اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار قزوین:

ظرفیت سایت زباله‌ سوزی محمدآباد تا ۲ سال دیگر پاسخگو است

ظرفیت سایت زباله‌ سوزی محمدآباد تا ۲ سال دیگر پاسخگو است
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: سایت محمدآباد حداقل دوتا3 سال دیگر ظرفیت دارد که زمین‌هایی را در مجاورت آن در نظر گرفتیم تا بتوانیم توسعه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرخزاد در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: سایت زباله سوزی محمدآباد یکی از کارهای ویژه‌ای‌ است که از گذشته در استان اتفاق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: اکنون پسماند حدود ۲۰ شهر و ۲۴۰ روستای استان به صورت متمرکز در این سایت جمع آوری می‌شود.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: سایت محمدآباد تقریبا به عنوان یک کار نمونه در سطح کشور می‌شود که در راستای حفظ محیط زیست است

,

این مسئول عنوان کرد: در گذشته تمام این پسماندها به صورت متمرکز در هر شهر به صورت جداگانه دفن می‌شد اما امروز یک مدیریت واحد وجود دارد.

,

فرخزاد بیان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست برسایت محمدآباد کنترل دارند و به صورت متمرکز بر آن نظارت می‌شود.

,

وی اضافه کرد: این سایت شامل دو بخش پسماند خانگی و پزشکی و صنعتی است و نظارت‌هایی هم از طریق سازمان شهرداری‌های کشور بر آن وجود دارد.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت خوبی در دفن زباله‌ها داریم، گفت: سایت محمدآباد قزوین در اراضی درجه پنج کشاورزی مکان‌یابی شده است که دفن زباله در آنجا انجام می‌شود.

,

این مسئول با اشاره به اینکه مساحت سایت محمدآباد ۱۰۰هکتار است عنوان کرد: روزانه ۷۰۰ تن زباله به این سایت منتقل می‌شود.

,

وی در ادامه گفت: سایت محمدآباد حداقل دوتا۳ سال دیگر ظرفیت دارد که زمین‌هایی را در مجاورت آن در نظر گرفتیم تا بتوانیم توسعه دهیم.

,

فرخزاد بیان کرد: یکسری تمهیدات هم برای پرس  و دفن پسماندها و تولید کمپوست داریم که با این برنامه‌ها عمر این سایت بیشتر خواهد شد.

,

, , ,

به گزارش شاخص، پذیرش زباله بیش از ظرفیت سایت محمدآباد قزوین این روزها مشکلاتی را به وجود آورده است که واکنش سازمان محیط زیست استان و سازمان بازرسی را در پی داشته است.

, شاخص،,

براساس آخرین گزارش تهیه شده توسط خبرنگار ما در چهاردهم آبان ماه سال جاری، محسن جان جان معاون نظارت و بازرسی استان قزوین از تخلفات سایت محمدآباد خبرداد و گفت: قرار بود با احداث این سایت زباله خانگی به میزان ۲۵۰تن از شهرستان قزوین جمع‌آوری شود، اما هم‌اکنون این میزان به ۷۵۰ تن رسیده که از کل استان وارد این سایت می‌شود.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون زباله صنعتی از مناطق مختلف کشور وارد استان می‌شود، همچنین اخباری مبنی بر تخلفات از سوی شهرداری و متولیان کار منتشر شده که بازرسی درحال تهیه گزارش نهایی است.

,

همچنین حسن پسندیده مدیرکل سازمان محیط زیست استان قزوین از وضعیت سایت محمدآباد و تکمیل ظرفیت آن ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر همین روند ادامه یابد با یک تهدید زیست محیطی مواجه خواهیم بود.

,

مهدی امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین هم گفت: رسیدگی به حل و مشکلات مجتمع دفع و پردازش پسماند محمدآباد در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین جهت تعیین تکلیف نهایی، در حال بررسی می‌باشد.

,

حال باید دید نتیجه این پیگیری‌ها در نهایت به کجا خواهد رسید و آیا در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحول در این وضعیت خواهیم بود یا خیر؟ و سازمان بازرسی در این خصوص چه نظری اعلام خواهد کرد؟.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه