اخبار داغ

در راستای حفظ و احیای غذاهای سنتی و محلی صورت گرفت؛

برگزاری جشنواره غذای سنتی محله محور در خلیل آباد

برگزاری جشنواره غذای سنتی محله محور در خلیل آباد
مدیر کانون فرهنگی هنری معین مساجد شهرستان خلیل آباد از برگزاری جشنواره غذای سنتی در محله مسکونی شهیدان عباسپور خلیل آباد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید پریشان توندری در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از برگزاری جشنواره غذای سنتی در محله مسکونی شهیدان عباسپور خلیل آباد خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این گونه جشنواره ها تلاشی مضاعف برای حفظ و احیای غذاهای سنتی و محلی در میان مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد برگزار شد، خاطرنشان کرد: 80 نفر از بانوان ساکن در محله شهیدان عباسپور خلیل آباد با پخت غذاهای سنتی در این جشنواره حضور داشتند.

,

مدیر کانون فرهنگی هنری معین مساجد خلیل آباد همچنین تصریح کرد: داوران مسابقه نیز با تمرکز بر روی غذاهای سنتی و بر چهار الگوی خلاقیت، نحوه پخت، تزئین و سنتی بودن غذا در نهایت 8 نفر را به عنوان منتخب جشنواره معرفی کردند.

,

وی ادامه داد: از غذاهای منتخب جشنواره را گندم نخود، آش جوش بره، روغن شیره، روغن جوش، آبگوشت و قرمه، صبحانه محلی، قروتی محلی و آرد بریون نام برد.

,

در پایان جوایز افراد برتر با حمایت مالی کانون فرهنگی و هنری ندای اسلام ، ادارات میراث فرهنگی و گردشکری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر، پایگاههای مقاومت بسیج نرجسیه و شهیدان عباسپور به برگزیدگان اهدا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه