قرار گرفتن ایستگاه راه آهن بندرعباس در میان تپه های خاکی و شوره زارهای لم یزرع تداعی نابسامانی مدیریتی است که به جای القای حس خوش از حضور در بندرعباس بهت و نگرانی را به مسافران ارزانی می دارد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛شهرستان بندرعباس به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی کشور و پایتخت اقتصاد کشور شاهد آمارقابل ملاحضه ای از مهاجرت و مسافرت مردم اقصی نقاط کشور به استان است که اقتصاد و اشتغال مهم ترین اصل ترددها به شمار می رود.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,راهها و ارائه خدمات حمل و نقل مناسب از مهم ترین فاکتورهای پیشرفت و آبادانی جوامع بشری به شمار می رود که در اقصی نقاط دنیا برای توسعه شبکه ارتباطی آسان و راحت برنامه های مدون و گسترده ای در حال انجام است.
,شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان معیار پیشرفت جوامع بشری بخش قابل ملاحضه ای از امور تجاری و اقتصادی را با خود یدک می کشد که در کنار آن باید به نقش این رکن اساسی در تردد مسافر توجه شود.
,استان هرمزگان با بیش از 700کیلومتر خطوط ریلی و ایستگاههای متعدد نقش بسزایی در تردد مسافر و حمل بار به اقصی نقاط کشور و دنیا دارد که بنا به آخرین اظهارات قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران(رجا) بندرعباس مقصد 90درصد از تردد و ترانزیت کشور است.
,, ,
,
ناوگان ریلی به واسطه امنیت و کم حادثه بودن مورد اقبال آحاد جامعه است که بنا به آخرین گزارشات روزانه 5 رام قطار از بندرعباس به مقاصد تهران، مشهد و اصفهان با حجم قابل ملاحضه ای از مسافران استان به وسیله این ناوگان عمومی تردد می کنند اما اوضاع نامناسب و بی سروسامان ایستگاه قطار بندرعباس موجب نگرانی و آزردگی شهروندان و مسافران شده است.
,ایستگاه راه آهن بندرعباس که در حاشیه شهر واقع شده در اوضاع نابسامان محیطی و فضاسازی به سر می برد چرا که حدود سه سال پیش محوطه پارکینگ و فضای سبز حداقلی آن به بهانه احداث محیطی تفریحی و فضای مناسب تخریب شده و اکنون با گذشت ماهها به امان خدا رها شده است.
,محمد پور فخری، مدیراسبق کل راهآهن هرمزگان اوایل سال 95 از بازسازی ایستگاه راهآهن بندرعباس و تفکیک سالن ترانزیت و ورود و خروج مسافران با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت:بازسازی ایستگاه بندرعباس و میدان ورودی آن با اعتبار 210 میلیارد ریال در قالب چند فاز در دستور کار قرار دارد و که مناقصه فاز نخست آن با اعتبار 30میلیارد ریال برگزار شده و در صورت تحقق، این ایستگاه به یکی از زیباترین ایستگاههای کشور تبدیل میشود.
,, ,
بنا به وعده مدیر کل اسبق راه آهن هرمزگان بازسازی ایستگاه راه آهن هرمزگان در نوروز 97اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد اما اکنون با گذشت 8ماه از سال همچنان تپه های خاک و گودال های عمیق در محدوده ایستگاه قطار بندرعباس خودنمایی می کند.
,قرار گرفتن ایستگاه راه آهن بندرعباس در میان تپه های خاکی و شوره زارهای لم یزرع تداعی نابسامانی مدیریتی است که به جای القای حس خوش از حضور در بندرعباس بهت و نگرانی را به مسافران ارزانی می دارد.
,آشفته بازار تردد مسافران در محوطه ایستگاه به دلیل کنده کاری های رها شده و حصار کشی در محدوده ورودی سالن مسافر همواره موجب ترافیک و نارضایتی است که می طلبد با ورود به موضوع و آغاز عملیات احداث این موضوع را ختم به خیر گردانند.
,,
, ,
,
,
هفته گذشته محمد پورفخری بعد از پنج سال مدیریت بر کرسی راه آهن هرمزگان بنا به میل فردی و در جهت رسیدگی به امور شخصی خود از سمت ریاست کناره گیری کرد تا دو سال زودتر از موعد حکم بازنشستگی خود را دریافت کند و حسین ماسور مدیرکل راه آهن طبس برکرسی اداره کل راه آهن تکیه زده است.
,حسین ماسوری که در جامعه راه آهن کشور به مدیری جهادی با سابقه بلندبالا در احداث زیرساخت های عمرانی و عملیاتی شهرت دارد گزینه انتخابی برای راه آهن درآمدزا و فعال کشور است از این رو انتظار می رود با ورود به مساله بازسازی ایستگاه مسافری بندرعباس به تمام بی سرو سامانی های های سه سال اخیر پایان دهد.
,,
انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه