‌کنیم و امیدواریم آنقدر تاثیرگذار باشیم که خار چشم دشمنان شویم.
,
 
,
مهاجر با اشاره به این‌که قبل از پبروزی انقلاب اسلامی، سطح سواد بسیار پایین بود و ۸۰ درصد مردم کم‌سواد یا بی‌سواد بودند، افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، روی همه مردم تاثیر گذاشت و با نهضت سوادآموزی سواد فراگیر شد سپس دانشگاه آمد و انقلاب سطح مردم را بالا برد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که هم مردم به انقلاب اسلامی کمک کردند و هم انقلاب اسلامی به مردم کمک کرد، گفت: دانشجویان کم‌کاری دولت‌ها را فکر نکنم بتوانند جبران کنند چون دولت‌ها اکثرا به دانشجویان بها نمی‌دهند اما دانشجویان می‌توانند به دولت کمک کنند.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: اگر دولت‌ها در جهت انقلاب اسلامی باشند و دانشجویان در جهت مطالبات مردم روشن‌گری کنند و حرف مردم را به دولت‌ها بگویند و دولت در جهت مطالبه مردم اقدام کند، در این صورت دانشجویان می‌توانند به دولت کمک کنند.
,
 
,
مهاجر به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "از جوان‌ها استفاده کنید این میزها روزی از شما گرفته می‌شود و آن دنیا باید جواب پس دهید" اشاره کرد و افزود: بهتر است مسئولیت‌ها به جوانان که نیرو محرکه هستند و فکر آن‌ها جوان و آشنا به مسائل روز است داده شود.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که مدیران قدیمی با تفکرات قدیمی نمی‌توانند جامعه را به جلو ببرند، گفت: جامعه را باید به دست جوانان نخبه بدهند چراکه باعث پیشرفت جامعه می‌شوند تا جایی که دشمن هم نمی‌تواند چیزی به ما بگوید.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که اگر کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شود خوب است، تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جو کرسی آزاداندیشی وجود ندارد و هیچ فعالیت خاصی وجود ندارد و انجمن اسلامی آن خوابیده است.
,
 
,
مهاجر با اشاره به این‌که جو دانشگاه علوم پزشکی این طور است که به دنبال درس و کتاب هستند، افزود: اگر زمانی انجمن اسلامی آن فعال شود و قوی باشد و بتوانند دو مخالف را رو به روی هم بنشانند خیلی خوب است.
,
 
,
وی گفت: مقام معظم رهبری در تمام دیدارها با مسئولان بر بکارگیری جوانان تأکید دارند و در اصل این مسئولیت‌ها مال دانشجویان است.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: ما دانشجو زیاد داریم و واقعا باید از این دانشجوها در سطوح مدیریتی کشور استفاده کنند و قطعا جوانان می‌توانند جامعه را به سمت جلو پیش ببرند.
,
 
,
مهاجر افزود: قطعا مدیران قدیمی که به زور خودشان را در صندلی‌هایشان حفظ می‌کنند، نمی‌توانند جامعه را به جایی ببرند و این به ضرر جامعه است.
,
 
,
وی گفت: جوانان با عقل، منطق و درسی که خوانده‌اند به مسائل نگاه می‌کنند و اکتشافات و اختراعاتی که دارند باعث پیشرفت جامعه می‌شود.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: من به مسئولان توصیه می‌کنم از جوانان استفاده کنند چراکه نقطه قوت ما جوانان هستند و با استفاده از آن‌ها قطعا می‌توانیم پیشرفت کنیم.
,
 
,
مهاجر با اشاره به این‌که روحیه غرب‌زدگی روحیه‌ای است که باید همیشه به حرف کدخدا گوش کنی و بله بگویی اما روحیه جهادی و انقلابی اتکا به خود است، افزود: ما می‌دانیم خودمان می‌توانیم، ظرفیت آن را داریم، نیروی کار و علم را داریم و خودمان می‌توانیم انجام دهیم و هیچ‌نیازی به بیگانگان و وابستگان آن‌ها نداریم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که ما نمی‌گوییم به طور کل با غرب رابطه برقرار نکنیم، افزود: روحیه غرب‌زدگی می‌گوید ما باید در برابر آن‌ها کوتاه بیاییم و تمام معاهدات بین‌المللی را عضو شویم و هرچه می‌گویند گوش کنیم اما روحیه انقلابی مخالف این و با اتکا به خود و برای مردم است.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که دولت دستگاه اجرایی کشور است و بیشترین اختیارات را در کشور دارد، تصریح کرد: دولت اگر از نخبگان و شرکت‌های کارآفرین حمایت کند قطعا باعث پیشرفت کشور می‌شوند.
,
 
,
مهاجر افزود: باید از نخبه حمایت کرد و اگر حمایت نکنند نخبه دلسرد می‌شود و کشور را ترک می‌کند و فایده‌ای برای ما ندارد، باید تا جایی که می‌توان، به خواسته‌های آن‌ها توجه کرد.
,
 
,
وی اظهار کرد: می‌ببینیم که جلسه حمایت از کارآفرینان و نخبگان می‌گذارند اما بعد می‌روند پی‌کار خودشان و ما تأثیر این جلسات را نمی‌بینیم و بعد خبر تأسیس یک شرکت دانش‌بنیان را می‌شنویم.
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: دولت اگر می‌خواهد از نخبگان حمایت کنند، حمایت باید به صورت عملی باشد و تسهیلات را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان بگذارند و روی اختراعات آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه