اخبار داغ

با هدف اصلاح الگوی غذایی زنان؛

همایش تغذیه زنان روستایی و عشایر در شهرستان دنا برگزار شد+تصاویر

همایش تغذیه زنان روستایی و عشایر در شهرستان دنا برگزار شد+تصاویر
همایش تغذیه زنان روستایی و عشایری در شهرستان دنا با هدف اصلاح الگوی غذایی زنان روستایی و عشایری با محوریت زنان و با همکاری جهاد کشاورزی در سطح شهرستان دنا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ همایش تغذیه زنان روستایی و عشایری در شهرستان دنا با هدف اصلاح الگوی غذایی زنان روستایی و عشایری با محوریت زنان و با همکاری جهاد کشاورزی در سطح شهرستان دنا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: در راستای تحقق یکی از اهداف توسعه پایدار با عنوان؛ "پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی پایدار"، برنامه بهبود تغذیه با هدف اصلاح الگوی غذایی زنان روستایی و عشایری با محوریت زنان در سطح شهرستان دنا همگام با سراسر کشور به اجرا در می آید.

, مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا , مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا ,

 

,

غلام حسن آراسته : با توجه به پیشینه موفق همکاری های این نهاد و سازمان با جهاد کشاورزی با محوریت آموزش و فرهنگ سازی در راستای بهبود تغذیه گروه هدف، ترویج ایجاد باغچه های خانگی با تاکید بر تولید محصول سالم و تسهیل دسترسی به ریزمغذی های ضروری در سبد مطلوب غذایی خانوار، می توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

,

 

,

آراسته بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع بیماری های غیر واگیر در مناطق شهری و روستایی که به دلیل مصرف زیاد قند، نمک و چربی، مصرف بی رویه فست فود ها، مصرف کم میوه و سبزی و دریافت ناکافی فیبر غذایی رخ داده است؛ دستیابی به هدف بهبود تغذیه و امنیت غذایی مستلزم اصلاح الگوی غذایی خانوارها است.

,

 

,

کارشناس مسئول واحد تغذیه شهرستان دنا در ادامه یادآور شد: در راستای اجرای برنامه بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایر، کمیته اجرایی استانی آن با حضور مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مدیر و معاون شبکه بهداشت و درمان دنا، بهورزان و رابطین بهداشتی این شهرستان برگزار شد.

,

 

,

شیوا فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این کارگاه؛ نقش سلامت تولیدات کشاورزی در بهبود تغذیه، ایجاد باغچه‌های خانگی، اصول پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی بود.

,

 

,

تصاویری از این برنامه در زیر آمده است:

,

 

,
,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه