اخبار داغ

در گفت و گو با دانشجوی دو نسل متفاوت به مناسبت ۱۶ آذر؛

نقش موثر دانشجویان در مهندسی فرهنگی جامعه غیرقابل انکار است/دانشجو مطالبه گر، آرمان خواه و در صحنه است

نقش موثر دانشجویان در مهندسی فرهنگی جامعه غیرقابل انکار است/دانشجو مطالبه گر، آرمان خواه و در صحنه است
امروز دانشجویان صدای بیداری جامعه هستند که حضور موثر آنان در جامعه می تواند بخشی اعظمی از مطالبه گری آنان از جامعه را با آرمان خواهی و در صحنه بودن خود خلق کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخبرلنده، امروز 16آذرماه به مناسبت روز دانشجو به سراغ یکی از دانشجویان رفتیم تا نقش و حضور دانشجو را در روز دانشجو برای ما تشریح کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازخبرلنده,

 

,

 

,

کورش محمدی یکی از دانشجویان دیروز و امروز و از اساتید دانشگاه است  و هم اکنون نیز دانشجوی دکتری حقوق عمومی در دانشگاه رفسنجان است که به نقش دانشجو در بررسی تحولات جامعه اشاره کرد وگفت: ابتدای کلامم را با فرمایشی گهربار از مقام معظم رهبری آغاز می کنم که فرمودند: درس خواندن، علم آموزی، پژوهش و جدیت درکار اصلی دانشجویی یک جهاد است.

,

 

,

 

,

وی افزود: علم جویی و کوشش در پیشبرد علمی مهمترین وظیفه یک دانشجو است چرا که دانسجو باید طالب علم باشد، انگیزه قوی و محکم برای طلب دانش و کسب آن و بالاترین توان نیاز امروز آن است.

,

 

,

 

,

دکتری رشته حقوق عمومی تصریح کرد: آرمان خواهی یکی از شاکله های کار دانشجویی است، دانشجو و جنبش دانشجویی باید به دنبال آرمان خواهی، هدف و آرزو باشد یعنی به دنبال عدالت، اجرای عدالت، آزادی معنوی، اجتماعی و عزت ملی و منطقه ای باشد چرا که نیاز روز جامعه است.

, .,

 

,

 

,

وی تاکیدکرد: آیا امروز به دنبال عزت ملی  و منطقه ای هستیم، باید چکار کنیم که بر عزت و اقتدار روز افزون این مملکت افزوده شود.

,

 

,

 

,

محمدی خاطرنشان کرد: در صحنه بودن یکی دیگر مولفه های دانشجویی است که باید در تمام صحنه های اجتماعی دانشجو خط مقدم باشد نسبت به خود، جامعه و کشور بی تفاوت نباشد حضور در این صحنه یعنی بیداری.

,

 

,

 

,

این استاد رشته اقتصاد گفت: سیاسی بودن یکی دیگر از ویژگی های یک دانشجو است و برخلاف ایکه می گویند دانشجو نباید سیاسی باشد باید گفت: وقتی دانشجو سیاسی باشد یعنی حساست نسبت به مسائل اجتماعی جامعه دارد و در قبال آنان احساس مسئولیت می کند، دانشجویی موفق است که فریب زور و زر را نخورد.

,

 

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در همین باب می فرمایند: خدا لعنت کند آن دست هایی را که تلاش کرده و می کنند که قشر جوان و دانشگاه ها را غیر سیاسی کنند.

,

 

,

 

,

محمدی اظهارکرد: فهم سیاسی دانشجویان باعث می شود که شما دستخوش جریان های سیاسی نشوید و شما را به بازیچه نگیرند.

,

 

,

 

,

 این دانشجوی دکتری حقوق عمومی گفت: استقلال، آزدگی و عزت دینی از شاخصه های دیگر دانشجویان است که این روحیه به او امید می دهد که حرکت کند و در برابر دشاته های دیگران خودباخته نشود و به سوی رشد و پیشرفت حرکت کند.

,

 

,

 

,

وی تاکیدکرد: مطالبه گری یکی دیگر از مهمترین ویژگی یک دانشجو است چرا که مطالبه گری یعنی از مسئولان مطالبه کردن، حرفش را صریح و آشکار و بامنطق بیان کند و دچار سیاسی کاری نشود و سیاست زده هم نشود.

,

 

,

 

,

محمدی اظهارکرد: صریح بودن و با صداقت در پی رفع مشکلات باشد و با شجاعت و جسارت مطالبه خود را بیان کند.

, .,

 

,

 

,

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: متفکر و آزاد اندیش بودن یکی دیگر از خصوصیات دانشجو است که باید خوب بفهمد، خوب تفکر کند تا بتواند اندیشه عدالت محور داشته باشد و برای همه اندیشه او انگیزه رشد باشد و برای انگیزه تمدنی باید تمدن شناس و تمدن ساز است.

,

 

,

 

,

وی در ادامه گفت: جنبش دانشجویی یعنی جنبش تغییر و تحول اجتماعی ، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، حرکت های تجمعی و اختیاری، جنبش دانشجویی یعنی جنبشی مردمی برای بیان و مطالبه درد های مردم و پیگیری رفع مشکلات آنان.

,

 

,

 

,

محمدی اظهارکرد: کار فرهنگی در دانشگاه و جامعه باعث تحرکت و پویایی در جامعه می شود و همه باید به یاری دانشجویان بشتابیم.

,

 

,

 

,

این دانشجوی دکتری رشته حقوق عمومی گفت: دانشجو باید حق جو، حق گو، حق طلب و پیش قراول عرصه علم و فرهنگ و بستر ساز تحولات اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد تا برخی مسائل و مشکلات در جامعه رفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه