اخبار داغ

نماینده مردم اردبیل در مجلس؛

مصرف انرژی در ایران بیش از 4 برابر میانگین دنیاست/ اختصاص 32 درصد از فروش منابع انرژی به صندوق توسعه ملی

مصرف انرژی در ایران بیش از 4 برابر میانگین دنیاست/ اختصاص 32 درصد از فروش منابع انرژی به صندوق توسعه ملی
نماینده مردم اردبیل در مجلس در مراسم آغاز بکار مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل به مصرف انرژی های فسیلی اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب مجلس32 درصد از فروش منابع انرژی جهت برنامه ریزی برای آینده به صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس امروز در مراسم آغاز بکار مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل به مصرف انرژی های فسیلی اشاره کرد و گفت: امروز کل دنیا به این نتیجه رسیده است که برای حفظ محیط زیست، دست از منابع فسیلی بکشند و این در حالی است که مصرف انرژی در ایران بیش از 4 برابر میانگین دنیاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه تا سال 2050 بیش از 80 درصد انرژی جهان از انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود گفت: کشور ما باید تلاش کند در برنامه ریزی های خود با استفاده از مراکز تحقیقاتی و علمی در این مسیر مهم گام بردارد.

,

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه سخنان خود به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه همه این موارد پیش بینی شده و باید تا پایان برنامه ششم مصرف انرژی 50 درصد کاهش یابد.

,

فیضی به مصوبات مجلس در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی 32 درصد از فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می گیرد تا برای آیندگان برنامه ریزی و هزینه شود.

,

وی افزود: مجلس اجازه داده 200 میلیون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب هایی که از بین می رود برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه