اخبار داغ

جدال سلامتی شهروندان با بی تدبیری مسئولان/فروش علنی آبزیان حرام گوشت در جنوب کشور!

جدال سلامتی شهروندان با بی تدبیری مسئولان/فروش علنی آبزیان حرام گوشت در جنوب کشور!
خرید و فروش آبزیان حرام گوشت به طوری در هرمزگان شیوع پیدا کرده که حتی در منوی رستوران ها و فست فود های سطح استان انواع آن به صورت آزادانه عرضه می شود و همتی برای برخود قاطعانه با آنها وجود ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ تغذیه، یکی از مهمترین فعالیت های روزمره به شمار می رود و غذای سالم تاثیر مستقیمی بر رشد صحیح و سلامت جسم و روان دارد؛ امروزه تغذیه مناسب بیش از هر زمانی حائز اهمیت بوده چرا که بر اساس مطالعات کارشناسان بسیاری از مرگ و میرها و بیماری های مختلف منشاء آن تغذیه نامناسب افراد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

با توجه به پیشرفت علم و فناوری و ماشینی شدن کارهای روزمره مشکلات فراوانی بر اساس کم تحریکی و نداشتن حرکات فیزیکی برای افراد ایجاد می شود که راه حلی برای فرار از این مشکلات داشتن تغذیه مناسب است.

,

غذاهای دریایی به دلیل داشتن خاصیت و ارزش غذایی مناسب یکی از بهترین تغذیه ها به شمار می رود به طوری که به عنوان محبوبت ترین خوراک طرفداران فراوانی در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

,

انواع غذاهای دریای از جمله ماهی و میگو با دارا بودن میزان زیادی پروتئین، املاح، ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3 برای بدن مفید بوده و جایگاه خاصی در هرم غذایی خانواده های اصیل ایرانی به خصوص هرمزگانی ها که زندگی آنها با دریا گره خورده پیدا کرده است.
این روزها کارشناسان و متخصصان تغذیه مردم را به خوردن غذاهای دریایی که سرشار از مواد مغذی که باعث تقویت مغز، قلب و چشم شده و عاملی برای جلوگیری از سرطان ها، امراض قندی بوده تشویق و توصیه می کنند حداقل در هفته یک الی دو مرتبه از غذاهای دریایی استفاده شود.

,
,

هرمزگانی ها با برخورداری بیش از هزار کیلومتر مرز آبی و برخورداری از نعمت دریا روزی خود را از دریای بیکران می طلبند و اکثر آنها امرار معاش خود از فروش آبزیان دریایی به دست می آورند.
با توجه به برخورداری هرمزگانی ها از دریا در گوشه و کنار این استان به خصوص در مرکز، قشم و کیش فست فود و رستوران های دریایی فراوانی مشاهده می شود که علاوه بر استقبال شهروندان بومی، گردشگران و توریست های فراوان داخلی و خارجی به سمت خود می کشاند.
با گشت و گذار در سراسر استان شاهد خرید و فروش و عرضه آبزیان حرام گوشت به صورت آزادانه در کنار سواحل و رستوران های هرمزگان می شویم و قایق های صیادی در کنار فروش ماهی و میگوها، آبزیان حرام گوشت را نیز به شهروندان عرضه می کنند.
خرید و فروش آبزیان حرام گوشت به طوری شیوع پیدا کرده که حتی در منوی رستوران ها و فست فود های سطح استان انواع آن از جمله خرچنگ، هشت پا و ماهی کولی به صورت آزادانه عرضه می شود و مسئولان با توجه به اینکه این آبزیان حرام گوشت بوده اما همتی برای برخود قاطعانه با آنها را ندارند.

,
,
,
,

 

,

, ,


آبزیان دریایی حرام گوشت سلامت شهروندان را به خطر می اندازد
زیبا کرمی، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فروش آزادانه آبزیان حرام گوشت در بندرعباس اظهار کرد: رستوران های دریایی بندرعباس علاوه بر فروش و عرضه غذاهای متنوع دریایی متاسفانه در کنار آن آبزیان حرام گوشت نیز عرضه می شود.
این شهروند تصریح کرد: وجود آبزیان حرام گوشت و فروش آزادانه آن باعث ایجاد وسوسه خرید و امتحان آن توسط افراد جامعه می شود که پیامد های منفی و مخربی را برای سلامت شهروندان به دنبال دارد.
کرمی با بیان اینکه اسلام دین پاکی و سلامت است، عنوان کرد: در دین اسلام اگر چیزی به عنوان حرام اعلام شود قطعا به سلامتی انسان ضررهای جبران ناپذیزی دارد اما مسئولان به این امر توجه نکرده و جلوی خرید، فروش و عرضه این آبزیان حرام گوشت را نمی گیرند.
وی خاطر نشان کرد: همت همه مسئولان استان را می طلبد تا با همکاری و هماهنگی خود جلوی این معضل اجتماعی که سلامت شهروندان را به خطر می اندارد را بگیرند.
فروش آزادانه آبزیان حرام گوشت در بندرعباس
شیخ احمد عامری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس چندی پیش با اشاره به لزوم عرضه بهداشتی آبزیان حلال گوشت در بندرعباس بیان کرد: متأسفانه به دلیل عدم نظارت و برخورد دستگاههای ذیربط در کنار بازار ماهی فروشان، آبزیان حرام گوشت به راحتی بفروش می رسد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: بایستی مسئولین مربوطه نظارت خود را بر مراکز عرضه آبزیان دریایی بیشتر نمایند و با جدیت تمام با فروش این آبزیان حرام گوشت مقابله کنند.
با گذشت چندین ماه از این سخن اما همچنان شاهد عرضه و فروش این آبزیان حرام گوشت در بازارها، رستوان ها و فست فودی های استان هستیم که برای ریشه کن کردن این معضل و فروش آبزیان حرام گوشت در هرمزگان همت والای مسئولان را می طلبد چرا که در دین مبین اسلام هرآنچه که حرام اعلام شده به طور قطع به سلامتی انسان ضرر می رساند.

,
, آبزیان دریایی حرام گوشت سلامت شهروندان را به خطر می اندازد,
,
,
,
,
, فروش آزادانه آبزیان حرام گوشت در بندرعباس,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه