اخبار داغ

کارشناس مسائل راهبردی مطرح کرد؛

برتری ایدئولوژیک انقلاب اسلامی بر دشمنان در منطقه/نفت، معضل اصلی اقتصاد ایران

برتری ایدئولوژیک انقلاب اسلامی بر دشمنان در منطقه/نفت، معضل اصلی اقتصاد ایران
کارشناس مسائل راهبردی گفت: جریان مقاومت امروز توانسته به پشتوانه ایدئولوژی برجسته انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از اسلام، قیام اباعبدالله و تفکر رهبرانی چون امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی است، بر دشمنان در منطقه غلبه پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، میثم معافی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نظر صهیونیست‌ها درمورد دسته‌بندی نوین شیعیان در جهان، اظهار کرد: طبق گزارش استراتژیست‌های اسرائیلی برای نخست وزیر این کشور نسبت به شیعه شدن سران سنی منطقه هشدار داده بودند.

وی افزود: گفتمان تشیع از نظر موساد این است که هرکس دو شاخص قبول انقلاب اسلامی و ضدیت با اسرائیل را داشته باشد از منظر آن‌ها شیعه به شمار می‌آید حال چنین فردی می‌خواهد بودا هم باشد فرقی نمی‌کند، اما با داشتن چنین صفاتی از نظر آن‌ها شیعه قلمداد می‌شود.

این کارشناس مسائل راهبردی با بیان سه شاخص مردمی بودن، اسلامی بودن و ضد غرب بودن برای جریان بیداری اسلامی از نظر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: حال فردی در عراق وجود دارد که مردمی و اسلامی است اما با آل سعود هم می‌نشیند پس این فرد و جریان وی در این شاخص جای نمی‌گیرد بلکه جریان انحرافی در منطقه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سال‌ها پیش امام راحل استراتژی خود را بر وحدت شیعه و سنی در جهان قرار داد و امروز پس از سال‌ها در حال چشیدن نتایج شیرین این راهبرد بی‌نظیر بنیانگذار انقلاب اسلامی هستیم که اگر این اتفاق نمی‌افتاد باید شاهد حوادث بسیار بدی در جهان، منطقه و حتی کشور خود می‌بودیم.

معافی تصریح کرد: این گفتمان وحدت بوده که سبب شد تا جریان مقاومت در منطقه با پای کار آمدن روسیه و سپردن فرماندهی جریان به دست یکی از سرداران سپاه به نام حاج قاسم سلیمانی بتواند نفوذ و قدرت خود را در آن تثبیت کند که اگر چنین راهبردی در پیش گرفته نمی‌شد، هزاران سلیمانی نیز نمی‌توانستند منطقه را با وجود حضور غرب و ایادی آن کنترل کنند.

وی افزود: منطقه اگر کنترل شد به دلیل نفوذ ایدئولوژیک ما بوده و بزرگ‌ترین بحران آمریکا نیز از نظر رهبر انقلاب بحران ایدئولوژیک است، برهمین اساس نیز افول آمریکا مدت‌ها است که آغاز شده و دلیل آن را باید در افول تفکری جریان غرب جست و جو کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: امتداد به پایان رسیدن تفکر لیبرال در جهان را باید در حوادث اخیر اقتصادی در کشور کنکاش کرد، جایی که مشاور اقتصادی دولت، که تفکر ارباب رعیتی نسبت به غرب دارد، با اثبات ناکارآمدی تفکرات اقتصادی‌اش ناچار به استعفا شد.

* غلبه تفکری انقلاب اسلامی بر غرب در منطقه

وی گفت: تفکر غرب‌زده لیبرال، پاسپورت و ساپورت را دو علامت توسعه می‌داند که هرکس ساپورت می‌پوشد و هرکه پاسپورتش دارای مهر باشد در زمره توسعه‌یافتگان محسوب می‌شود که خروج هرچه بیشتر این افراد از دولت، نتایج بسیار مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

معافی تأکید کرد: معنی بحران ایدئولوژیک این است که آمریکا وقتی نتوانسته با ایدئولوژی خود منطقه را کنترل کند، ناچار به ایجاد پایگاه نظامی در کشورهای منطقه شده تا به اذعان خودشان نزدیک به هفت هزار میلیارد دلار تنها در خاورمیانه هزینه کنند.

وی افزود: در منطقه دو ایدئولوژی انقلاب اسلامی و لیبرال غربی در مقابل هم قرار گرفتند و با توجه به هزینه‌های چند هزار میلیارد دلاری غرب، این تفکر انقلاب اسلامی بوده که با تنها معدودی مستشار پیروز بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: البته دلیل پیروزی جریان انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر استعمارگران غربی نفوذ مکتب و ظرفیت ایدئولوژی ما در منطقه بوده که اگر چنین ظرفیتی وجود نداشت، هزاران سلیمانی یک وجب را نمی‌توانستند آزاد کنند.

وی اضافه کرد: قدرت تسلیحاتی بسیار اثر دارد، اما آنچه بیشترین تأثیرگذاری را دارد قدرت تسبیحاتی یعنی همان قدرت تفکری است. بنابراین باید به مسائل نگاه ایدئولوژیک داشته باشیم.

* کمیته امدادهای بین‌امللی آمریکا

معافی اظهار کرد: یکی از مصادیق افول آمریکا را باید در ایجاد خیریه‌های بین‌المللی سنجید تا در مقابل بین‌المللی شدن کمیته امداد امام خمینی(ره) کمیته امدادهای بیل‌گیتس و اوباما را علم کنند و این درحالی است که بنیه کمیته امداد در ایران برمبنای عقاید است نه عواطف، اما خیریه‌های آن‌ها نه بر مبنای عقاید و نه بر مبنای عواطف بلکه به دلایل امنیتی است تا بتوانند خیزش و شورش قشر سطح پایین را در جهان و کشور خود کنترل کنند.

وی افزود: امروز اگر انقلاب اسلامی وجود دارد به دلیل و برکت مستضعفان است؛ چراکه مستضعفان از نظر انقلاب اسلامی ولی‌نعمتان نظام هستند درحالی که هیچ جای دنیا چنین تفکری وجود ندارد و هرچه فشار بر جمهوری اسلای از سوی امریکا بیشتر می‌شود سرمایه‌دارها جری‌تر شده و تهی‌دستان بیشتر پای کار انقلاب می‌آیند.

این کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: بر همین مبنا است که رهبری فرمودند افول آمریکا نزدیک است و براساس اصول منطقی و ریاضی فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و جالب است که آن‌ها سخنان رهبری ما را باور دارند اما در داخل کشور بعضی نمی‌خواهند باور کنند.

وی اضافه کرد: امروز استراتژیست‌های اقتصادی دنیا که خودشان مسئولیت دارند نیز در کتاب‌های خود به سقوط آزاد علم اقتصاد آمریکا اذعان کرده‌اند چراکه کل بدهی جهان 51 تریلیون دلار است، اما کشور آمریکا به تنهایی بیش از 26 تریلیون دلار بدهی دارد.

* فرار مغزها و قدرت تکنولوژیک در منطقه

معافی در ادامه نفت را بزرگ‌ترین مشکل کشور برشمرد و اظهار کرد: برخی آقایان بیان می‌کنند که ما نفت خود را می‌فروشیم و روی گسل اختلاف میان آمریکا و اروپا برای حل مشکلات کشور حساب می‌کنند، درحالی که این اصلاً اتفاق خوبی نیست چراکه اگر آن‌ها با هم اختلافاتی دارند اما در این نقطه که ایران دشمن مشترک آن‌ها است با هم اتفاق نظر دارند.

وی افزود: میل به ایران از سوی اروپا اصلاً به معنای قهر با متحد استراتژیکی به نام آمریکا نیست، بنابراین باید به این نکات توجه کرد تا اقتصاد یک کشور با این همه سرمایه، امکانات و جوان مستعد بر این مبنا بنا نهاده نشود.

این استاد دانشگاه نفوذ ایدئولوژیک را همراه با نفوذ تکنولوژیک لازم و ضروری خواند و بیان کرد: طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در میان 61 کشور دنیا از نظر فرار مغزها رتبه اول را دارد. دلیل این اتفاق هم این است که ما نخبگان برجسته و دانشمندان زیادی در حوزه‌های مختلف علوم داریم، اما همین دانشمندان با بی‌تدبیری‌ها به خارج از کشور سوق داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی برای فروش نفت در پیشانی تکنولوژی کشور که راکتور اراک باشد بتن می‌ریزیم، طبیعی است که دانشمندان ما از کشور فرار کنند و به کشورهای دیگر بروند به شکلی که تنها در یک سال چند هزار ایرانی نخبه فکری، مدیریتی و صاحب سرمایه از ایران به یکی از کشورهای غربی فرار کرده‌اند.

معافی ادامه داد: طبق گزارش یکی از خبرگزاری‌های غربی، ضرر ناشی از فرار مغزها برابر با 100 سال فروش نفت برای ایران است چراکه ضرر سرمایه‌گذاری برای یک فرد از دوران ابتدایی تا اینکه تبدیل به دانشمند شود و ناگهان از کشور فرار کند، حتی قابل تصور هم نیست.

* عدم تحقق مولینکس سیاسی با آمریکا

وی نقشه آخر مستکبران عالم را مذاکره دانست و اظهار کرد: نقشه اول دشمنان را باید در یمن و سوریه کنکاش کرد، چون حریف انقلاب اسلامی نشدند به ناچار مذاکرات 5+1 را به راه انداختند.

این کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: پیش از این جریان، مذاکرات کافران با پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز سابقه داشته و سوره کافرون برای عدم سازش با دشمنان و کافران نازل شده و این بدان معنا است که سازش حق با باطل امکان ندارد.

وی در پایان گفت: پیش از این امام راحل اجازه سازش با آمریکا را نداد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اجازه سازش و در واقع مولینکس سیاسی با آمریکا را نمی‌دهد و همین عدم سازش رمز پیروزی ما در برابر دشمنان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * غلبه تفکری انقلاب اسلامی بر غرب در منطقه, * غلبه تفکری انقلاب اسلامی بر غرب در منطقه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * کمیته امدادهای بین‌امللی آمریکا, * کمیته امدادهای بین‌امللی آمریکا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * فرار مغزها و قدرت تکنولوژیک در منطقه, * فرار مغزها و قدرت تکنولوژیک در منطقه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * عدم تحقق مولینکس سیاسی با آمریکا, * عدم تحقق مولینکس سیاسی با آمریکا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه