اخبار داغ

مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

افزایش نرخ ارز و صادرات از دلایل کاهش عرضه جوجه در مرغداری‌ها/ لطمه‌ای که خروج بیش از اندازه جوجه یک روزه از کشور به اشتغال وارد می‌کند

افزایش نرخ ارز و صادرات از دلایل کاهش عرضه جوجه در مرغداری‌ها/ لطمه‌ای که خروج بیش از اندازه جوجه یک روزه از کشور به اشتغال وارد می‌کند
مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان‌جنوبی گفت: ما با صادرات مخالف نیستیم اما خروج مواد اولیه تولید از کشور، فرآیندی غیرمنطقی خواهد بود که می‌تواند در دراز مدت ضمن تحمیل هزینه‌های فراوان به تولیدکننده و افزایش قیمت تمام‌شده به اشتغال فعال در این صنعت در کشور نیز لطمه وارد سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عسکری مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، گفت: قیمت مرغ زنده در محل مرغداری در شرایط فعلی کیلویی7 هزار و 800 تومان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با اشاره به وضعیت مرغدارن افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه، مرغداران نیز در وضعیت اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند و با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند به گونه‌ای که حجم بالای بدهی‌های بانکی و عدم توانایی در بازپرداخت اقساط، گواه این مدعا است.
,
 
,
مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان‌جنوبی با بیان این‌که بخشی از دلایل افزایش قیمت مرغ در شرایط کنونی مربوط به مشکلات سیستم حمل و نقل است، بیان کرد: برابر اظهارات متولیان امر، مشکل کلی در تأمین نهاده در کشور وجود ندارد و تنها مشکل قابل لمس برای تولیدکننده در بحث حمل نهاده‌ها از مبادی ورودی یا تولیدی است. هنگامی که بهره‌بردار نهاده‌ای را خریداری می‌کند، نهاده مذکور با کرایه بالا و با تاخیر حمل شده و بواسطه همین تاخیر بهره‌بردار بالاجبار آن را از واسطه و با قیمت چند برابر خریداری می‌کند.
,
 
,
عسکری خاطرنشان کرد: اگر تمهیدات لازم جهت حمل نهاده اندیشیده شود ما مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
,
 
,
وی با بیان این‌که یکی دیگر از مشکلات امروز صنعت طیور نوسانات شدید قیمت جوجه یکروزه است، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش عرضه جوجه در مرغداری‌های استان در ایام فعلی، روند افزایشی قیمت این نهاده به دلیل عدم محدودیت برای صادرات است.
,
 
,
مدیر عامل اتحادیه مرغداران خراسان‌جنوبی افزود: گردش مالی که در دولت با صادرات جوجه محقق می‌شود با عرضه جوجه در کشور و استان ما محقق نمی‌شود.
,
 
,
عسکری تصریح کرد: ما می‌خواهیم در کشور تولید جوجه به حدی برسد که به کشورهای دیگر صادر کنیم نه‌اینکه اکنون جوجه از کشور ما با قیمت یارانه‌ای به کشورهای دیگر داده شود و پس از چند سال آینده کشورهای دیگر صادرات جوجه به داخل کشور و خراسان جنوبی داشته باشند که در این صورت در بحث اشتغال در سطج کشور با مشکل مواجه خواهد شد.
,
 
,
وی اظهار کرد: ما با صادرات مخالف نیستیم اما با توجه به زیرساخت مناسب جهت تولید و فرآوری گوشت مرغ در کشور و بهبود شرایط صادراتی در بازه کنونی، خروج مواد اولیه تولید از کشور، فرآیندی غیرمنطقی خواهد بود که می‌تواند در دراز مدت ضمن تحمیل هزینه‌های فراوان به تولیدکننده و افزایش قیمت تمام‌شده به اشتغال فعال در این صنعت در کشور نیز لطمه وارد سازد.
,
 
,
مدیر عامل  اتحادیه مرغداران خراسان‌جنوبی گفت: تعداد واحدهای فعال در هر دوره پرورش در استان  150 تا 200 واحد است.
,
 
,
عسکری همچنین به تفاوت قیمت مرغ از مرغداری تا مصرف‌کننده اشاره کرد و افزود: حجم بالایی از افزایش قیمت تمام‌شده گوشت مرغ در فرآیند کشتارگاه تا فروشگاه به آن تحمیل می‌شود که مرغداران در آن نقشی ندارند.
,
 
,
وی گفت: به جهت کاهش هزینه‌های مذکور در شرایط فعلی و کمک به اقتصاد خانوار‌های هم‌استانی این اتحادیه آمادگی دارد در صورت صلاح‌دید مسئولان استانی نسبت به عرضه مستقیم محصولات و فرآوردهای پروتئینی در قالب فروشگاه‌های عرضه مستقیم اقدام کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه