اخبار داغ

استاد دانشگاه:

فاصله جنبش‌های دانشجویی با آرمان‌های انقلاب زیاد است/ فعالیت‌های بسیج دانشجویی باید انسجام داشته باشد

فاصله جنبش‌های دانشجویی با آرمان‌های انقلاب زیاد است/ فعالیت‌های بسیج دانشجویی باید انسجام داشته باشد
جعفری استاد دانشگاه بابیان این‌که دانشجو باید مطالبه گر و انقلابی باشد، گفت: فاصله جنبش‌های دانشجویی با آرمان‌های انقلاب زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به 16 آذرماه و روز دانشجو اظهار داشت: در دنیا چه در تاریخ گذشته و چه در عصر مدرن که همه‌چیز حالت مفهومی شده است روی صاحبان علم جوامع همیشه حساب کرده‌اند و همیشه دانشجو را به‌عنوان پیش‌قراول و الهام‌بخش می‌شناسند.
وی ادامه داد: در دنیای مدرن امروز ما با جنبش‌هایی به نام جنبش دانشجویی روبرو هستیم جنبش‌هایی که جوانی، نشاط، اهل‌قلم بودن و آرمان‌خواهی از ویژگی‌های آن است و با تبعیض‌ها نمی‌تواند کنار بیاید.
جعفری بیان داشت: نکته دیگر این‌که دانشجو اعتقادی و آرمان‌گرا است به‌طوری‌که خواسته‌هایش ریشه در دنیا و دل‌بستگی‌های دنیایی ندارد.
وی ادامه داد: دانشجو شرایط را با ویژگی‌های مهم تلفیق کرده و با اعتقاد راهش را پیدا می‌کند و موجب اعتماد مردم نسبت به خودش می‌شود.
این استاد دانشگاه افزود: در پایش های اجتماعی نیز گروه‌های مرجع اساتید دانشگاه و دانشجویان هستند و مردم روی حرف این‌ها حساب می‌کنند.
وی ابراز داشت: در کشورمان نیز در دهه‌های گذشته جریان‌های دانشجویی به نوع‌های مختلفی بودند اما منسجم‌ترین آن از سال 1342 با انقلاب امام خمینی (ره) شکل گرفت.
نماینده سابق مجلس تأکید کرد: جنبش‌های دانشجویی در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشته‌اند که نهایتاً به دانشجویان پیرو خط امام منتهی شد که تسخیر لانه جاسوسی را رقم زدند.
وی ادامه داد: جریان‌های دانشجویی در دهه 70 گرایش‌هایی مختلفی را رفتند و شعبه‌هایی ایجاد می‌شود که دقیقاً در مقابل آرمان‌هایی قرار می‌گیرد که خودشان برای آن تلاش کردند.
جعفری وضعیت کنونی جریان‌های دانشجویی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: حرکت‌های دانشجویی هم‌اکنون دچار یک رکود است و آن سیاست ورزی که انتظار می‌رود در بین آن‌ها وجود ندارد.
وی افزود: شورونشاط در دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود و نگاه سطحی به دانشجو می‌شود مثلاً روز دانشجو واقعاً مناسبتی نگاه می‌شود و تشریفاتی است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نگاه عمیقی و مطالبه گری که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که دانشجو باید داشته باشد، هم‌اکنون وجود ندارد.
وی ادامه داد: دانشجو باید مطالبه گر باشد و اساتید را به‌کارگیری کند اما این مهم محقق نمی‌شود و شاهد این کوتاهی هستیم.
جعفری بابیان این‌که تلاش‌هایی تاکنون صورت گرفته است، بیان داشت: امروز فاصله جنبش‌های دانشجویی با آرمان‌ها زیاد است درحالی‌که در عرصه‌های مختلف این جوانان می‌توانند تأثیرگذار باشند.
وی ادامه داد: بخشی از ظرفیت‌هایی که در جریان‌های دانشجویی وجود دارد به‌جای کمک به‌نظام و جنبش‌های دانشجویی حرکت‌های مخالف انجام می‌دهند.
جعفری تأکید کرد: بزرگ‌ترین آسیب را به دانشجویان، خارج از دانشگاه و جریان‌های قدرت و ثروت می‌زنند به‌طوری‌که به‌راحتی این‌ها را در کانالی که خودشان می‌خواهند قرار می‌دهند و درواقع دانشجویان در میدان دیگری بازی می‌کنند.
وی ادامه داد: البته انجمن‌های علمی و تشکل‌هایی مثل بسیج درمجموع حرکت‌های خوبی دارند اما باید این حرکت‌ها انسجام داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه