اخبار داغ

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

امدادرسانی به ۲۲ نفر گرفتارشده دربرف و کولاک/ توریست بودن فرد فوت شده در غارچالدران صحت ندارد

امدادرسانی به ۲۲ نفر گرفتارشده دربرف و کولاک/ توریست بودن فرد فوت شده در غارچالدران صحت ندارد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امدارسانی به ۲۲ حادثه دیده در جاده های آذربایجان غربی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضا مسافر در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به بارش های اخیر در آذربایجان غربی، گفت: اکثر جاده های استان به دلیل بارندگی لغزنده بوده اما بیشتر مشکلات در گردنه مایین بلاغ محور شاهین دژ و تکاب بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی،  افزود: در روزهای گذشته ۱۷ خودرو و شب گذشته ۵ خودرو گرفتار برف و کولاک شده بودند که با امدادرسانی تیم های امدادی نسبت به بستن زنجیر چرخ و توزیع اقلام گرمایشی در بین گرفتارشدگان اقدام شد.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، عنوان کرد: با همکاری تیم های راهداری شرایط این جاده به حالت اولیه بازگشته اما اکثر جاده ها لغزنده بوده و ینازمند توجه و احتیاط بیشتر مسافران است.

,

*نبود تیم غارنوردی در آذربایجان غربی

, *نبود تیم غارنوردی در آذربایجان غربی,

وی، همچنین در خصوص فرد گرفتار شده در یکی از غارهای چالدران، اذعان داشت: هفته گذشته یک تیم به صورت غیرقانونی اقدام به ورود به یک غار کرده اند که یکی از این افراد تیم دچار حادثه شده بود.

,

مسافر، تاکید کرد: البته این افراد به دلیل ترس از عمل خود اقدام به اطلاع رسانی به نیروهای امدادی پس از ۲۴ ساعت کرده بودند که نیروهای هلال احمر به دلیل نبودن تیم غارنوردی تنها قادر به حضور در این محل شدند.

,

وی، با بیان اینکه یک تیم سنگ نوردی و صخره نوردی و اعضای آتشنشانی نیز در محل حاضر شده اند، ادامه داد: به دلیل وجود گاز های سمی در غار و قادر نبودن افراد به تنفس بدون تجهیزات و حضور در محل غیرقابل دسترسی قادر به امدادرسانی نشده و احتمال بر فوت فرد دادند.

,

معاون امدادو نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در همین راستا در پی هماهنگی با کمیته غارشناسی یک کارشناس از تبریز در محل حاضر شده و پس از تلاش های بسیار به دلیل تنگی دهانه محل حضور فرد قادر به بیرون کشیدن جسد نشده و پس از بتن شکنی پیکر فرد پس از ۵ روز تلاش به مقامات قضایی تحویل داده شد.

,

وی، در پاسخ به اینکه آیا افراد گرفتار شده در غار توریست بوده اند، گفت: اظهار نظر در اینخصوص باید از سوی مقامات قضایی صورت گیرد اما طبف اظهارات خانواده متوفی و همراهان، تمام افراد بومی منطقه و اهل چالدران بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه