اخبار داغ

شرکت گاز فارس:

نوسانات ارزی پیمانکار پروژه گاز رسانی به برخی روستاهای فارس را منصرف کرده است

نوسانات ارزی پیمانکار پروژه گاز رسانی به برخی روستاهای فارس را منصرف کرده است
پیمانکار سرمایه گذار پروژه گاز رسانی به دهستانهای بند امیر و رحمت آباد قادر به تامین منابع مالی مطابق مفاد قرارداد نشد که بنا به الزامات قانونی مراحل تعیین تکلیف پیمان و حل و فصل مسائل حقوقی در حال انجام می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در پی انتشار گزارش شیرازه مبنی بر عدم گاز رسانی در فصل سرما در برخی روستاهای استان فارس از جمله دهستانهای بند امیر و رحمت آباد بخش زرقان، شرکت گاز استان فارس توضیحاتی را ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
مدیر مسئول محترم پایگاه تحلیلی خبری شیرازه

احتراما عطف به درج مطلبی تحت عنوان ((سایه سرما بر سر روستاهای فارس/ نبود گاز و نفت در برخی روستاها)) با کد خبر ۱۲۶۴۸،  توضیحات زیر حضورتان ایفاد می گردد. خواهشمند است بر اساس قانون و به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به انتشار آن اقدام بفرمائید. 
 
,
,
, سایه سرما بر سر روستاهای فارس/ نبود گاز و نفت در برخی روستاها,
,


1-شرکت گاز استان فارس بر اساس تکالیف قانونی و الزامات سازمانی موظف به گازرسانی وارائه خدمات پشتیبانی به مردم شریف استان فارس می باشد و از این رو متناسب با روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و بهره گیری از گاز به عنوان یکی از منابع مهم در تامین سوخت و توزیع سوخت پاک مورد نیاز برای مصارف عمده و جزءدر سطح استان تاکنون به 95 شهر از 107 شهر استان با پوشش 99 درصدی از نظر جمعیتی گازرسانی کرده است.

در بخش روستایی با توجه به اینکه بر اساس آیین نامه های ابلاغی حدود 2500 روستا مشمول گازرسانی شده اند، شرکت گاز استان موظف است از محل بند ق تبصره بودجه سال 93 اقدام به برنامه ریزی برای بهره مند ساختن تمامی روستاهای مشمول نماید.

 اما با عنایت به ضوابط اجرایی و استانداردهای موجود که کار گازرسانی را از سایر خدمات متمایز می کند، انجام عملیات گازرسانی برای همه روستاهای مشمول بصورت همزمان قابل انجام نبوده و بر اساس اولویتهای موجود این مهم به انجام خواهد رسید.

از این رو با درنظرگرفتن قابلیتها و منابع مالی موجود تاکنون 1641 روستا گازدار شده اند که از نظر جمعیت تحت پوشش، عملکرد گاز استان فارس ضریب برخورداری 72 درصدی جامعه روستایی را محقق نموده است.

در سال جاری نیز 104 روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده اند و با برنامه ریزیهای انجام گرفته و پروژه های در دست اجرا انشاءاله تا پایان سال این عدد به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

لذا بر اساس آمار ارائه شده خدمات زیادی در بخش تامین انرژی پاک و مستمربرای مردم عزیز استان انجام شده و مطابق شاخصهای اعلام شده توسط شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز استان فارس در حوزه شبکه گذاری رتبه اول کشوری را کسب نموده است و به کار بردن عبارت (( فقط عنوان خدمات رسان را یدک می کشند )) دور از انصاف بوده و با واقعیت فاصله زیادی دارد.

2-در رابطه با عبارت ((ارسال قبض های عادلانه و بعضا نا عادلانه)) نیز به استحضار مردم عزیز می رساند که تعیین مبالغ گازبها بر اساس تعرفه های اعلام شده سراسری از مراجع قانونی همچون مجلس ، هیات وزیران وشورای اقتصاد می باشد وعلاوه بر توضیحات کامل نحوه محاسبه که در پشت قبوض وهمچنین در پورتال رسمی گاز استان منتشر شده و قابل رویت است، تمامی ادارات گازرسانی در همه نقاط استان پاسخگوی ابهامات مشترکان عزیز در رابطه با این موضوع، خواهند بود.

3-در رابطه با گازرسانی به دهستانهای بند امیر و رحمت آباد از بخش زرقان ضمن پوزش از ساکنان محترم منطقه به استحضار می رساند با توجه به مشکلات و نوسانات ارزی پیش آمده و مشکلات مالی جاری که بخش خصوصی بعضا با آن دست به گریبان است، پیمانکار سرمایه گذار این پروژه قادر به تامین منابع مالی مطابق مفاد قرارداد نشد که بنا به الزامات قانونی مراحل تعیین تکلیف پیمان و حل و فصل مسائل حقوقی در حال انجام می باشد و انشاءاله پس از طی مراحل قانونی انتخاب پیمانکار جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه