اخبار داغ

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس عنوان کرد؛

نقش آفرینی مناطق بکر جنوب کرمان در اقتصاد کشور/لزوم برگزاری جشنواره و مسابقات شتر سواری جهت جذب گردشگر

نقش آفرینی مناطق بکر جنوب کرمان در اقتصاد کشور/لزوم برگزاری جشنواره و مسابقات شتر سواری جهت جذب گردشگر
حمزه گفت:با توجه به اینکه جنوب استان یکی از اصلی ترین قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی است با می توانیم جشنواره گوجه و هندوانه در فصل برداشت برگزار کنیم که این مسئله نیز باعث جذب گردشگر در این منطقه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص توجه به مقوله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نقش این مقوله در ایجاد اشتغال و جذب توریست گفت:این مقوله ها از مباحث مهم اقتصادی کشور هستند؛ با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار گرفته ایم؛ توجه به موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند یکی از اهرم های مهم در کمک به مسئله اقتصاد کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان یک استان تاریخی می تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند، ابراز کرد: جنوب استان کرمان به عنوان یک منطقه بکر و دست نخورده می تواند در زمینه بوم گردی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

,

حمزه ادامه داد: سالیان اخیر مشخص شده است که جنوب استان کرمان مرکز تمدن بسیار بزرگ و قدیمی بوده و این تمدن در تمام رود هلیل وجود داشته است؛ همچنین تپه های تاریخی در شهرستان های رودبار، قلعه گنج و منوجان وجود دارد که متأسفانه مورد کاوش قرار نگرفته اند.

,

عدم وجود زیر ساخت لازم گردشگری در جنوب استان

, عدم وجود زیر ساخت لازم گردشگری در جنوب استان , عدم وجود زیر ساخت لازم گردشگری در جنوب استان,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تأسف از اینکه جنوب استان کرمان زیر ساخت های لازم در زمینه گردشگری و واحد اقامتی کافی در این منطقه وجود ندارد، عنوان کرد: هم اکنون در شهرستان قلعه گنج هتل سنتی به همت معین اقتصادی مجموعه بنیاد مستضعفان ایجاد شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه  هتل سنتی قلعه گنج به برند جهانی تبدیل شده است و توریست از اقصی نقاط دنیا در این هتل حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: تبلیغات در داخل کشور می تواند این منطقه را به عنوان یکی از جاذبه ها ی گردشگری مورد توجه قرار دهد.

,

زندگی بکر و سنتی جنوب استان کرمان می تواند جاذبه گردشگری باشد

, زندگی بکر و سنتی جنوب استان کرمان می تواند جاذبه گردشگری باشد , زندگی بکر و سنتی جنوب استان کرمان می تواند جاذبه گردشگری باشد,

وی اظهار کرد: در جنوب استان کرمان زندگی های بکر و دست نخورده سنتی وجود دارد که می تواند به عنوان جاذبه گردشگری باشد؛ همچنین تپه های تاریخی و باستانی که در مناطق جنوب استان  می تواند به بخش گردشگری کمک کند در حالی که در این زمینه کار چندانی صورت نگرفته است.

,

حمزه با اشاره به اینکه چند واحد بوم گردی در روستاهای هدف راه اندازی شده است؛ اما این تعداد کافی نیست، ابراز کرد: در شهرستان منوجان قلعه تاریخی بزرگی را داریم که در حال بازسازی است؛ در شهرستان کهنوج نیز در حال شناسایی تپه های باستانی و تاریخی هستیم که قطعا بهره برداری از آنها می تواند نقش مهمی را دراقتصاد ایفا کند.

,

پیشرفت مناطق جنوبی کرمان با برگزاری جشنواره گوجه و هندوانه

, پیشرفت مناطق جنوبی کرمان با برگزاری جشنواره گوجه و هندوانه , پیشرفت مناطق جنوبی کرمان با برگزاری جشنواره گوجه و هندوانه,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان های کهنوج و فاریاب جاذبه های مهم گردشگری وجود دارد، عنوان کرد: سه ماه از سال مناطق جنوب کرمان بهترین آب و هوا را دارد ؛ چنانچه در این زمینه تبلیغات کافی صورت بگیرد مردم می توانند اوقات فراغت خود را در این منطقه بگذرانند.

,

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولین امر در حوزه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان کرمان با همکاری استانداری کرمان بتوانند جشنواره هایی در  مناطق جنوب استان کرمان راه اندازی کنند تا شاهد پیشرفت در این منطقه باشیم.

,

حمزه با اشاره به اینکه جنوب دومین قطب وجود شتر در کشور است و استان ما در منطقه کویری واقع شده، تصریح کرد: مسابقات شتر سواری در منطقه جنوب کرمان برگزار کنیم؛ همچنین با توجه به اینکه جنوب استان یکی از اصلی ترین قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی است با می توانیم جشنواره گوجه و هندوانه در فصل برداشت برگزار کنیم که این مسئله نیز باعث جذب گردشگر در این منطقه خواهد بود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه