اخبار داغ

شوره زارهای بندرعباس مقصد نهایی مسافران جنوب کشور/ وعده بازسازی ایستگاه راه آهن سه ساله شد!

شوره زارهای بندرعباس مقصد نهایی مسافران جنوب کشور/ وعده بازسازی ایستگاه راه آهن سه ساله شد!
قرار گرفتن ایستگاه راه آهن بندرعباس در میان تپه های خاکی و شوره زارهای لم یزرع تداعی نابسامانی مدیریتی است که به جای القای حس خوش از حضور در بندرعباس بهت و نگرانی را به مسافران ارزانی می دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛شهرستان بندرعباس به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی کشور و پایتخت اقتصاد کشور شاهد آمارقابل ملاحضه ای از مهاجرت و مسافرت مردم اقصی نقاط کشور به استان است که اقتصاد و اشتغال مهم ترین اصل ترددها به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

راهها و ارائه خدمات حمل و نقل مناسب از مهم ترین فاکتورهای پیشرفت و آبادانی جوامع بشری به شمار می رود که در اقصی نقاط دنیا برای توسعه شبکه ارتباطی آسان و راحت برنامه های مدون و گسترده ای در حال انجام است.

,

شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان معیار پیشرفت جوامع بشری بخش قابل ملاحضه ای از امور تجاری و اقتصادی را با خود یدک می کشد که در کنار آن باید به نقش این رکن اساسی در تردد مسافر توجه شود.

,

استان هرمزگان با بیش از 700کیلومتر خطوط ریلی و ایستگاههای متعدد نقش بسزایی در تردد مسافر و حمل بار به اقصی نقاط کشور و دنیا دارد که بنا به آخرین اظهارات قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران(رجا) بندرعباس مقصد 90درصد از تردد و ترانزیت کشور است.

,

, ,

 

,

ناوگان ریلی به واسطه امنیت و کم حادثه بودن مورد اقبال آحاد جامعه است که بنا به آخرین گزارشات روزانه 5 رام قطار از بندرعباس به مقاصد تهران، مشهد و اصفهان با حجم قابل ملاحضه ای از مسافران استان به وسیله این ناوگان عمومی تردد می کنند اما اوضاع نامناسب و بی سروسامان ایستگاه قطار بندرعباس موجب نگرانی و آزردگی شهروندان و مسافران شده است.

,

ایستگاه راه آهن بندرعباس که در حاشیه شهر واقع شده در اوضاع نابسامان محیطی و فضاسازی به سر می برد چرا که حدود سه سال پیش محوطه پارکینگ و فضای سبز حداقلی آن به بهانه احداث محیطی تفریحی و فضای مناسب تخریب شده و اکنون با گذشت ماهها به امان خدا رها شده است.

,

محمد پور فخری، مدیراسبق کل راه‌آهن هرمزگان اوایل سال 95 از بازسازی ایستگاه راه‌آهن بندرعباس و تفکیک سالن ترانزیت و ورود و خروج مسافران با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت:بازسازی ایستگاه بندرعباس و میدان ورودی آن با اعتبار 210 میلیارد ریال در قالب چند فاز در دستور کار قرار دارد و که مناقصه فاز نخست آن با اعتبار 30میلیارد ریال برگزار شده و در صورت تحقق، این ایستگاه به یکی از زیباترین ایستگاه‌های کشور تبدیل می‌شود.

,

, ,

بنا به وعده مدیر کل اسبق راه آهن هرمزگان بازسازی ایستگاه راه آهن هرمزگان در نوروز 97اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد اما اکنون با گذشت 8ماه از سال همچنان تپه های خاک و گودال های عمیق در محدوده ایستگاه قطار بندرعباس خودنمایی می کند.

,

قرار گرفتن ایستگاه راه آهن بندرعباس در میان تپه های خاکی و شوره زارهای لم یزرع تداعی نابسامانی مدیریتی است که به جای القای حس خوش از حضور در بندرعباس بهت و نگرانی را به مسافران ارزانی می دارد.

,

آشفته بازار تردد مسافران در محوطه ایستگاه به دلیل کنده کاری های رها شده و حصار کشی در محدوده ورودی سالن مسافر همواره موجب ترافیک و نارضایتی است که می طلبد با ورود به موضوع و آغاز عملیات احداث این موضوع را ختم به خیر گردانند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

هفته گذشته محمد پورفخری بعد از پنج سال مدیریت بر کرسی راه آهن هرمزگان بنا به میل فردی و در جهت رسیدگی به امور شخصی خود از سمت ریاست کناره گیری کرد تا دو سال زودتر از موعد حکم بازنشستگی خود را دریافت کند و حسین ماسور مدیرکل راه آهن طبس برکرسی اداره کل راه آهن تکیه زده است.

,

حسین ماسوری که در جامعه راه آهن کشور به مدیری جهادی با سابقه بلندبالا در احداث زیرساخت های عمرانی و عملیاتی شهرت دارد گزینه انتخابی برای راه آهن درآمدزا و فعال کشور است از این رو انتظار می رود با ورود به مساله بازسازی ایستگاه مسافری بندرعباس به تمام بی سرو سامانی های های سه سال اخیر پایان دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه