اخبار داغ

معاون فنی حفاظت محیط زیست البرز:

راه اندازی مرکز دفع پسماند غرب البرز، در گرو مجوز محیط زیست/ حلقه دره تحمل بار اضافی زباله را ندارد!

راه اندازی مرکز دفع پسماند غرب البرز، در گرو مجوز محیط زیست/ حلقه دره تحمل بار اضافی زباله را ندارد!
معاون فنی حفاظت محیط زیست البرز گفت: با راه اندازی یک مرکز جدید در غرب البرز، پسماندهای ساوجبلاغ، اشتهارد، نظرآباد و طالقان در این بخش و پسماندهای فردیس، کرج و محور چالوس در حلقه دره ساماندهی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فنی حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به اینکه آخرین راهکار محیط زیست برای ساماندهی حلقه دره ارجاع موضوع به مقام قضایی است، درباره اقدامات این دستگاه برای ساماندهی پسماندها به خبرنگار تیتریک، گفت: در مورد حلقه دره سال 95 شکایتی توسط محیط زیست از رئیس وقت سازمان پسماند کرج به دستگاه قضا ارجاع شد که موضوع آن بوی نامطبوع پسماند در حاشیه مسکن مهر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حمیدرضا لشگری با تاکید بر اینکه از شکایت مذکور نتیجه ای نگرفتیم، افزود: سال 94 در کارگروه مدیریت پسماند تصمیم گرفته شد تا تجمیع دفع کلیه پسماندهای استان البرز در حلقه دره دفن شود به این معنا که پسماندهای ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان و فردیس به حلقه دره انتقال یابد اما این روند کمی کار را مشکل کرد.

,

وی اظهار داشت: ما با یک ماشین ناقص به نام حلقه دره طرف بودیم که مشکل داشت و بار آن را زیاد کردیم زیرا پیش از تصمیم مذکور، صرفا روزانه 1100 تن پسماند کرج و فردیس، در این مرکز دفن می شد و با اضافه شدن پسماندهای چهار شهرستان، رقم جمع آوری پسماندها روی 1700 تن در روز رفت.

,

لشگری تصریح کرد: علاوه بر رقم بالای پسماند، شرایط انتقال اصولی از راه های دور رعایت نشد، زیرا پسماندها در مراکز موقت شهرداری ها یا روستاها دپو شده و به دلیل هزینه بالا چهار روز یا هفته ای یکبار به حلقه دره منتقل می شدند.

,

وی گفت: پسماندها به دلیل دپو، فاسد شده و از آن شیرابه تولید می شد، همچنین پس از ورود به حلقه دره شرایط واقعا نابسامانی داشت اما در حال حاضر سیاست اعضای کارگروه عوض شده است مبنی بر اینکه در غرب استان نیز یک مرکز دفع و امحا پسماند داشته باشیم.

,

لشگری افزود: مرکز جدید به پیشنهاد شهرداری نظرآباد، محلی است که این شهرداری در سنوات گذشته انتخاب و مطالعات ارزیابی آن را انجام داده است و می تواند مرکز دفع زباله دوم استان البرز باشد.

,

وی اظهار داشت: تا کنون اقدامی درباره مرکز دفع پسماند جدید آغاز نشده است اما از تاکیدات محیط زیست و کارگروه این بود که اگر مرکز جدیدی درصدد احداث است باید زیرساخت آن فراهم شود.

,

معاون فنی حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه با اشاره به اینکه تا زمانی که زیرساخت آماده نشود اجازه تخلیه پسماند در مکان جدید صادر نخواهد شد، خاطرنشان داشت: این مرکز جدید برای تجمع پسماندهای ساوجبلاغ، اشتهارد، نظرآباد و طالقان است و فردیس، کرج و محور چالوس در حلقه دره ساماندهی می شوند.

,

شایان ذکر است طی روزهای اخیر حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب البرز نحوه دفن زباله‌ها در حلقه دره را بسیار نگران ‌کننده اعلام کرد و گفت: متاسفانه نظارت صحیحی در این خصوص وجود ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه